Kods | LA1083 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība izglītībā, studiju darbs II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Samuseviča, Dina Barute, Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir dot iespējas studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot iespējas studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. Studiju kursa uzdevumi 1. Veicināt studentu teorētisko un praktisko zināšanu apgūšanu par izglītības pētījumiem, to metodoloģiju un organizāciju; 2. Palīdzēt studentiem veidot izpratni par izglītības pētījumu datu apstrādes metodiku un loģiku, izmantojot modernās informācijas un komunikāciju tehnoloģijas; 3. Dot iespēju studentiem attīstīt pētnieciskā darba prasmes vadīt un plānot pētniecisko procesu; 4. Sekmēt studentu izpratnes veidošanos par pētniecības nozīmību profesionālajā darbībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina kvalitatīvo, kvantitatīvo un jaukto pētījumu veidus, pētniecības principus, stratēģijas un pētījumu veidiem atbilstošās pētniecības metodes.
2. Pārzina pētījuma izlašu veidošanas principus un datu savākšanas veidus.
3. Pārzina datu statistiskās analīzes metožu izmantošanu. - Starppārbaudījumi:
1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde – 0,5%.
2. Novērojumu veikšana un analīze – 0,5%.
3. Interviju veikšana un transkripts – 0,5%.
4. Kontentanalīze – 0,5%.
5. Aptaujas anketa izveide – 0,5%.
6. Datu kodēšana un ievadīšana – 0,5%.
7. Frekvenču aprēķini – 0,5%.
8. Datu diagrammu izveide – 0,5%.
9. Respondentu grupu salīdzinājums – 0,5%.
10. Korelāciju aprēķini – 0,5%.
Izstrādāts studiju darbs – pētījums.
Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski. Prasmes: 4. Spēj izvēlēties pētījuma veidam atbilstošu pētījuma metodoloģiju un veic kvantitatīvo un kvalitatīvo datu savākšanu, apstrādi un analīzi. 5. Spēj izstrādāt datu savākšanas instrumentus izglītības pētījumu vajadzībām. 6. Spēj formulēt pētījuma rezultātiem atbilstošus secinājumus un ieteikumus izglītības problēmu risināšanai. 7. Spēj izmantot izklājlapu lietotni Microsoft Excel pētījuma datu statistiskai apstrādei. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde – 0,5%. 2. Novērojumu veikšana un analīze – 0,5%. 3. Interviju veikšana un transkripts – 0,5%. 4. Kontentanalīze – 0,5%. 5. Aptaujas anketa izveide – 0,5%. 6. Datu kodēšana un ievadīšana – 0,5%. 7. Frekvenču aprēķini – 0,5%. 8. Datu diagrammu izveide – 0,5%. 9. Respondentu grupu salīdzinājums – 0,5%. 10. Korelāciju aprēķini – 0,5%. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski. Kompetence: 8. Spēj plānot un veikt neliela mēroga izglītības pētījumu, ietverot gan teorētisko, gan empīrisko daļu, analizē un interpretē iegūtos rezultātus, kā arī nodrošina veikto pētījumu ētiskumu. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde – 0,5%. 2. Novērojumu veikšana un analīze – 0,5%. 3. Interviju veikšana un transkripts – 0,5%. 4. Kontentanalīze – 0,5%. 5. Aptaujas anketa izveide – 0,5%. 6. Datu kodēšana un ievadīšana – 0,5%. 7. Frekvenču aprēķini – 0,5%. 8. Datu diagrammu izveide – 0,5%. 9. Respondentu grupu salīdzinājums – 0,5%. 10. Korelāciju aprēķini – 0,5%. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi - 50%
Izstrādāts studiju darbs – pētījums - 30% Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|