LA1077 Neiroloģija un psihiatrija I

Kods LA1077
Nosaukums Neiroloģija un psihiatrija I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele, Ilze Štrāle
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par neiroloģiju un neiropatoloģiju; nervu sistēmas attīstību; nervu šūnas un audu uzbūvi; nervu sistēmas anatomiju; nervu sistēmas fizioloģiju; augstāko nervu darbību; nervu sistēmas patoloģisko fizioloģiju un augstākās nervu darbības traucējumiem; nervu sistēmas darbības traucējumu pamatprincipiem; agrīna vecuma traucējumu galvenajiem cēloņiem un izpausmēm; CNS dažādu rajonu funkciju traucējumu cēloņiem, pazīmēm, dinamiku, kā arī novēršanas vai mazināšanas iespējām un terapijas pamatprincipiem. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Nervu sistēmas funkcionālā topogrāfija. Ieskats nervu sistēmas anatomijā un darbības pamatprincipos. 6 8 4 10
Galvas smadzeņu pusložu garozas lauki, to nozīme. Uzbudinājums un kavēšana centrālajā nervu sistēmā. 6 10 2 14
Pusložu garozas funkcionālā asimetrija. Pirmā un otrā signālsistēma. 4 8 2 10
Augstākās neirālās darbības tipi. Sensorās sistēmas. 6 10 4 12
Neiroloģiskā simptomātika parēžu, paralīžu, hiperkinēžu gadījumos. Cerebrālās parēzes etioloģija, klīniskā izpausme, palīdzība. 6 8 2 12
Pacientu ar cerebrālām parēzēm analīze un izvērtēšana. Simptomātika, palīdzība. 4 10 2 12
Uzmanības deficīta sindroms. Iedzimta un iegūta hidrocefālija. 4 8 2 10
Asinsizplūdumi CNS jaundzimušajiem. Iedzimtu vielmaiņas traucējumu izpausmes bērniem. Neiromuskulāras slimības, kopējās izpausmes. 4 10 2 12
Kopā: 40 72 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir apgūt teorētiskās zināšanas neiroloģijā, iepazīties ar centrālās un perifērās nervu sistēmas darbības pamatprincipiem, galvenajiem un biežāk sastopamajiem traucējumiem un to profilaksi, iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku bērniem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku bērniem. 2. Izzināt palīdzības iespējas dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar neiroloģiskām saslimšanām. 3. Izprast dažādas bērnu un pusaudžu vecuma uzvedības īpatnības un darbības reakcijas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Ir izpratne par cilvēka organisma somatisko funkciju norises mehānismiem un to vadību, centrālās nervu sistēmas funkcijām un psihiskās darbības pamatprincipiem, izpratne par biežāko traucējumu veidošanās mehānismiem un klīniskajām izpausmēm. 2. Ir zināšanas par centrālās nervu sistēmas darbību, galvenajiem un biežāk sastopamajiem traucējumiem bērniem un to profilaksi, izpratni par svarīgākajiem centrālās nervu sistēmas traucējumu veidošanās mehānismiem bērniem un šo traucējumu izpausmēm. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Prasmes: 1. Prot sadarboties un strādāt multidisciplinārā komandā. 2. Māk izmantot studiju kursā iegūtās zināšanas darbā ar bērniem un pusaudžiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Kompetence: Spēj izvērtēt savu profesionālo kompetenci un tās robežas, lai palīdzētu bērniem ar centrālās nervu sistēmas traucējumiem, mazinot vai novēršot runas un valodas traucējumus. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbi - 30%
Eksāmens - 60%
 
Priekšzināšanas Cilvēka anatomijā un fizioloģijā (vidusskolas programma), bioloģijā (vidusskolas programma). Cilvēka anatomija un fizioloģija Bērna attīstības fizioloģija un slimības
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]