Kods | LA1087 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Montesori pedagoģijas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss dod ieskatu Montesori pedagoģijas teorētiskajās pamatkategorijās, sniedz zināšanas par didaktiskajiem materiāliem un to praktisko lietojumu attīstības, izglītības un rehabilitācijas procesā kopveseluma pieejas aspektā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt teorētiskos un praktiskos priekšstatus par Montesori pedagoģiju un ārstniecisko pedagoģiju, tās izmantošanu pedagoģijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par Montesori pedagoģijas vēsturi, teoriju un didaktiskajiem pamatprincipiem. 2. Sniegt zināšanas par Montesori ārstniecisko pedagoģiju. 3. Apgūt prasmi lietot Montesori didaktisko materiālus pedagoģijā. 4. Sniegt izpratni par veseluma pieejas nozīmi bērna attīstībā un traucējumu korekcijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina Montesori pedagoģijas vēsturi un teorētiskās pamatkategorijas.
2. Ir izpratne par Montesori pedagoģijas un Montesori ārstnieciskās pedagoģijas izmantošanu izglītībā.
3. Ir zināšanas par Montesori pedagoģijas un ārstnieciskās pedagoģijas didaktiskajiem pamatprincipiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus.
Vērtējumu veido aktīva dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. PRASMES: 1. Prot pamatot veseluma pieejas nozīmi bērna attīstības veicināšanā un traucējumu korekcijā Montesori pedagoģijas aspektā. 2. Māk izmantot un adaptēt Montesori didaktiskos materiālus izglītības procesā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus. Vērtējumu veido aktīva dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par veseluma pieejas nozīmi. 2. Izmanto Montesori pedagoģijas didaktiskos principus un materiālus bērna attīstības veicināšanā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus. Vērtējumu veido aktīva dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi, to prezentācijas - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par bērna attīstības fizioloģiju, attīstības priekšnosacījumiem, attīstības traucējumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|