Kods | LA0986 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pedagoģiskās stratēģijas personības socializācijai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss veicina doktorantu izpratni par pedagoģisko stratēģiju pielietošanu personības attīstībā, cilvēkam jau no dzimšanas pārmantojot cilvēces pieredzi un zināšanas, pakāpeniski iesaistoties sociālā vidē - process, kas turpinās visas dzīves garumā. Socializācijas aģenti tiks skatīti bioloģiskā, kultūras un pedagoģiskā kontekstā, akcentējot gūto teorētisko zināšanu pielietojumu praksē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Kursa mērķis ir veidot izpratni par personības socializācijas būtību un tās nozīmi cilvēka sociālajā attīstībā pedagoģiskā kontekstā, piedāvājot doktorantiem iespēju pilnveidot pētniecisko un akadēmisko kompetenci patstāvīgas un inovatīvas pētnieciskās darbības veikšanai un akadēmiski profesionālās domāšanas attīstībai. Studiju kursa uzdevumi: Pilnveidot analītiskās prasmes izvērtēt personības attīstības un socializācijas nozīmi; Izvērtēt teorētiskās atziņas par sociālās vides regulējošo funkciju un personības attīstības nosacījumiem dažādos vecumposmos un dažādās sociālās situācijās; Dažādu pedagoģisko stratēģiju izpēte socializācijas procesos, socializācijas aģentu apzināšanās un to ietekmes atpazīšana personīgajā dzīvē un sabiedrībā dažādos kontekstos; Argumentēti analizēt teorētiskās nostādnes, stiprinot prasmes šo nostādņu pielietošanai profesionālajā darbībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Pārzina teorētiski par dažādām pedagoģiskām stratēģijām personības socializācijas kontekstā
2. Pārzina izglītības, sociālās vides un cilvēka personības attīstības savstarpējo mijietekmi
3. Pārzina un izprot socializāciju mūsdienu izglītības paradigmas kontekstā - Piedalīšanās semināros un praktisko darbu izstrāde un prezentācija
Starppārbaudījumi:
1. Diskusija. Diskusijā ar grupas biedriem apspriest izpētītos jēdzienus un pārrunāt šo jēdzienu pielietojumu personības attīstības veicināšanā.
2. Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija. Izvēlēties vienu konkrētu socializācijas aģentu, izstrādāt personības socializācijas modeli, orientējoties uz konkrēta vecumposma kognitīvās un emocionālās attīstības īpatnībām. Seminārā prezentēt modeļa teorētisko pamatojumu, aktualizējot pretrunas un likumsakarības.
Noslēguma pārbaudījums:
Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem. Prasmes 1. Prot atpazīt dažādus socializācijas aģentus bioloģiskā, kultūras un pedagoģiskā kontekstā, saskatot to ietekmi uz personības veidošanos 2. Prot analizēt, sintezēt un izvērtēt pedagoģisko stratēģiju atbilstību konkrētu sociālu problēmu risināšanai. 3. Izprot pedagoģiskās attiecības un to ietekmi uz socializācijas procesiem 4. Prot rast pedagoģiskus risinājumus dažādās problēmsituācijās, saskatot kopsakarības 5. Prot argumentēti analizēt teorētiskās nostādnes, stiprinot prasmes šo nostādņu pielietošanai profesionālajā darbībā. - Piedalīšanās semināros un praktisko darbu izstrāde un prezentācija Starppārbaudījumi: 1. Diskusija. Diskusijā ar grupas biedriem apspriest izpētītos jēdzienus un pārrunāt šo jēdzienu pielietojumu personības attīstības veicināšanā. 2. Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija. Izvēlēties vienu konkrētu socializācijas aģentu, izstrādāt personības socializācijas modeli, orientējoties uz konkrēta vecumposma kognitīvās un emocionālās attīstības īpatnībām. Seminārā prezentēt modeļa teorētisko pamatojumu, aktualizējot pretrunas un likumsakarības. Noslēguma pārbaudījums: Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem. Kompetences 1. Prot apgūto teoriju sasaistīt ar praksi un personīgo pieredzi, prot pielietot zināšanas profesionālā un pedagoģiskā kontekstā 2. Prot veikt pētniecisku darbību, ģenerējot dziļāku izpratni par socializācijas nozīmi personības socializācijā 3. Komunicēt un izvirzīt inovatīvas pētījuma idejas, tās kritiski izvērtējot starpdisciplinārā kontekstā. 4. Prot risināt pedagoģiskā praksē un pētniecībā aktuālas problēmas, paplašinot un sniedzot jaunu izpratni esošajām zināšanām, piedāvājot pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. - Piedalīšanās semināros un praktisko darbu izstrāde un prezentācija Starppārbaudījumi: 1. Diskusija. Diskusijā ar grupas biedriem apspriest izpētītos jēdzienus un pārrunāt šo jēdzienu pielietojumu personības attīstības veicināšanā. 2. Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija. Izvēlēties vienu konkrētu socializācijas aģentu, izstrādāt personības socializācijas modeli, orientējoties uz konkrēta vecumposma kognitīvās un emocionālās attīstības īpatnībām. Seminārā prezentēt modeļa teorētisko pamatojumu, aktualizējot pretrunas un likumsakarības. Noslēguma pārbaudījums: Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusija ar grupas biedriem - 25%
Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija - 25% Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|