Kods | LA1053 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads baltu valodu vēsturē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ieva Ozola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Baltu etniskās un lingvistiskās vēstures un attīstības pamati, baltistikas izpētes stāvoklis un problēmjautājumi. Zināšanas par latviešu un lietuviešu valodas galvenajām atšķirībām, to rašanās cēloņiem. Izpratne par baltu valodu rakstības attīstību, latviešu vecās ortogrāfijas tekstu lasīšanas tehnika un satura izpratne.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt zināšanas un attīstīt izpratni par baltu valodu vēsturi (cilmi un evolūciju). Studiju kursa uzdevumi. - Apgūt zināšanas un attīstīt izpratni par baltu valodu vēsturi (cilmi un evolūciju), latviešu un lietuviešu valodas veidošanos un attīstību. - Veidot izpratni par baltu valodu galvenajām atšķirībām, to cēloņiem. - Attīstīt izpratni par baltu valodu rakstības veidošanās un attīstības vēsturiskajiem apstākļiem; attīstīt latviešu valodas seno tekstu lasīšanas tehniku un tekstu izpratni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Veidojas izpratne par baltu etnoģenēzi, baltu valodu cilmi un attīstību, par baltu etnoģenēzes un valodu attīstības problēmjautājumiem. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros.
Nobeiguma eksāmens (rakstiski). Pārzina nozares terminoloģiju. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Nobeiguma eksāmens (rakstiski). Pārzina baltu valodu galvenajām atšķirībām un to cēloņiem. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Pārzina latviešu rakstības cilmi un attīstību, tās kultūrvēsturiskajiem nosacījumiem. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Starppārbaudījums (Veclatviešu teksta lasīšana un skaidrošana). Prot patstāvīgi pilnveidot zināšanas un prasmes, studējot zinātnisko literatūru gan drukātajos, gan elektroniskajos avotos. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Mājasdarbs: aizguvumu raksturošana, izmantojot vēsturiskās un etimoloģijas vārdnīcas. Nobeiguma eksāmens (rakstiski). Prot kritiski novērtēt un analizēt informāciju un informācijas avotus. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Mājasdarbs: aizguvumu raksturošana, izmantojot vēsturiskās un etimoloģijas vārdnīcas. Nobeiguma eksāmens (rakstiski). Prot lasīt un skaidrot tekstus vecajā drukā (gotiskajā rakstā). - Starppārbaudījums (Veclatviešu teksta lasīšana un skaidrošana). Pilnveidota lingvistiskā un lingvokulturoloģiskā kompetence, attīstot prasmi iegūtās zināšanas izmantot gan profesionālajā darbībā, gan pašizaugsmē. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Starppārbaudījums (Veclatviešu teksta lasīšana un skaidrošana). Nobeiguma eksāmens (rakstiski). Pilnveidota komunikatīvā kompetence, sadarbojoties semināru jautājumu sagatavošanā un risināšanā. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Attīstīta kritiskā domāšana: pieredze baltistikas problēmjautājumu skaidrošanā izmantot zinātniskos avotus, salīdzināt tos ar populārzinātniskiem un cita veida informācijas avotiem. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Mājasdarbs: aizguvumu raksturošana, izmantojot vēsturiskās un etimoloģijas vārdnīcas. Pilnveidota digitālā kompetence, spēja atbilstoši tematam patstāvīgi izvēlēties digitālos resursus. - Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros. Starppārbaudījums (Veclatviešu teksta lasīšana un skaidrošana). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība praktiskajās nodarbībās un semināros - 20%
Mājasdarbs: aizguvumu raksturošana, izmantojot vēsturiskās un etimoloģijas vārdnīcas - 20% Starppārbaudījums (Veclatviešu teksta lasīšana un skaidrošana) - 20% Nobeiguma eksāmens (rakstiski) - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bez priekšzināšanām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|