Kods | BS0103 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālās platformas un biznesa modeļi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnis Stibe, Aldis Greitāns, Jānis Paksis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mūsdienu dinamiskajā digitālajā vidē digitālās platformas ir kļuvušas par pārveidojošu spēku, kas veicina izmaiņas dažādās nozarēs un stimulē jaunas vērtību radīšanas un uztveršanas iespējas. Studiju kurss sniedz visaptverošas zināšanas par digitālo platformu principiem, stratēģijām un praksēm, kas ir veiksmīgu biznesa modeļu pamatā. Studenti apgūst galvenos jēdzienus, ietvarus un rīkus, kas ir būtiski platformu plānošanai, izstrādei un pārvaldībai digitālajā laikmetā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt visaptverošas zināšanas par digitālo platformu principiem, stratēģijām un praksēm, kas ir veiksmīgu biznesa modeļu pamatā. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt prasmi formulēt digitālo platformu noteicošās īpašības un to nozīmi ekonomikā; - attīstīt prasmi identificēt un analizēt dažādus platformu veidus un to attiecīgos uzņēmējdarbības modeļus; - attīstīt iemaņas izprast un plānot platformu ekonomiskos pamatus, tostarp tīkla efektus, iekļaušanas (lock-in) mehānismus un platformas pārvaldību; - attīstīt iemaņas izstrādāt stratēģijas veiksmīgu digitālo platformu veidošanai un pārvaldībai; - attīstīt prasmes noteikt platformu virzītās inovācijas un to ietekmes potenciālu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt vispusīgu izpratni par platformu biznesa modeļiem un to ietekmi uz digitālo ekonomiku. - Gadījumu izpētes ziņojumi, diskusijas par gadījuma izpētēm nodarbību laikā. Spēj analizēt un plānot platformu ekonomisko dinamiku, tostarp tīkla efektus, iekļaušanu (lock-in) un platformu pārvaldību. - Literatūras pārskatu prezentācijas un diskusijas, projekta prezentācija. Spēj izstrādāt un ieviest efektīvas stratēģijas veiksmīgu platformu veidošanai un pārvaldībai. - Projekta prezentācija, eksāmens. Spēj novērtēt platformas inovāciju un ietekmes potenciālu un izstrādāt un ieviest attiecīgas stratēģijas. - Literatūras pārskatu prezentācijas, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gadījumu izpētes ziņojumi, literatūras pārskati - 50%
Projekta prezentācija - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas par biznesa modeļiem, pamata datorzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|