LA1083 Pētniecība izglītībā, studiju darbs II

Kods LA1083
Nosaukums Pētniecība izglītībā, studiju darbs II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Alīda Samuseviča, Dina Barute, Linda Pavītola
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir dot iespējas studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. tēma. Pētījuma veidi un pētījumu procesa plānošana. Zinātniskā pētniecība, tās raksturojums. Zinātniskās pētniecības principi. Skolotāja profesionālās darbības funkciju saistība ar pētniecību. Pedagoga pētniecības kompetenču raksturojums. Pētījumu metodoloģijas jēdziens un būtība. Pētījuma posmi. Pētījumu veidi - gadījuma pētījums, darbības pētījums, eksperimentāls pētījums, longitudināls pētījums. Pētījumu ētika. Patstāvīgais darbs - kādas pētnieciskās problēmas izglītībā izvēle, studiju darba ievada izstrāde, iespējamā satura izveide. 1. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 6 8 2 8
2. tēma. Pētījumu izlases un to veidošana. Ģenerālkopas definēšana. Pētījumu izlašu veidi, principi un metodes. Varbūtīgas un nevarbūtīgas izlases. 6 8 2 8
3. tēma. Novērojumu veikšana un protokolēšana. Novērojumu izmantošanas mērķi. Novērojuma protokola izveide. Novērojumu datu analīze. Patstāvīgais darbs – novērojumu protokolēšana, apkopošana un secinājumu izdarīšana. 2. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 6 8 2 10
4. tēma. Intervijas. Interviju plānošana, interviju respondentu, tai skaitā ekspertu, izvēle, jautājumu sastādīšana, interviju tipi un transkripcijas. Patstāvīgais darbs – interviju veikšana un transkripciju izveide. 3. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 6 8 2 10
5. tēma. Dokumentu un interviju analīze. Tematiskās un kontentanalīzes metodes. Atslēgvārdu definēšana un meklēšana. Saturisko bloku izveide. Patstāvīgais darbs – interviju transkripciju analīze. 4. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 4 8 2 10
6. tēma. Aptauju anketu izstrāde. Aptaujas metode datu vākšanai. Aptaujas jautājumu tipi. Aptaujas jautājumu formulēšana. Aptaujas noformēšana. Atbilžu skalas aptaujās – diskrētas un nepārtrauktas skalas. Ordināras un nominālas skalas. Likerta skalas veidi. Tiešsaistes aptaujas. Populārākie tiešsaistes aptauju rīki. Tiešsaistē savāktu datu apstrāde. Tiešsaistes aptauju anketu specifika. Patstāvīgais darbs – aptaujas anketas izveide. 5. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma 4 8 2 10
7. Darbs izklājlapu lietotnē MS Excel MS Excel darba vide, biežāk izmantotās funkcijas, noformējuma veidošana. 4 8 2 10
8. tēma. Datu kodēšana un ievadīšana. Kodu tabulas izveidei. Datu tabulas izveide. Patstāvīgais darbs – aptaujas anketas datu kodēšana un ievadīšana. 6. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 4 8 2 10
9. tēma. Frekvenču aprēķini. Absolūtās, relatīvās, kumulatīvās un relatīvāskumulatīvās frekvences. Patstāvīgais darbs – frekvenču aprēķini. 7. starppārbaudījums – 0,5% nokopvērtējuma. 4 8 2 10
10. tēma. Datu diagrammas. Datu vizualizācijas metodes. Diagrammu tipi un izveide. Patstāvīgais darbs – datu diagrammu izveide. 8. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 4 8 2 10
11. tēma. Respondentu grupu salīdzināšana Statistiskas nozīmības pārbaudes metodes dažādām izlasēm. Hī kvadrāta kritērijs. Patstāvīgais darbs – respondentu grupu atbilžu salīdzinājums ar Hī kvadrāta kritērija palīdzību. 9. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 4 6 2 10
12. tēma. Korelācijas. Pozitīvas un negatīvas korelācijas. Pīrsona korelācijas koeficienta aprēķināšana. Patstāvīgais darbs – korelāciju aprēķini un rezultātu interpretēšana. 10. starppārbaudījums – 0,5% no kopvērtējuma. 4 6 2 10
13. tēma. Profesionālā ētika un akadēmiskais godīgums. 4 6 4 10
14. Zināšanu pārbaudes testu plānošana. Testa jautājumu formulēšana. Testa satura attiecība pret mācību vielas saturu un apjomu. Testa jautājumu veidi. Testa atbilžu vērtēšana. Ieteikumi doto atbilžu variantu formulēšanai. 4 6 4 10
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir dot iespējas studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un zinātnisku pārskatu sagatavošanai. Studiju kursa uzdevumi 1. Veicināt studentu teorētisko un praktisko zināšanu apgūšanu par izglītības pētījumiem, to metodoloģiju un organizāciju; 2. Palīdzēt studentiem veidot izpratni par izglītības pētījumu datu apstrādes metodiku un loģiku, izmantojot modernās informācijas un komunikāciju tehnoloģijas; 3. Dot iespēju studentiem attīstīt pētnieciskā darba prasmes vadīt un plānot pētniecisko procesu; 4. Sekmēt studentu izpratnes veidošanos par pētniecības nozīmību profesionālajā darbībā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina kvalitatīvo, kvantitatīvo un jaukto pētījumu veidus, pētniecības principus, stratēģijas un pētījumu veidiem atbilstošās pētniecības metodes. 2. Pārzina pētījuma izlašu veidošanas principus un datu savākšanas veidus. 3. Pārzina datu statistiskās analīzes metožu izmantošanu. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde – 0,5%. 2. Novērojumu veikšana un analīze – 0,5%. 3. Interviju veikšana un transkripts – 0,5%. 4. Kontentanalīze – 0,5%. 5. Aptaujas anketa izveide – 0,5%. 6. Datu kodēšana un ievadīšana – 0,5%. 7. Frekvenču aprēķini – 0,5%. 8. Datu diagrammu izveide – 0,5%. 9. Respondentu grupu salīdzinājums – 0,5%. 10. Korelāciju aprēķini – 0,5%. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski.
Prasmes: 4. Spēj izvēlēties pētījuma veidam atbilstošu pētījuma metodoloģiju un veic kvantitatīvo un kvalitatīvo datu savākšanu, apstrādi un analīzi. 5. Spēj izstrādāt datu savākšanas instrumentus izglītības pētījumu vajadzībām. 6. Spēj formulēt pētījuma rezultātiem atbilstošus secinājumus un ieteikumus izglītības problēmu risināšanai. 7. Spēj izmantot izklājlapu lietotni Microsoft Excel pētījuma datu statistiskai apstrādei. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde – 0,5%. 2. Novērojumu veikšana un analīze – 0,5%. 3. Interviju veikšana un transkripts – 0,5%. 4. Kontentanalīze – 0,5%. 5. Aptaujas anketa izveide – 0,5%. 6. Datu kodēšana un ievadīšana – 0,5%. 7. Frekvenču aprēķini – 0,5%. 8. Datu diagrammu izveide – 0,5%. 9. Respondentu grupu salīdzinājums – 0,5%. 10. Korelāciju aprēķini – 0,5%. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski.
Kompetence: 8. Spēj plānot un veikt neliela mēroga izglītības pētījumu, ietverot gan teorētisko, gan empīrisko daļu, analizē un interpretē iegūtos rezultātus, kā arī nodrošina veikto pētījumu ētiskumu. - Starppārbaudījumi: 1. Studiju darba pētnieciskās problēmas formulēšana, ievada un iespējamā satura rādītāja izstrāde – 0,5%. 2. Novērojumu veikšana un analīze – 0,5%. 3. Interviju veikšana un transkripts – 0,5%. 4. Kontentanalīze – 0,5%. 5. Aptaujas anketa izveide – 0,5%. 6. Datu kodēšana un ievadīšana – 0,5%. 7. Frekvenču aprēķini – 0,5%. 8. Datu diagrammu izveide – 0,5%. 9. Respondentu grupu salīdzinājums – 0,5%. 10. Korelāciju aprēķini – 0,5%. Izstrādāts studiju darbs – pētījums. Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Starppārbaudījumi - 50%
Izstrādāts studiju darbs – pētījums - 30%
Noslēguma pārbaudījums – eksāmens: Studiju darba pētījuma prezentācija mutiski - 20%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]