Kods | LA1081 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Cilvēka uzvedības psiholoģiskie aspekti | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ingūna Griškēviča | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiks apgūtas psiholoģijas nozarē uzkrātās atziņas par cilvēka uzvedību ietekmējošiem faktoriem un uzvedības maiņas iespējām izglītības procesā, kā arī zināšanas par uzvedību ietekmējošiem individuāliem un vides faktoriem, uzvedības stabilitāti, mainību un ietekmēšanas iespējām izglītības procesā. Tiks pilnveidota prasme izvērtēt individuālo un vides faktoru lomu izglītības vidē un veidot rekomendācijas uzvedības pārmaiņu aktivitātēm.. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – apgūt psiholoģijas nozarē uzkrātās atziņas par cilvēka uzvedību ietekmējošiem faktoriem un uzvedības maiņas iespējām izglītības procesā. Uzdevumi: 1. Apgūt zināšanas par uzvedību ietekmējošiem individuāliem un vides faktoriem, uzvedības stabilitāti, mainību un ietekmēšanas iespējām izglītības procesā; 2. Pilnveidot prasmi izvērtēt individuālo un vides faktoru lomu izglītības vidē un veidot rekomendācijas uzvedības pārmaiņu aktivitātēm. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par mūsdienu vadošajām cilvēka uzvedību skaidrojošajām personības, attīstības un sociālās psiholoģijas teorijām un empīriskajām atziņām. - Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem individuāliem faktoriem. Kritiska izpratne par cilvēka uzvedību ietekmējošiem faktoriem, uzvedības modeļu veidošanos un attīstību, un to izmaiņu iespējām. - Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem individuāliem faktoriem. Izpratne par attieksmju izpētes pamatprincipiem un to izmantošanu izglītības kontekstā. - Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem individuāliem faktoriem. Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem vides faktoriem. Eksāmens. Kritiski analizē uzvedību ietekmējošos faktorus dažādās situācijās. - Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem individuāliem faktoriem. Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem vides faktoriem. Mutiska prezentācija par izpētes projektu izglītības vidē. Eksāmens. Formulē un analītiski apraksta aktuālās ar uzvedību saistītās problēmas. - Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem individuāliem faktoriem. Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem vides faktoriem. Mutiska prezentācija par izpētes projektu izglītības vidē. Eksāmens. Patstāvīgi izmanto teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu izpēti izglītības vidē un sagatavotu rekomendācijas. - Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem vides faktoriem. Mutiska prezentācija par izpētes projektu izglītības vidē. Eksāmens. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas ar uzvedību saistītas problēmas. - Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem vides faktoriem. Mutiska prezentācija par izpētes projektu izglītības vidē. Eksāmens. Integrē dažādu jomu (psiholoģijas, pedagoģijas un citu) zināšanas un prasmes situāciju izvērtēšanā, lēmumu pieņemšanā un uzvedības ietekmēšanas aktivitāšu plānošanā. - Mutiska prezentācija par izpētes projektu izglītības vidē. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem individuāliem faktoriem. - 20%
Kombinēts pārbaudes darbs par uzvedību ietekmējošiem vides faktoriem. - 20% Mutiska prezentācija par izpētes projektu izglītības vidē. - 20% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|