Kods | LA1077 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Neiroloģija un psihiatrija I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Ilze Štrāle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par neiroloģiju un neiropatoloģiju; nervu sistēmas attīstību; nervu šūnas un audu uzbūvi; nervu sistēmas anatomiju; nervu sistēmas fizioloģiju; augstāko nervu darbību; nervu sistēmas patoloģisko fizioloģiju un augstākās nervu darbības traucējumiem; nervu sistēmas darbības traucējumu pamatprincipiem; agrīna vecuma traucējumu galvenajiem cēloņiem un izpausmēm; CNS dažādu rajonu funkciju traucējumu cēloņiem, pazīmēm, dinamiku, kā arī novēršanas vai mazināšanas iespējām un terapijas pamatprincipiem. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt teorētiskās zināšanas neiroloģijā, iepazīties ar centrālās un perifērās nervu sistēmas darbības pamatprincipiem, galvenajiem un biežāk sastopamajiem traucējumiem un to profilaksi, iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku bērniem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku bērniem. 2. Izzināt palīdzības iespējas dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar neiroloģiskām saslimšanām. 3. Izprast dažādas bērnu un pusaudžu vecuma uzvedības īpatnības un darbības reakcijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Ir izpratne par cilvēka organisma somatisko funkciju norises mehānismiem un to vadību, centrālās nervu sistēmas funkcijām un psihiskās darbības pamatprincipiem, izpratne par biežāko traucējumu veidošanās mehānismiem un klīniskajām izpausmēm.
2. Ir zināšanas par centrālās nervu sistēmas darbību, galvenajiem un biežāk sastopamajiem traucējumiem bērniem un to profilaksi, izpratni par svarīgākajiem centrālās nervu sistēmas traucējumu veidošanās mehānismiem bērniem un šo traucējumu izpausmēm. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās.
Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot sadarboties un strādāt multidisciplinārā komandā. 2. Māk izmantot studiju kursā iegūtās zināšanas darbā ar bērniem un pusaudžiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Kompetence: Spēj izvērtēt savu profesionālo kompetenci un tās robežas, lai palīdzētu bērniem ar centrālās nervu sistēmas traucējumiem, mazinot vai novēršot runas un valodas traucējumus. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbi - 30% Eksāmens - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Cilvēka anatomijā un fizioloģijā (vidusskolas programma), bioloģijā (vidusskolas programma). Cilvēka anatomija un fizioloģija Bērna attīstības fizioloģija un slimības | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|