Kods | LA0988 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ideju laboratorija: pedagoģiskie risinājumi Transformatīvās izglītības kontekstā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola, Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis kurss sniedz padziļinātu izpēti par izglītības zinātņu attīstības tendencēm Latvijā, Eiropā un pasaulē, pievēršot uzmanību transformatīvajai pieejai izglītībā un pētnieka lomai sabiedrības attīstībā. Studenti analizēs izglītības, sociālo un tehnoloģisko inovāciju nozīmi izglītības teorētisko un praktisko jautājumu risināšanā. Kurss attīsta prasmi formulēt un risināt sarežģītas pētniecības problēmas dažādos izglītības līmeņos un piedāvāt inovatīvus, pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidošanai. Uzsvars tiek likts uz pētniecības ideju izstrādi, kritisku izvērtēšanu un starpdisciplināru sintēzi, kā arī uz pētniecības projektu plānošanu un īstenošanu. Kurss sagatavo doktorantus aktīvai līdzdalībai zinātniskajā un akadēmiskajā darbā, veicinot tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci un nodrošināt ieguldījumu inovatīvā darbībā sociālās zinātnēs, attīstot radošumu doktoranta lietpratībai transformatīva izglītības procesa kontekstā. Studiju kursa uzdevumi: 1) Pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētījuma problēmas izglītībā; 2) Pilnveidot doktorantu spējas risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus pedagoģiskās prakses pilnveidei; 3) Pilnveidot spējas izstrādāt izglītības praksei noderīgus inovatīvus un perspektīvus transformatīvās pedagoģijas risinājumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot izglītības zinātņu attīstības aktuālās tendences un to kontekstu Latvijā, Eiropā un pasaulē.
2. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā transformatīvās izglītības kontekstā.
3. Izprot sociālo, izglītības un tehnoloģisko inovāciju aktualitāti izglītības teorijas un prakses problēmu risināšanai. - 1. Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās
2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma izstrādes un aprobācijas.
3. Noslēguma pārbaudījums:
Ieskaite - Izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma aprobācija un prezentācija konferencē un/vai meistarklasē (vērtējums ieskaitīts/ neieskaitīts) Prasmes 4. Prot patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 5. Prot risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvātu pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. 6. Prot piedāvāt inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. 7. Prot rosināt un īstenot pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - 1. Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma izstrādes un aprobācijas. 3. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - Izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma aprobācija un prezentācija konferencē un/vai meistarklasē (vērtējums ieskaitīts/ neieskaitīts) Kompetence 8. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 9. Spēj patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. 10. Spēj patstāvīgi un atbildīgi piedalās pētniecisku projektu plānošanā un strukturēšanā. 11. Spēj patstāvīgi, atbildīgi un kritiski veic izglītības zinātnē nozīmīgus zinātniskos pētījumus, sekmē inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē. 12. Spēj zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicināt tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. - 1. Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma izstrādes un aprobācijas. 3. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - Izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma aprobācija un prezentācija konferencē un/vai meistarklasē (vērtējums ieskaitīts/ neieskaitīts) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās - 20%
Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma izstrādes un aprobācijas - 50% Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - Izglītības praksei nozīmīga problēmjautājuma aprobācija un prezentācija konferencē un/vai meistarklasē (vērtējums ieskaitīts/ neieskaitīts) - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|