LA1090 Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Mācīšanās modeļi pirmsskolā un bērna attīstības izpēte

Kods LA1090
Nosaukums Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Mācīšanās modeļi pirmsskolā un bērna attīstības izpēte
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Jana Grava
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek pilnveidotas studentu prasmes veikt bērnu attīstības un darbības izpēti dažādu mācīšanās modeļu kontekstā. Studenti apgūst izpētes pieejas, formas un metodes, kā arī izstrādāts bērnu attīstības izpētes portfolio..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pirmsskolas izglītība pārmaiņu procesā. Bērnu attīstības un mācīšanās nosacījumi. Vajadzību iedalījums (Eiropas izglītības komisija), Demokrātiskās pedagoģijas principi. 4 6 0 8
Bērncentrēta un pedagogcentrēta pieeja. H. Gardnera spēju pamatojums. Rotaļu centri, to darbības principi. 6 8 2 12
Mācīšanās un grupu vadīšanas modeļi: (1) humānistiskais modelis (Rodžers, Maslovs, Marlends); (2) demokrātiskais modelis (Adlers, Kunins, Dreikers); (3) biheivioristiskais modelis (Skinners, Kanters). 6 10 4 14
Vērtējums kā izpētes kategorija. Vērtējuma veidi. 6 10 4 12
Izpētes būtība un mērķi dažādos bērna vecumos pirmsskolā. Bērnu darbības izpēte: autentiskā novērošana, sarunas, bērnu darbu analīze. Novērošanas soļi. Izpētes un sasniegumu portfolio . 10 18 6 22
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: Sekmēt studentu izpratni par mācīšanās modeļiem un veicināt pedagoģisko kompetenci bērnu attīstības un darbības izpētei un izvērtējuma veikšanai. Uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par pirmsskolas vecuma bērnu mācīšanās būtību un radīt priekšstatu par tās organizāciju konkrētu mācīšanās modeļu formā. 2. Radīt izpratni par bērnu attīstības un darbības izpētes mērķiem, uzdevumiem un tās būtību. 3. Sekmēt izpratni par bērnu attīstības un darbības izpētes pieejām, formām un metodēm. 4. Apgūt prasmes bērnu attīstības izpētes portfolio izveidē un attīstīt pētnieciskā darba iemaņas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Zina pirmsskolas vecuma bērnu mācīšanās pedagoģisko un psiholoģisko pamatojumu. Zina mācīšanās modeļus, to organizāciju pirmsskolā. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus. Eksāmens.
Prasmes: Prot plānot un vadīt bērnu darbības izpēti. Prot organizēt bērnu mācīšanos un attīstību izvēloties atbilstošu mācīšanās modeli. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus. Eksāmens.
Kompetence: Spēj izstrādāt kritērijus un saturu izpētes portfolio. Spēj risināt problēmjautājumus saistībā ar bērnu mācīšanos (bērnu pētniecisko darbību). - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība semināros - 30%
Patstāvīgie darbi - 40%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Bērnības pedagoģija
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]