LA1091 Datorikas mācību metodika I

Kods LA1091
Nosaukums Datorikas mācību metodika I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Artūrs Ausējs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Sagatavot augsti kvalificētus skolotājus, kuri patstāvīgi spēj plānot un organizēt mācību procesu priekšmetā Datorika, kā arī veikt profesionālo pilnveidi Datorikas mācību saturā un tā mācību metodikā. Iepazīstināt studentus ar mācību priekšmetu Datorika un to mērķiem, uzdevumiem, sasniedzamajiem rezultātiem un saturu, mācību procesu reglamentējošo normatīvo dokumentu kontekstā;.
Pilnveidot studentu zināšanas, prasmes un kompetenci patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu priekšmetā Datorika; Pilnveidot studentu zināšanas, prasmes un kompetenci par individualizāciju, diferenciāciju un personalizāciju mācību procesā, izvēloties atbilstošus paņēmienus, metodes un mācību līdzekļus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Datorikas mācību priekšmetu atspoguļojums normatīvajos dokumentos. Datorikas mācību priekšmeta standarts un programma sākumskolā, pamatizglītībā un vidējā izglītībā, mācību procesa reglamentējošie dokumenti. Datorikas mācību priekšmetu apguves mērķis un uzdevumi. Datorikas mācību satura struktūra un pēctecība. Skolēniem sasniedzamie rezultāti. Pēctecības ievērošana un nodrošināšana sākumizglītībā, pamatizglītībā un vidējā izglītībā. Patstāvīgais darbs: Normatīvo dokumentu izpēte: iepazīt MK, IZM, VISC izstrādātos dokumentus. 8 12 4 14
Datorikas mācību priekšmeta un satura vēsturiskā attīstība Latvijā un pasaulē. Seminārs: Datorikas mācību priekšmetu vēsturiskā attīstība Latvijā un pasaulē. 4 8 4 12
Ieskats jaunākajās datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendencēs un aktualitātēs. Patstāvīgais darbs: Izpētīt datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. Seminārs: datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences un aktualitātes. 4 8 2 12
Datorikas mācību priekšmetā izmantojamā mācību literatūra un elektroniskie resursi, izstrādātie metodiskie materiāli. Labās prakses piemēri. Patstāvīgais darbs: Iepazīties un izpētīt Datorikas mācību priekšmetā izmantojamos mācību materiālus. Seminārs: par Datorikas mācību priekšmetā izmantojamiem mācību materiāliem. 4 8 2 12
Mācību procesa plānošana, plānošanas veidi un pieejas. Kalendārā un tematiskā plāna veidošanas principi. Datorikas mācību priekšmetā. Stundas plāna un konspekta veidošana. Caurviju prasmju apguves plānošana. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. Mācību procesa plānošana individualizācijai, personalizācijai un diferenciācijai dizainā un tehnoloģijās. Mācību satura integrācija. Patstāvīgie darbi: Mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Stundas plāna un konspekta izveide. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. 12 16 4 18
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studija kursa mērķi: 1. Izprast valsts izglītības standartus un paraugprogrammas mācību priekšmetā Datorika un citus ar mācību procesa nodrošināšanu saistītus reglamentējošos dokumentus un normatīvos aktus, kā arī to vēsturisko attīstību. 2. Priekšstata līmenī orientējas jaunākajās datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendencēs un aktualitātēs. Studiju kursa uzdevumi: 3. Māk analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas un veido savas mācību programmas mācību priekšmetā Datorika. 4. Māk pielāgot mācību metodiku un pieejas atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot, diferencējot un personalizējot mācību procesu izvirzītajiem mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. 5. Māk plānot un realizē mācību stundas, integrējot caurviju prasmes un ievērojot dažādu mācību priekšmetu saturu, vajadzības un starppriekšmetu saikni. Kompetence 6.Prot patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu mācību priekšmetā Datorika, kā arī veic profesionālo pilnveidi mācību priekšmetu mācību saturā un to mācību metodikā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot valsts izglītības standartus un paraugprogrammas mācību priekšmetā Datorika un citus ar mācību procesa nodrošināšanu saistītus reglamentējošos dokumentus un normatīvos aktus, kā arī to vēsturisko attīstību. Priekšstata līmenī orientējas jaunākajās datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendencēs un aktualitātēs. - Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu.
Prot analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas un veido savas mācību programmas mācību priekšmetā Datorika. Spēj pielāgot mācību metodiku un pieejas atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot, diferencējot un personalizējot mācību procesu izvirzītajiem mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Prot plānot un realizēt mācību stundas, integrējot caurviju prasmes un ievērojot dažādu mācību priekšmetu saturu, vajadzības un starppriekšmetu saikni. - Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu.
Spēj patstāvīgi plāno un organizē mācību procesu mācību priekšmetā Datorika, kā arī veic profesionālo pilnveidi mācību priekšmetu mācību saturā un to mācību metodikā. - Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. - 20%
Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. - 40%
Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. - 40%
 
Priekšzināšanas Biroja lietotņu mācību metodika un izglītības testu izstrāde.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]