Kods | LA1085 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Personības socializācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek analizētas gan klasiskās, gan mūsdienīgās teorijas par personības attīstību un identitātes veidošanos, tostarp ekoloģiskās, sociāli kognitīvās, naratīvās un postmodernās pieejas. Tiek aplūkoti galvenie socializācijas aģenti – ģimene, skola, vienaudžu grupa, mediji – un to savstarpējā mijiedarbība. Īpaša uzmanība tiek pievērsta skolotāja lomai kā socializācijas vadītājam, skolēnu daudzveidības respektēšanai un iekļaujošas izglītības veidošanai mūsdienu sabiedrībā. Kursa laikā studenti attīsta arī reflektīvās un kritiskās domāšanas prasmes, kā arī spēju analizēt reālus izglītības piemērus un situācijas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir padziļināti izprast personības socializācijas procesus dažādos attīstības un sociālās vides kontekstos, ar īpašu uzsvaru uz izglītības vidi. Studiju kursa uzdevumi: attīstīt studējošo spēju izprast, analizēt un praktiski pielietot personības socializācijas teorijas un pieejas, lai profesionāli un iekļaujoši veicinātu izglītojamo sociālo, emocionālo un identitātes attīstību dažādos izglītības kontekstos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot un spēj kritiski analizēt klasiskās un mūsdienu personības socializācijas teorijas, prot pielietot tās dažādu izglītības situāciju izvērtēšanā.
2. Prot identificēt un analizēt galvenos socializācijas aģentus un to ietekmi uz personības attīstību dažādos vecumposmos.
3. Spēj novērtēt skolotāja un skolas lomu sociālo prasmju un identitātes veidošanā, kā arī sekmēt pozitīvu skolas vidi. - 1. Refleksiju portfolio. Izpratne par teorijām; spēja savienot ar praksē novēroto; kritiska attieksme un oriģinalitāte.
2. Grupas darbs / prezentācija. Teorētiskais pamatojums, problēmas analīze, sadarbība, strukturēts un vizuāli pārdomāts izklāsts.
3. Līdzdalība aktivitātēs/ diskusijās. Aktīva iesaiste, argumentēta pozīcija, respektējoša attieksme diskusijās.
4. Noslēguma darbs (praktiski teorētisks). Strukturēts, teorētiski balstīts, ar reāliem piemēriem, atspoguļo mācību rezultātus, pamatots secinājums. Prasmes: 4. Izprot un pielieto sociālās un emocionālās inteliģences attīstīšanas principus izglītības procesā. 5. Spēj analizēt mediju un sociālo tīklu ietekmi uz bērnu un jauniešu socializāciju, un plānot atbildīgas pedagoģiskās pieejas. 6. Demonstrē izpratni par dažādo identitāšu, kultūru un sociālo grupu līdzāspastāvēšanu un veicina iekļaujošu izglītības vidi. - 1. Refleksiju portfolio. Izpratne par teorijām; spēja savienot ar praksē novēroto; kritiska attieksme un oriģinalitāte. 2. Grupas darbs / prezentācija. Teorētiskais pamatojums, problēmas analīze, sadarbība, strukturēts un vizuāli pārdomāts izklāsts. 3. Līdzdalība aktivitātēs/ diskusijās. Aktīva iesaiste, argumentēta pozīcija, respektējoša attieksme diskusijās. 4. Noslēguma darbs (praktiski teorētisks). Strukturēts, teorētiski balstīts, ar reāliem piemēriem, atspoguļo mācību rezultātus, pamatots secinājums. Kompetences: 7. Veido un analizē reflektīvu un kritisku skatījumu uz savu profesionālo identitāti, kā arī vērtībām, kas ietekmē darbu ar skolēniem. 8. Izstrādā praktiskus risinājumus personības socializācijas atbalstam izglītības vidē, izmantojot teorētisko un empīrisko bāzi. - 1. Refleksiju portfolio. Izpratne par teorijām; spēja savienot ar praksē novēroto; kritiska attieksme un oriģinalitāte. 2. Grupas darbs / prezentācija. Teorētiskais pamatojums, problēmas analīze, sadarbība, strukturēts un vizuāli pārdomāts izklāsts. 3. Līdzdalība aktivitātēs/ diskusijās. Aktīva iesaiste, argumentēta pozīcija, respektējoša attieksme diskusijās. 4. Noslēguma darbs (praktiski teorētisks). Strukturēts, teorētiski balstīts, ar reāliem piemēriem, atspoguļo mācību rezultātus, pamatots secinājums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Reflektīvais eseju portfelis. Izpratne par teorijām; spēja savienot ar praksē novēroto; kritiska attieksme un oriģinalitāte - 30%
2. Grupas darbs / prezentācija. Teorētiskais pamatojums, problēmas analīze, sadarbība, strukturēts un vizuāli pārdomāts izklāsts - 20% 3. Aktivitāšu līdzdalība / diskusijas. Aktīva iesaiste, argumentēta pozīcija, respektējoša attieksme diskusijās - 10% 4. Noslēguma darbs (praktiski teorētisks). Strukturēts, teorētiski balstīts, ar reāliem piemēriem, atspoguļo mācību rezultātus, pamatots secinājums - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|