BS0103 Digitālās platformas un biznesa modeļi

Kods BS0103
Nosaukums Digitālās platformas un biznesa modeļi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Rīgas Biznesa skola
Mācībspēks Agnis Stibe, Aldis Greitāns, Jānis Paksis
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Mūsdienu dinamiskajā digitālajā vidē digitālās platformas ir kļuvušas par pārveidojošu spēku, kas veicina izmaiņas dažādās nozarēs un stimulē jaunas vērtību radīšanas un uztveršanas iespējas. Studiju kurss sniedz visaptverošas zināšanas par digitālo platformu principiem, stratēģijām un praksēm, kas ir veiksmīgu biznesa modeļu pamatā. Studenti apgūst galvenos jēdzienus, ietvarus un rīkus, kas ir būtiski platformu plānošanai, izstrādei un pārvaldībai digitālajā laikmetā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads digitālajās platformās un biznesa modeļos. 8 10 0 0
Platformu ekonomika: biznesa modeļi, tīkla efekti, bloķēšana un monetizācija. 8 10 0 0
Platformu pārvaldība un veidošanas principi. 8 10 0 0
Platformu stratēģija un inovācijas. 8 10 0 0
Veiksmīgu platformu biznesa modeļi (gadījumu izpēte). 4 8 0 0
Uz lietotāju orientētu platformu biznesa modeļu projektēšana. 8 10 0 0
Platformu biznesa modeļu monetizācijas stratēģijas. 4 6 0 0
Platformu juridiskie un regulējošie ietvari. 4 8 0 0
Platformu socioētiskā ietekme uz sabiedrību. 4 8 0 0
Platformu attīstības tendences un jaunie virzieni. 4 8 0 0
Platformu biznesa modeļu nākotne un platformas ekosistēma. 4 8 0 0
Kopā: 64 96 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt visaptverošas zināšanas par digitālo platformu principiem, stratēģijām un praksēm, kas ir veiksmīgu biznesa modeļu pamatā. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt prasmi formulēt digitālo platformu noteicošās īpašības un to nozīmi ekonomikā; - attīstīt prasmi identificēt un analizēt dažādus platformu veidus un to attiecīgos uzņēmējdarbības modeļus; - attīstīt iemaņas izprast un plānot platformu ekonomiskos pamatus, tostarp tīkla efektus, iekļaušanas (lock-in) mehānismus un platformas pārvaldību; - attīstīt iemaņas izstrādāt stratēģijas veiksmīgu digitālo platformu veidošanai un pārvaldībai; - attīstīt prasmes noteikt platformu virzītās inovācijas un to ietekmes potenciālu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj formulēt vispusīgu izpratni par platformu biznesa modeļiem un to ietekmi uz digitālo ekonomiku. - Gadījumu izpētes ziņojumi, diskusijas par gadījuma izpētēm nodarbību laikā.
Spēj analizēt un plānot platformu ekonomisko dinamiku, tostarp tīkla efektus, iekļaušanu (lock-in) un platformu pārvaldību. - Literatūras pārskatu prezentācijas un diskusijas, projekta prezentācija.
Spēj izstrādāt un ieviest efektīvas stratēģijas veiksmīgu platformu veidošanai un pārvaldībai. - Projekta prezentācija, eksāmens.
Spēj novērtēt platformas inovāciju un ietekmes potenciālu un izstrādāt un ieviest attiecīgas stratēģijas. - Literatūras pārskatu prezentācijas, eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Gadījumu izpētes ziņojumi, literatūras pārskati - 50%
Projekta prezentācija - 20%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Pamatzināšanas par biznesa modeļiem, pamata datorzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 48.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]