Kods | LA1089 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dabaszinību mācību metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts topošajiem dabaszinību skolotājiem. To apgūstot studējošie veido zināšanu un prasmju sistēmu un attīsta profesionālo kompetenci dabaszinātņu jomas mācību procesa organizēšanā 1.–3.klasē, atbilstoši Valsts pamatizglītības standarta prasībām. Kursa apguvē akcents tiks likts uz: 1) dabaszinību mācību metodikas zināšanu apguvi jēgpilna skolēnu mācību procesa organizēšanai, akcentējot pētniecisko pieeju, sadarbību un caurviju prasmju apguvi, 2) studējošo virzīto mācīšanos gan individuāli, gan sadarbojoties, 3) savas darbības un sasniegto rezultātu – zināšanu, prasmju un kompetenču – analīzi un izvērtēšanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: radīt iespēju studējošajiem apgūt dabaszinību mācību metodikas pamatus atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem dabaszinātņu jomā un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību darbam 1.-3.klasē. Kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo metodisko zināšanu apguvi par dabaszinātņu jomas mācību saturu, mācību procesa organizēšanas metodiku un kontekstu 1.–3. klasē, atbilstoši valsts pamatizglītības standarta prasībām un pieejas maiņai izglītībā; 2. Veicināt prasmi pielietot apgūtās zināšanas dabaszinību mācību procesa plānošanā, modelēšanā, savas darbības izvērtēšanā sadarbībā ar citiem un individuāli; 3. Attīstīt prasmi pielietot pētniecisko pieeju mācību procesa organizēšanā, attīstot skolēnu dabaszinātnisko izpratību – spēju lietot zināšanas un prasmes darbībā; 4. Attīstīt prasmi analizēt un kritiski izvērtēt savu un citu sniegumu un sniegt atgriezenisko saiti; 5. Veicināt izpratni par profesionālās pilnveides nepieciešamību un iespējām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Izprot dabaszinātņu mācību jomas saturu noteicošos normatīvos dokumentus – valsts pamatizglītības standartu un paraugprogrammu.
2.Izprot mācību saturu dabaszinātņu mācību jomā un tā starpdisciplinaritāti.
3.Zina un komunicējot prot pielietot dabaszinātņu jēdzienus un terminoloģiju, apzinās tās nozīmi izglītojamā kompetenču attīstībā.
4.Izprot skolēnu mācīšanās pieejas dabaszinātnēs un pārzina mācību metodoloģiju dabaszinātnēs.
5.Zina un izprot mācību līdzekļu un digitālo rīku veidus un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei.
6.Zina un izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus. - Metodes: Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, diskusija, eksāmena darbs.
Kritēriji: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Prasmes: 1. Prot saskatīt mūsdienīga mācību procesa principus un mācību modeļus analizētajās mācību stundās un tos ievērot, modelējot stundu fragmentus. 2. Prot izvirzīt mācību mērķus un formulēt sasniedzamos rezultātus. 3. Izvēlas atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas. 4. Prot plānot un modelēt mācību procesu. 5. Prot izmantot daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. - Metodes: Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, eksāmena darbs. Kritēriji: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Kompetence: 1. Spēj plānot, analizēt un modelēt mācību procesu, ņemot vērā mācību mērķus un sasniedzamos rezultātus. 2. Spēj īstenot mācību aktivitātes, kas rosina izglītojamā kompetenču attīstību, zināšanu pārnesi dažādos kontekstos un praktiskajā lietojumā. 3. Spēj izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas. 4. Spēj izvērtēt digitālo tehnoloģiju lietošanas iespējas un riskus. - Metodes: Patstāvīgā darba uzdevumu izpilde, rezultātu prezentācija semināros, praktiskajās nodarbībās, eksāmena darbs. Kritēriji: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs: Pieejas maiņas dabaszinību izglītībā izpēte un atziņu prezentācija - 5%
2.patstāvīgais darbs: Viena temata izklāsta dabaszinību mācību grāmatā analīze, pozitīvo aspektu un trūkumu apkopojums - 5% 3.patstāvīgais darbs: Mācību filmas izvēle, analīze, atbilstoši stundā izvirzītajam sasniedzamajam rezultātam - 5% 4.patstāvīgais darbs: Demonstrējumu eksperimenta un viena praktiskā pētījuma apraksta prezentācija - 5% 5.patstāvīgais darbs: Mācību spēles dabaszinībās izstrāde un prezentācija - 5% 6.patstāvīgais darbs: Mācību stundas plānojuma izstrāde, stundas plānojuma prezentēšana - 20% 7.patstāvīgais darbs: Summatīvās vērtēšanas darba izstrāde - 5% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas pedagoģijā un psiholoģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|