Kods | LA1062 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izglītības psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir sniegt ieskatu par psiholoģiju kā zinātni, par skolēnu vecumposmu īpatnībām, par izglītības psiholoģijas mācīšanās teorijām, kas pielietojamas praksē, par skolotāja personības nozīmi klases vadības sociālpsiholoģiskajos procesos sociāli emocionālās mācīšanās kontekstā. Kursa ietvaros studentiem tiek paplašināta izpratne par mācīšanās kognitīvajiem un sociāli emocionālajiem aspektiem uz kompetencēm orientētā mācību procesā. Tiek rosināts izprast un pielietot pedagoga sociāli emocionālās prasmes, tai skaitā atgriezeniskās saites un pašrefleksijas prasmes. Kursa uzdevumi ir sekmēt izglītības psiholoģijas mācīšanās teoriju un jaunāko pētījumu atziņu sasaisti ar praktisko darbu, apgūt prasmes patstāvīgi saskatīt un apzināti risināt problēmas pedagoģiskajā darbā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt ieskatu par psiholoģiju kā zinātni, par skolēnu vecumposmu īpatnībām, par izglītības psiholoģijas mācīšanās teorijām, kas pielietojamas praksē, par skolotāja personības nozīmi klases vadības sociālpsiholoģiskajos procesos sociāli emocionālās mācīšanās kontekstā. Kursa uzdevumi ir sekmēt psiholoģijas teoriju un jaunāko pētījumu atziņu sasaisti ar praktisko darbu dažādās izglītojamo auditorijās, apgūt jaunas prasmes patstāvīgi saskatīt un apzināti risināt problēmas pedagoģiskajā darbā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot galvenos jēdzienus, teorijas, pētījuma metodes un rezultātus izglītības un attīstības psiholoģijā.
2. Identificē mācīšanas, mācīšanās un vecāku audzināšanas paņēmienu un sadarbības procesu ar bērnu un skolotāju ietekmējošos psiholoģiskos
faktorus.
3. Raksturo un attiecina pedagoga personības, pašefektivitātes, sociāli emocionālo prasmju mijiedarbību ar pedagoģisko procesu. - Formatīvā vērtēšana, sniedzot studentiem savlaicīgu, efektīvu un pilnvērtīgu atgriezenisko saikni, reaģējot uz studentu vajadzībām. Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Prasmes: 1. Analizē psiholoģiskos un kontekstuālos faktorus, kas ietekmē izglītojamo iesaistīšanos un sasniegumus. 2. Saskata saistību starp pedagoga personīgo pieredzi, pašefektivitātes pazīmēm, sociāli emocionālajām prasmēm un pedagoģisko praksi. 3. Izprot un spēj pielietot zināšanas par grupas sociālpsiholoģiskajiem procesiem, tai skaitā tiranizēšanas prevencijā un intervencē klasē. 4. Spēj reflektēt par savām kompetencēm un zināšanām šī priekšmeta satura apguves kontekstā, tai skaitā spējot arī sniegt pozitīvu atgriezenisko saiti skolēniem un reflektēt par savām prasmēm būt empātiskiem un izmantot sociāli emocionālās mācīšanās kompetences praksē. - Vērtēšanas kritēriji: 1. Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana. 2. Studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu. 3. Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana. Kompetences: 1. Integrē izpratni par izglītības psiholoģijas teoriju un mūsdienu pedagoģiskās saskarsmes pētījumiem savā praksē. 2. Plāno savu pedagoģisko darbību, izmantojot gūtās zināšanas, izpratni un prasmes, respektējot izglītojamo vecumposma īpatnības un individuālās attīstības specifiku. - Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums – darbs semināros, formatīvā vērtēšana - 25%
2. Starppārbaudījums – patstāvīgo darbu summatīvais vērtējums - 25% Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|