Kods | LA1091 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datorikas mācību metodika I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Artūrs Ausējs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Sagatavot augsti kvalificētus skolotājus, kuri patstāvīgi spēj plānot un organizēt mācību procesu priekšmetā Datorika, kā arī veikt profesionālo pilnveidi Datorikas mācību saturā un tā mācību metodikā. Iepazīstināt studentus ar mācību priekšmetu Datorika un to mērķiem, uzdevumiem, sasniedzamajiem rezultātiem un saturu, mācību procesu reglamentējošo normatīvo dokumentu kontekstā;. Pilnveidot studentu zināšanas, prasmes un kompetenci patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu priekšmetā Datorika; Pilnveidot studentu zināšanas, prasmes un kompetenci par individualizāciju, diferenciāciju un personalizāciju mācību procesā, izvēloties atbilstošus paņēmienus, metodes un mācību līdzekļus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studija kursa mērķi: 1. Izprast valsts izglītības standartus un paraugprogrammas mācību priekšmetā Datorika un citus ar mācību procesa nodrošināšanu saistītus reglamentējošos dokumentus un normatīvos aktus, kā arī to vēsturisko attīstību. 2. Priekšstata līmenī orientējas jaunākajās datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendencēs un aktualitātēs. Studiju kursa uzdevumi: 3. Māk analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas un veido savas mācību programmas mācību priekšmetā Datorika. 4. Māk pielāgot mācību metodiku un pieejas atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot, diferencējot un personalizējot mācību procesu izvirzītajiem mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. 5. Māk plānot un realizē mācību stundas, integrējot caurviju prasmes un ievērojot dažādu mācību priekšmetu saturu, vajadzības un starppriekšmetu saikni. Kompetence 6.Prot patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu mācību priekšmetā Datorika, kā arī veic profesionālo pilnveidi mācību priekšmetu mācību saturā un to mācību metodikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot valsts izglītības standartus un paraugprogrammas mācību priekšmetā Datorika un citus ar mācību procesa nodrošināšanu saistītus reglamentējošos dokumentus un normatīvos aktus, kā arī to vēsturisko attīstību.
Priekšstata līmenī orientējas jaunākajās datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendencēs un aktualitātēs. - Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences.
Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem.
Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. Prot analizēt un izvērtēt izglītības standartus un paraugprogrammas un veido savas mācību programmas mācību priekšmetā Datorika. Spēj pielāgot mācību metodiku un pieejas atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot, diferencējot un personalizējot mācību procesu izvirzītajiem mācību mērķim, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Prot plānot un realizēt mācību stundas, integrējot caurviju prasmes un ievērojot dažādu mācību priekšmetu saturu, vajadzības un starppriekšmetu saikni. - Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. Spēj patstāvīgi plāno un organizē mācību procesu mācību priekšmetā Datorika, kā arī veic profesionālo pilnveidi mācību priekšmetu mācību saturā un to mācību metodikā. - Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mācību priekšmetu satura un tā īstenošanas reglamentējošo dokumentu un normatīvo aktu bāze un Datorikas un informācijas tehnoloģiju nozares attīstības tendences. - 20%
Datorikas mācību priekšmetā izmantojamie mācību materiāli un mācību procesa plānošana vienas tēmas ietvaros. Starpdisciplinārās pieejas plānošana ar citiem mācību priekšmetiem. - 40% Kombinēts eksāmens, kurā students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, izstrādājot tās pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Biroja lietotņu mācību metodika un izglītības testu izstrāde. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|