Kods | LA1069 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dabaszinātņu jomas integrētā mācību metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Priedols, Ieva Roze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi. Studiju kursā studenti apgūst dabaszinātņu skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamās zināšanas un gūst izpratni par dabaszinātņu mācību procesa organizēšanu, modelē un analizē mācību procesu. Studenti apgūst dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības valsts standartā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju studentiem apgūt dabaszinātņu skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamās zināšanas un gūt izpratni par dabaszinātņu mācību procesa organizēšanu, modelēt un analizēt mācību procesu; 2. Apgūt dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības valsts standartā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Demonstrē izpratni par dabaszinātņu izglītības vēsturisko attīstību un tās raksturīgajām pazīmēm citu zinātņu vidū.
2. Raksturo didaktikas kategorijas, mācību procesa pamatprincipus un mācību teorijas dabaszinātņu izglītībā.
3. Pārzina dabaszinātņu mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus.
4. Atpazīst skolēnu mācīšanās pamatprincipus dabaszinātnēs un pārzina didaktiskās pieejas.
5. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus.
6. Raksturo mācību līdzekļu veidus un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei. - 1. starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze.
2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde.
3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide.
4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu.
5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze.
6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība.
7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana
8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze.
9. Rakstiskais eksāmens. Prasmes: 7. Saskata mācību teoriju īstenošanu un mūsdienīga mācību procesa principus analizētajās mācību stundās un tos ievēro, modelējot stundu fragmentus. 8. Izvirza mācību mērķus un formulē mācīšanās rezultātus. 9. Analizē, plāno un vada mācību aktivitātes, modelējot stundas vai to fragmentus. 10. Izvēlas atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas. 11. Izmanto daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. 12. Izvērtē pedagoga profesionālās prasmes mācību procesa īstenošanā. - . starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze. 2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde. 3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide. 4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu. 5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze. 6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība. 7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana 8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze. 9. Rakstiskais eksāmens. Kompetence: 13. Plāno un analizē mācību procesu saistībā ar mācību mērķiem un plānoto sasniedzamo rezultātu, ievērojot skolēnu diferencēšanu mācību procesā. 14. Pamato formatīvās un summatīvās vērtēšanas vietu un lomu saistībā ar mācību mērķi un rezultātu. 15. Pieņem atbildīgus un faktos balstītus lēmumus par savas profesionālās kompetences pilnveidi. - . starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze. 2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde. 3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide. 4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu. 5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze. 6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība. 7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana 8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze. 9. Rakstiskais eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze - 10%
2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde - 5% 3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide - 10% 4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu - 10% 5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze - 10% 6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība - 5% 7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana - 10% 8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze - 10% 9. Rakstiskais eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|