Kods | LA1063 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Skolotāja profesionālā darbība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķa un sasniedzamo rezultātu sasniegšanai, tiks izmantotas inovatīvas studiju metodes un formas, piemēram, studiju ekskursijas, izbraukumu nodarbības, nodarbības ārā, nodarbības mazās grupās izglītības iestādēs, pedagoģiskās supervīzijas; kā arī īstenota daudzveidīga sadarbība ar dažādu nozaru ekspertiem, kuri piedalīsies ideju laboratorijās/darbnīcās, izbraukumu nodarbībās un studiju ekskursijās. Inovatīvu izglītības risinājumu izstrādei un kopdarbības modelēšanai, studiju kursa īstenošanā, sadarbosies Latvijas Universitātes, RTU Liepājas akadēmijas un Daugavpils Universitātes mācībspēki. . Kurss tiek īstenots latviešu valodā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sekmēt studējošā pedagoģisko kompetenci un gatavību skolotāja profesionālajai darbībai, veidojot izpratni par iekļaujošu mācīšanās procesa būtību, skolēna mācīšanās vadību, pamatojoties uz Latvijas un starptautisko pieredzi, jaunākajiem starpdisciplināriem pētījumiem; kā arī studijās darba vidē. Uzdevumi: 1. Veicināt izpratni un pedagoģiskās kompetences attīstību skolēncentrēta mācību procesa plānošanā, īstenošanā, vērtēšanā, ievirzot skolēnu pašvadītā, skolēna izaugsmi veicinošā mācīšanās procesā. 2. Veicināt gatavību iekļaujošas, intelektuāli rosinošas, drošas, tiesiskas, sadarbībā balstītas mācību vides veidošanā skolas kā organizācijas ietvaros, piedalīties tās izvirzīto mērķu sasniegšanā un attīstības plānošanā. 3. Sekmēt spējas refleksīvi izvērtēt savu profesionālo darbību, pilnveidojot mācību procesu atbilstīgi situācijai, un plānot un strukturēt savu profesionālo pilnveidi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot un lieto izglītības zinātņu un pedagoģijas pamatjēdzienus;
2. Zina svarīgākās inovācijas Eiropas izglītības vēsturē, inovatīvo ideju autorus un viņu ieguldījumu izglītības teorijā un praksē;
3. Analizē izglītības mūsdienu paradigmu, izglītības vadlīnijas, globālos mērķus;
4. Raksturo iekļaujošas, bērncentrētas, drošas, ergonomiskas un attīstošas mācību vides veidošanas likumsakarības;
5. Izskaidro mācību procesa plānošanas, īstenošanas un skolēnu snieguma vērtēšanas, atgriezeniskās saites sniegšanas teorētiskos principus;
6. Raksturo individualizēta mācību procesa īstenošanas metodiskos paņēmienus, mācību stratēģijas, paņēmienus un metodes, to veidus, mācību satura atlases principus;
7. Raksturo pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrefleksijas principus. - Teorētiskās literatūras analīze.
Vēstures avotu analīze.
Pētījums par kādu aktuālu jautājumu skolotāja profesionālajā darbībā, piedāvājot priekšlikumus tā risināšanai.
Dokumentu analīze. Prasmes: 8. Raksturo starptautiskās konvencijas un Latvijas izglītības sistēmas normatīvo regulējumu, izprot bērnu tiesības, izglītību un skolotāja profesionālo darbību regulējošos tiesību aktus; 9. Identificē skolēnu individuālās vajadzības un viņu mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus; 10. Izvirza konkrētus sasniedzamos mācīšanās mērķus un definē sasniedzamos rezultātus, izvēlas atbilstošas mācību metodes un stratēģijas; 11. Identificē savas profesionālās pilnveides vajadzības, sekojot līdzi profesionālās jomas aktualitātēm un inovācijām. - Pētījums par kādu aktuālu jautājumu skolotāja profesionālajā darbībā, piedāvājot priekšlikumus tā risināšanai. Eksāmens. Kompetence: 12. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem atbilstoša un dzīves situācijām pietuvināta mācību procesa īstenošanai; 13. Iesaistās izglītības jomas pētījumos, identificē izglītības jomai aktuālus jautājumus. - Teorētiskās literatūras analīze. Vēstures avotu analīze. Dokumentu analīze. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Teorētiskās literatūras analīze - 10%
Vēstures avotu analīze - 10% Dokumentu analīze - 10% Darba vidē balstītu situāciju analīze - 10% Pētījums par kādu aktuālu jautājumu skolotāja profesionālajā darbībā, piedāvājot priekšlikumus tā risināšanai - 30% Eksāmens. Vērtējums ar atzīmi desmit ballu skalā, kurā sekmīgs vērtējums ir no 4 (gandrīz viduvēji) līdz 10 (izcili), nesekmīgs vērtējums ir no 1 (ļoti, ļoti vāji) līdz 3 (vāji). Desmit ballu skalas skaidrojumu nosaka Ministru kabineta noteikumi. - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|