Kods | BS0104 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inovāciju ekosistēmu veidošana un vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inovācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristiāna Rota, Aldis Greitāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss izstrādāts, lai sniegtu studentiem vispusīgu izpratni par inovāciju ekosistēmām kā ekonomikas un organizācijas attīstības stūrakmeni. Studiju kurss uzsver inovāciju un inovāciju ekosistēmu nepieciešamību mūsdienu organizācijās. Studenti apgūst zināšanas par dažādām inovācijas ekosistēmu sastāvdaļām, tostarp dalībniekiem, resursiem un procesiem, kas virza inovācijas. Studiju kurss aptver arī inovācijas ekosistēmu izstrādes un pārvaldības stratēģijas, tostarp atvērtās inovācijas, sadarbības inovācijas un inovāciju tīklus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt vispusīgu izpratni par inovāciju ekosistēmām un to lomu ekonomikā un uzņēmējdarbībā. Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot izpratni par inovāciju ekosistēmu pamatjēdzieniem (triple helix, opsi u.c.); - attīstīt izpratni par inovāciju ekosistēmu arhitektūras un ieinteresēto pušu (procesi, dati, informācijas sistēmas) pārvaldību; - attīstīt studentu spēju veidot inovāciju ekosistēmas arhitektūru organizācijā; - attīstīt izpratni par dažāda veida inovācijas jēdzieniem: produktu inovācija, procesu inovācija, biznesa modeļa inovācija; - attīstīt izpratni par inovācijas ekosistēmu metrikas veidošanu; - attīstīt prasmes inovāciju ekosistēmas procesu vadīšanai organizācijā; - attīstīt prasmes definēt iespējamos nākotnes scenārijus un iespējamos šodienas lēmumus tiem pielāgoties. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izveidot inovāciju ekosistēmas veidošanas procesu organizācijā. - Gadījumu izpētes ziņojumi. Spēj izveidot inovāciju iesaistīto pušu pārvaldības sistēmu. - Gadījumu izpētes ziņojumi. Pārskati un prezentācijas par norādītajām organizācijām. Spēj kartēt un definēt inovāciju prioritātes organizācijā. - Gadījumu izpētes ziņojumi. Pārskati un prezentācijas par norādītajām organizācijām. Spēj mērīt inovāciju rezultātus, noteikt ekosistēmas potenciāla uzlabojumus un pārvaldīt ekosistēmas nepārtrauktību. - Starpeksāmens. Spēj plānot nākotnes scenārijus un potenciālos lēmumus. - Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gadījumu izpētes ziņojumi, literatūras pārskati - 50%
Projekta prezentācija - 20% Eksāmeni - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par produktu izstrādi un vadību, pamata datorprasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|