Kods | LA1080 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Sociālā un pilsoniskā joma: Vēsture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par Pamatizglītības standarta sociālās un pilsoniskās jomas/vēstures saturu un tā pielietošanu mācību procesa realizācijā sākumizglītībā. Studiju kurss orientēts uz pēctecīgu teorētisko zināšanu un praktiskās darbošanās pilnveidošanu, iepriekš apgūstot studiju kursus "Sociālā un pilsoniskā joma: Sociālās zinības I" un "Sociālā un pilsoniskā joma: Sociālās zinības II". . Studiju kursa apguvē studenti iegūs zināšanas, prasmes un kompetences, kas nepieciešamas sociālās un pilsoniskās mācību jomas mācību satura vēsturē plānošanā un realizācijā. Studenti gūst priekšstatu par vēstures mācību priekšmeta saturu 4. – 6. klases ietvaros, integrācijas iespējām ar sociālajām zinībām. Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs vadīt. mācību procesu vēsturē, mācību satura īstenošanā jēgpilni pielietojot mācību metodes un kvalitatīvi izmantojot IKT.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa mērķis ir veidot Pamatizglītības standarta sociālās un pilsoniskās jomas un "Skolotājs" profesijas standartam atbilstošas profesionālās kompetences; gūt priekšstatu par vēstures saturu, lai apgūtu skolotāja profesionālās darbības veikšanai nepieciešamās zināšanas, prasmes, attieksmes un kompetences. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pamatizglītības standarta sociālās un pilsoniskās jomas/ vēstures mācību priekšmeta realizāciju reglamentējošu dokumentu (standarta un programmas) analīze. 2. Vēstures mācību satura un metodisko prasību apguve 4. - 6.kl. posmā. 3. Vēstures un sociālo zinību satura integrācijas iespējas sociālās un pilsoniskās mācību jomas kontekstā. 4. Mācību tematiskā plāna un stundu plānu izstrāde, stundu prezentēšana un refleksija. 5. Mācību paņēmienu un metožu analīze, mācību sasniegumu vērtēšanas formu un metodisko paņēmienu apguve sociālās un pilsoniskās jomas/ vēstures mācību priekšmeta kontekstā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Zina pamatizglītības standarta sociālās un pilsoniskās mācību jomas/ vēstures satura sasniedzamos rezultātus 6.klasi beidzot. - Tematiskais plāns Kā izzināt sava novada, tuvākās apkārtnes vēsturi? 14 –16 mācību stundas (grupu darbs).
Blokstundas prezentācija.
Vērtēšana. 2. Zina sociālās un pilsoniskās jomas/vēstures mācību satura apguvei aktuālās skolēncentrētas mācību vides pazīmes. - Tematiskais plāns Kā izzināt sava novada, tuvākās apkārtnes vēsturi? 14 –16 mācību stundas (grupu darbs) Blokstundas prezentācija. Vērtēšana. 3. Zina interaktīvas mācību formas un paņēmienus jēgpilna vēstures mācību procesa nodrošināšanai. - Laika līnija. Prezentācija. 4. Zina, kā izmantot daudzveidīgus formatīvās un summatīvās vērtēšanas paņēmienus sociālās un pilsoniskās jomas/vēstures mācību satura apguves procesā. - Tematiskais plāns Kā izzināt sava novada, tuvākās apkārtnes vēsturi? 14 –16 mācību stundas (grupu darbs) Blokstundas prezentācija. Vērtēšana. 5. Zina un prot izmantot sociālās un pilsoniskās jomas/vēstures mācību mācību satura plānošanā pieejamos resursus. - Tematiskais plāns Kā izzināt sava novada, tuvākās apkārtnes vēsturi? 14 –16 mācību stundas (grupu darbs). Blokstundas prezentācija. Vērtēšana. 6. Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar Sociālās un pilsoniskās jomas/vēstures mācību satura apguvi saistīto zinātnisko un metodisko literatūru. - Informācijas grupēšana (uzdevuma veidu un notikumu skaitu students izvēlas pats. Jābūt uzdevuma aprakstam un atbildēm). 1. Par gadiem, gadsimtiem, gadu tūkstošiem (sagatavot materiālu, kur skolēnam jāsagrupē informācija par notikumu- gadu- gadsimtu-ja iespējams, gadu tūkstoti). 2. Par laika līniju (sagatavot materiālu, kur skolēnam dota laika līnija (ar p.m.ē. un m.ē.) un jāsagrupē informācija: gads- notikums, jāatliek uz laika līnijas, jāizprot, kurš notikums senāks). 7. Spēj adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus skolēnu sociālo prasmju attīstībai, saistot to ar mācību saturu sociālajā un pilsoniskajā jomā. - Kādas lietas stāsts (Manas ģimenes relikvija) Prezentācija (attēls ar avotu, kā nonācis ģimenē, uz kādu laiku attiecas, ko stāsta par vēsturisko laikaposmu, ja redzami cilvēki- pastāstīt par tiem). 8. Spēj integrēt vēstures un sociālo zinību saturu sociālās un pilsoniskās mācību jomas kontekstā. - Kādas lietas stāsts (Manas ģimenes relikvija) Prezentācija (attēls ar avotu, kā nonācis ģimenē, uz kādu laiku attiecas, ko stāsta par vēsturisko laikaposmu, ja redzami cilvēki- pastāstīt par tiem). 9. Prot izmantot formatīvās un summatīvās vērtēšanas paņēmienus vērtēšanā, lai motivētu skolēnu vēlēšanos pilnveidot savas sociālās prasmes un zināšanas par Sociālās un pilsoniskās jomas/vēstures mācību saturu. - Manas pilsētas/ vietas/kultūrvēsturiska objekta vēsture. Prezentācija (attēli, teksts, izmantotā literatūra). 10. Spēj veidot skolēncentrētu mācību vidi sociālās un pilsoniskās mācību jomas/vēstures mācību satura apguvei pedagoģiskajā procesā. - Manas pilsētas/ vietas/kultūrvēsturiska objekta vēsture. Prezentācija (attēli, teksts, izmantotā literatūra) 11. Spēj sadarboties ar kolēģiem, izvirzīt kopīgus mērķus skolēnu sociālo prasmju attīstībai un plānot to sasniegšanu. - Tematiskais plāns.Kā izzināt sava novada, tuvākās apkārtnes vēsturi? 14 –16 mācību stundas (grupu darbs). Blokstundas prezentācija. Vērtēšana. 12. Spēj orientēties mācību jomas aktualitātēs un izmantot digitālos risinājumus mācību satura izveidei. - Apgūt teoriju par Latvijas vēstures faktiem un notikumiem 20/21.gs 13. Spēj modelēt interaktīvu mācību stundu, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izmantojot dažādas stratēģijas, mācību līdzekļus un tehnoloģijas. - Kādas lietas stāsts (Manas ģimenes relikvija) Prezentācija (attēls ar avotu, kā nonācis ģimenē, uz kādu laiku attiecas, ko stāsta par vēsturisko laikaposmu, ja redzami cilvēki- pastāstīt par tiem). 14. Spēj izstrādāt dažāda izziņas līmeņa jēgpilnus, kompleksus uzdevumus un atbalstu to risināšanai, piedāvāt vērtēšanas kritērijus un snieguma līmeņa aprakstus. - Tematiskais plāns Kā izzināt sava novada, tuvākās apkārtnes vēsturi? 14 –16 mācību stundas (grupu darbs). Blokstundas prezentācija. Vērtēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tematiskais plāns Kā izzināt sava novada, tuvākās apkārtnes vēsturi? 14 –16 mācību stundas (grupu darbs) - 20%
Kādas lietas stāsts (Manas ģimenes relikvija) Prezentācija (attēls ar avotu, kā nonācis ģimenē, uz kādu laiku attiecas, ko stāsta par vēsturisko laikaposmu, ja redzami cilvēki- pastāstīt par tiem) - 20% Manas pilsētas/ vietas/kultūrvēsturiska objekta vēsture. Prezentācija (attēli, teksts, izmantotā literatūra) - 20% Blokstundas prezentācija - 20% Noslēguma tests par 20/21.gs. Latvijas vēsturi - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|