Kods | LA1008 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātikas mācību jomas metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Kūma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar matemātikas mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi. Studiju kursā studenti apgūst matemātikas skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamās zināšanas un gūst izpratni par matemātikas mācību procesa organizēšanu, modelē un analizē mācību procesu. Studenti apgūst matemātikas mācību metodikas pamatjautājumus pamata un vidējās izglītības pakāpē. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis iepazīstināt studentus ar matemātikas mācību metodikas pamatjautājumiem. Studiju kursa uzdevumi : 1. Iepazīstināt ar matemātikas mācību saturu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem. 2. Pasniegt zināšanas un prasmes par mācību procesa plānošanu un organizēšanu. 3. Pasniegt izpratni par mācību sasniegumu vērtēšanu un iemaņas pārbaudes darbu veidošanā. 4. Skaidrot matemātikas izglītības vēsturisko attīstību, balstoties uz tās raksturīgajām pazīmēm citu zinātņu vidū. 5. Pārzināt un lietot plānošanā matemātikas mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus. 6. Atpazīt skolēnu mācīšanās pamatprincipus matemātikā un pārzina didaktiskās pieejas. 7. Izprast mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus. 8. Raksturot mācību līdzekļu veidus un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei. 9. Formulēt turpmākās profesionālās pilnveides mērķus. 10. Prast saskatīt mācību teoriju īstenošanu un mūsdienīga mācību procesa principus analizētajās mācību stundās un tos ievērot, plānojot un modelējot stundu fragmentus. 11. Formulēt mācību mērķus un mācīšanās rezultātus skolēniem. 12. Analizēt, plāno un vada mācību aktivitātes, modelējot stundas vai to fragmentus. 13. Izvēlēties sasniedzamajam rezultātam atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas. 14. Izmantot daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. 15. Izvērtēt pedagoga profesionālās prasmes mācību procesa īstenošanā. 16. Plānot un analizēt mācību procesu saistībā ar mācību mērķiem un plānoto sasniedzamo rezultātu, ievērojot skolēnu mācīšanās vajadzības un diferencējot mācību procesu. 17. Pamatot formatīvās un summatīvās vērtēšanas vietu un lomu saistībā ar mācību mērķi un rezultātu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina dāžādus mācīšanās modeļus un spēj tos pielietot praksē, atbilstoši situācijai. - 1. starppārbaudījums. Izstrādāts un prezentēts piemērs virzītās mācīšanās modeļa apguvei vienā stundā. Pārzina mācību stundas plānošanas princius un spēj izstrādāt stundu plānus atbilstoši situācijai. - 2. starppārbaudījums. Izstrādāts vienas stundas plāns ar problēmrisināšanas un pētniecisko pieeju. Orientējas skolas matemātikas kursa saturā un spēj sagatavot/ pielāgot temata apguves plānus atbilstoši situācijai. - 3. starppārbaudījums. Sagatavots viena temata apguves plāns. Izprot IT mērķtiecīga izmantošanas nozīmi mācibu stundās, pārzina dažādus IT rīkus un prot izstrādāt/ pielāgot/ lietot tos mācību darbā. - 4. starppārbaudījums. Izstrādāts un prezentēts vienas stundas fragmenta plāns, kurā tiek mērķtiecīgi izmantoti IT rīki. Izprot formatīvās un summatīvās vērtēšanas nozīmi mācību procesā un spēj izstrādāt pārbaudes darbus. - 5. starppārbaudījums. Izstrādāts viena temata nobeiguma darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. starppārbaudījums - 10%
2. starppārbaudījums - 15% 3. starppārbaudījums - 15% 4. starppārbaudījums - 15% 5. starppārbaudījums - 15% Noslēguma pārbaudījums - rakstisks eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|