Kods | LA1067 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu valodas un literatūras mācību metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Daiga Straupeniece, Anda Kuduma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sekmē studentu kā topošo latviešu valodas un literatūras skolotāju teorētisku un praktisku sagatavošanu darbam skolā, kā arī veicina studentu kritisko, radošo, pedagoģiski māksliniecisko domāšanu un attiecīgo prasmju attīstīšanu. Studiju kurss pilnveido zināšanas par latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetu specifiku dažādos vecumposmos, mūsdienīgas latviešu valodas un literatūras stundas izveides principiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sekmēt studentu kā topošo latviešu valodas un literatūras skolotāju teorētisku un praktisku sagatavošanu darbam skolā, kā arī veicināt studentu kritisko, radošo, pedagoģiski māksliniecisko domāšanu un attiecīgo prasmju attīstīšanu. Studiju kursa uzdevumi: Apgūt zināšanas par latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetu specifiku dažādos vecumposmos, mūsdienīgas latviešu valodas un literatūras stundas izveides principiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina latviešu valodas un literatūras metodikas attīstības tendences, ievērojamākos metodiķus un viņu devumu abu mācību priekšmetu metodikā.
2. Pārzinba latviešu valodu kā valodu jomas un literatūru kā kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas priekšmetu, izprot latviešu valodas mācību priekšmeta un literatūras kā mākslas priekšmeta specifiku.
3. Zina valodas un literatūras mācību konceptuālos jēdzienus, mācību stundas didaktiskās pozīcijas.
4. Pārzina pamatizglītības un vidējās izglītības standartā definētos latviešu valodas un literatūras apguvē sasniedzamos rezultātus, kā arī programmā ietverto mācību saturu.
5. Zina vispārdidaktiskos un latviešu valodas, un literatūras mācību principus, dažādas darba organizācijas formas, mācību metodes un metodiskos paņēmienus
6. Orientējas latviešu valodas un literatūras mācību komplektizdevumos un metodiskajos līdzekļos - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr.141, Nr.512, Nr.240, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
* Lekciju apmeklējums, līdzdalība praktiskajās nodarbībās (vismaz 80 %).
* Sekmīgi nokārtoti pārbaudes darbi (vismaz 4 balles).
* Sekmīgi nokārtots eksāmens (vismaz 4 balles). Prasmes: 1. Prot izstrādāt latviešu valodas un literatūras mācību metodisko koncepciju. 2. Prot izvirzīt mācību mērķus, konkrētus, skolēniem saprotamus un latviešu valodas un literatūras stundas specifikai atbilstošus sasniedzamos rezultātus, īstenot jēgpilnu atgriezenisko saiti. 3. Prot latviešu valodas un literatūras stundās izmantot mācīšanās diagnostiku, summatīvo un formatīvo vērtēšanu, nodrošinot atgriezenisko saiti. 4. Prot izmantot latviešu valodas un literatūras stundas modelēšanā dažādas interaktīvas, kooperatīvas, vērtīborientētas skolēnu un skolotāja sadarbības iespējas, kas atbilst iepazīstamajam mācību saturam un skolēnu vecumposmam. 5. Prot izmantot kritiskās domāšanas, teksta interpretācijas pieejas dažādu valodas sistēmas līmeņu, funkciju un literatūras virzienu, strāvojumu, estētisko kategoriju, veidu, žanru daiļdarbu apguvē. 6. Atbilstīgi latviešu valodas un literatūras mācību priekšmeta specifikai prot modelēt dažādas mācību situācijas stundās. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr.141, Nr.512, Nr.240, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. * Lekciju apmeklējums, līdzdalība praktiskajās nodarbībās (vismaz 80 %). * Sekmīgi nokārtoti pārbaudes darbi (vismaz 4 balles). * Sekmīgi nokārtots eksāmens (vismaz 4 balles). Kompetence: 1. Plāno latviešu valodas un literatūras mācību saturu saskaņā ar standartu, programmu un atbilstīgi izglītojamo interesēm, individuālajām attīstības vajadzībām, spējām un ņemot vērā viņu iepriekšējo pieredzi. 2. Plāno izglītojamo zināšanu un prasmju pilnveidi, kā arī attieksmju veidošanos jēgpilnā un personiski nozīmīgā mācību procesā. 3. Veido latviešu valodas un literatūras stundās mācīties motivējošu mācību vidi, kurā katram izglītojamajam tiek nodrošinātas izaugsmes iespējas un kurā viņi tiek iesaistīti mācību sasniegto rezultātu vērtēšanā un turpmākās darbības plānošanā. 5. Zina, kā risināt dialogu ar dažāda vecuma skolēniem par valodas sistēmu, paveidiem un valodas līdzekļu funkcionēšanas un tekstveides specifiku. 6. Pārzina dažādu literatūras veidu un žanru apguves iespējas literatūras mācībās pamatskolā un vidusskolā atbilstoši vecumposmu specifikai. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr.141, Nr.512, Nr.240, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. * Lekciju apmeklējums, līdzdalība praktiskajās nodarbībās (vismaz 80 %). * Sekmīgi nokārtoti pārbaudes darbi (vismaz 4 balles). * Sekmīgi nokārtots eksāmens (vismaz 4 balles). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās - 20%
1. pārbaudes darbs - 20% 2. pārbaudes darbs - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|