Kods | BS0101 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālā stratēģija organizāciju transformācijai | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Gaile, Aldis Greitāns, Jānis Paksis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Digitālo tehnoloģiju pieaugošā loma sabiedrībā liek organizācijām pārveidoties un pielāgoties jaunajām tehnoloģijām. Studiju kurss paredzēts, lai sniegtu studentiem izpratni par digitālo vidi un tās ietekmi uz organizācijām. Studenti apgūs, kā izstrādāt stratēģisko digitālo programmu, kā izprast tehnoloģiju virzītus stratēģiskos virzienus un jaunus biznesa modeļus, kā arī digitālajai videi pielāgotu transformāciju vadību. Pabeidzot studiju kursu, studenti varēs pielietot savas zināšanas, lai vadītu digitālās iniciatīvas, kas virza organizācijas pārmaiņas un izaugsmi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar nepieciešamajām prasmēm, lai vadītu digitālās iniciatīvas organizācijās. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt prasmes analizēt nozares digitālo vidi un tehnoloģiju tendences, lai plānotu organizācijas digitālo stratēģiju; - attīstīt prasmes definēt organizācijas digitālās konkurences priekšrocības; - attīstīt spēju identificēt digitālās iespējas, kas ir būtiskas organizācijas stratēģiskajai attīstībai; - attīstīt prasmes, izstrādāt, ieviest un novērtēt organizācijas transformāciju, lai tā atbilstu digitālajiem biznesa modeļiem; - attīstīt prasmes izstrādāt un ieviest metriku, pārvaldību un līderību, lai nodrošinātu organizācijas digitālo transformāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot novērtēt draudus un iespējas, ko organizācijai rada digitalizācija. - Literatūras pārskati, grupu darbi nodarbībās, gadījumu izpētes ziņojumi. Spēj novērtēt organizācijas digitālo gatavību un plānot tās transformāciju. - Gadījumu izpētes ziņojumi, projekta progresa ziņojumi un prezentācijas. Spēj izstrādāt un ieviest organizācijas stratēģijai atbilstošu digitālo stratēģiju. - Projekta progresa ziņojumi un prezentācijas, prezentācija par mācībspēku norādīto organizāciju stratēģiju. Spēj izstrādāt un ieviest organizācijas stratēģiju atbalstošus biznesa modeļus. - Projekta progresa ziņojumi un prezentācijas, literatūras pārskati, diskusijas nodarbību laikā. Spēj izstrādāt un ieviest organizācijas transformācijas, lai tās atbilstu nākotnes digitālā biznesa modeļiem. - Eksāmens, gadījumu izpētes ziņojumi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gadījumu izpētes ziņojumi un literatūras pārskati - 20%
Projekta progresa ziņojums #1 un prezentācija - 10% Projekta progresa ziņojums #2 un prezentācija - 20% Projekta progresa ziņojums #3 un prezentācija - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamata datorprasmes, pamata prasmes projektu plānošanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|