LA1069 Dabaszinātņu jomas integrētā mācību metodika

Kods LA1069
Nosaukums Dabaszinātņu jomas integrētā mācību metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Valdis Priedols, Ieva Roze
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi. Studiju kursā studenti apgūst dabaszinātņu skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamās zināšanas un gūst izpratni par dabaszinātņu mācību procesa organizēšanu, modelē un analizē mācību procesu. Studenti apgūst dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības valsts standartā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dabaszinātņu mācību process un tā metodoloģija. Mācību mērķi. 6 10 2 12
Mācību modeļi. Mācību metodes, to raksturojums. 6 10 2 14
Vērtēšana mācību procesā. 6 10 2 12
Mūsdienīgi mācību līdzekļi. 6 10 2 14
Mācību procesa organizācija. Mācību nodarbības plānošana. 6 14 4 18
Mācību sistēmas izveide. 8 10 4 12
Mācību satura normatīvie dokumenti. 6 10 4 14
Mācību satura plānošana. Mācību temata plānošana. 8 14 4 18
Vērtēšana mācību procesā. 6 10 4 14
Skolotāja profesionālā pilnveide. 6 6 4 8
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju studentiem apgūt dabaszinātņu skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamās zināšanas un gūt izpratni par dabaszinātņu mācību procesa organizēšanu, modelēt un analizēt mācību procesu; 2. Apgūt dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības valsts standartā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Demonstrē izpratni par dabaszinātņu izglītības vēsturisko attīstību un tās raksturīgajām pazīmēm citu zinātņu vidū. 2. Raksturo didaktikas kategorijas, mācību procesa pamatprincipus un mācību teorijas dabaszinātņu izglītībā. 3. Pārzina dabaszinātņu mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus. 4. Atpazīst skolēnu mācīšanās pamatprincipus dabaszinātnēs un pārzina didaktiskās pieejas. 5. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus. 6. Raksturo mācību līdzekļu veidus un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei. - 1. starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze. 2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde. 3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide. 4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu. 5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze. 6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība. 7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana 8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze. 9. Rakstiskais eksāmens.
Prasmes: 7. Saskata mācību teoriju īstenošanu un mūsdienīga mācību procesa principus analizētajās mācību stundās un tos ievēro, modelējot stundu fragmentus. 8. Izvirza mācību mērķus un formulē mācīšanās rezultātus. 9. Analizē, plāno un vada mācību aktivitātes, modelējot stundas vai to fragmentus. 10. Izvēlas atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas. 11. Izmanto daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. 12. Izvērtē pedagoga profesionālās prasmes mācību procesa īstenošanā. - . starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze. 2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde. 3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide. 4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu. 5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze. 6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība. 7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana 8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze. 9. Rakstiskais eksāmens.
Kompetence: 13. Plāno un analizē mācību procesu saistībā ar mācību mērķiem un plānoto sasniedzamo rezultātu, ievērojot skolēnu diferencēšanu mācību procesā. 14. Pamato formatīvās un summatīvās vērtēšanas vietu un lomu saistībā ar mācību mērķi un rezultātu. 15. Pieņem atbildīgus un faktos balstītus lēmumus par savas profesionālās kompetences pilnveidi. - . starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze. 2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde. 3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide. 4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu. 5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze. 6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība. 7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana 8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze. 9. Rakstiskais eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. starppārbaudījums. Vērotās mācību stundas transkripcija un tās analīze - 10%
2. starppārbaudījums. Virzītās mācīšanās piemēra izstrāde - 5%
3. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide - 10%
4. starppārbaudījums. Piemēru izveide summatīvās un formatīvās vērtēšanas izmantošanai mācību stundās uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu - 10%
5. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze - 10%
6. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība - 5%
7. starppārbaudījums. Mācību temata plānošana - 10%
8. starppārbaudījums. Temata noslēguma darba izstrāde, aprobācija un analīze - 10%
9. Rakstiskais eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]