Kods | DE1005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālas spēļošanas elementi tulkošanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīna Vagele-Kricina, Tatjana Smirnova, Marina Platonova, Tatjana Menise, Tatjana Kelebeka, Oksana Ivanova, Zane Seņko, Sintija Petroviča-Kļaviņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek pētītas iespējas, ko piedāvā spēļošanas metodes dažādiem valodas tehnoloģiju lietojumiem tādās jomās kā tulkošana, lokalizācija un daudzvalodu satura veidošana, tostarp izglītojošu spēļu izstrāde un lokalizācija. Studiju kurss paredzēts humanitāro zinātņu, starpdisciplināro STEM+ un informācijas tehnoloģiju studiju programmu bakalaura līmeņa studējošiem. Dinamiskā teorētiskā ietvara pamatā ir inovatīvas spēļošanas paradigmas priekšnoteikumi, kas savukārt paredz ar tirgu saistītu, lietišķu prasmju un kompetenču attīstību, izmantojot virkni saistošu un empātiju veicinošu empīrisku un izklaidējošu aktivitāšu, kas stimulē uztverošu mācīšanos. Studējošie apgūs spēļošanas pieejas pamatus, gūstot ieskatu cilvēka motivācijas mācīties psiholoģiskajos, biheivioristiskajos un kognitīvajos aspektos, rezultātā uzlabojot izpratni par savām mācīšanās vajadzībām, paradumiem un stiliem. Studējošie iesaistīsies gadījumu izpētē, praktiskajās nodarbībās un lekcijās, lai izpētītu pašreizējo spēļošanas IT risinājumu piedāvājumu, mācītos tos izvēlēties, izmantot un pielāgot konkrētām mācību un nozares vajadzībām, kā arī risinātu ierobežotas definīcijas problēmas, paaugstinot savu digitālo kompetenci un prasmes līdz 5.–6. līmenim atbilstoši DIGICOMP 2.2 (digitālo spēļu balstīta valodu apguve, tulkošanas procesa kodēšana, iesaistošo mācību platformu izmantošana un pielāgošana, tulkošanas spēles).. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir studējošiem veidot vispusīgu izpratni par spēļošanas paradigmu kā mūsdienīgu pieeju mācībām, kas palīdzēs viņiem atpazīt un pielāgot savus mācīšanās stilus un vajadzības, kā arī sekmēs starpdisciplināru digitālo kompetenču kopuma attīstību, kas izmantojams tādās jomās kā daudzvalodu satura radīšana, lokalizācija un spēļošana. Studiju kursa uzdevumi: - sekmēt spēļošanas metožu ieviešanu mūžizglītības paradigmā; - nodrošināt teorētisko ietvaru attiecībā uz IT balstītām iesaistošās mācīšanās pieejām praksēm; - attīstīt studējošo kompetenci izmantot un pielāgot modernākās spēļošanas tehnoloģiju iespējas; - attīstīt studējošo prasmes meistarīgi izmantot spēļošanas rīkus, lai risinātu ar nozari saistītus uzdevumus ar ierobežotu definīciju tulkošanā, lokalizācijā un daudzvalodu satura radīšanā; - attīstīt studējošo prasmes izstrādāt un pielāgot spēļošanas rīkus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apzinās spēļošanas nozīmi mūžizglītības paradigmā. - Praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbi, eksāmens. Studējošie demonstrē izpratni par ieguvumiem, ko ilgtermiņā var sniegt spēļošana. Pārzina IT atbalstītas iesaistošās mācīšanās teorijas un praksi. - Praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbi, eksāmens. Studējošie prasmīgi lieto atbilstošo terminoloģiju attiecīgajos kontekstos, pielieto nozares teorētiskās atziņas praktisko uzdevumu risināšanā. Spēj izmantot un pielāgot modernākās spēļošanas tehnoloģijas. - Praktiskie uzdevumi, pārbaudes darbi. Studējošie sekmīgi izpilda interaktīvos un/vai tīmeklī balstītus uzdevumus (efektivitātes rādītājs vismaz 50 %). Spēj izmantot spēļošanas rīkus, lai risinātu ar nozari saistītus uzdevumus ar ierobežotu definīciju tulkošanā, lokalizācijā un daudzvalodu satura radīšanā. - Praktiskie uzdevumi. Studējošie izvēlas atbilstošus rīkus, lai sasniegtu vēlamo rezultātu un kvalitatīvi sagatavotu saturu. Spēj piedalīties spēļošanas rīku izstrādē un pielāgošanā. - Praktiskie uzdevumi. Studējošie dod ieguldījumu spēļošanas rīku pielāgošanā un uzlabošanā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie uzdevumi - 40%
Pārbaudes darbi - 30% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī, saskaņā ar Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvei. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|