LA0986 Pedagoģiskās stratēģijas personības socializācijai

Kods LA0986
Nosaukums Pedagoģiskās stratēģijas personības socializācijai
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Latsone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veicina doktorantu izpratni par pedagoģisko stratēģiju pielietošanu personības attīstībā, cilvēkam jau no dzimšanas pārmantojot cilvēces pieredzi un zināšanas, pakāpeniski iesaistoties sociālā vidē - process, kas turpinās visas dzīves garumā. Socializācijas aģenti tiks skatīti bioloģiskā, kultūras un pedagoģiskā kontekstā, akcentējot gūto teorētisko zināšanu pielietojumu praksē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Socializācijas būtība. Socializācija kā cilvēka dzīves nepārtraukts process. Atšķirība starp bērna un pieauguša cilvēka socializāciju. Socializācija kā atbilde uz krīzi. Socializācija kā nepārtraukta izaugsme. Socializācijas un sociālās vides ietekmes mijsakarības. Socializāciju ietekmējošie faktori. Socializācija bioloģiskā un kultūras kontekstā. 6 14 0 0
2. Sociālā izziņa, sociālā novērtēšana, sociālā salīdzināšana. Pārdomātas rīcības teorija, Sociālās attīstības modelis, socio-kognitīvā perspektīva, Sociālās mācīšanās teorija (Bandura), Es – spogulī (Cooley); Sociālā biheivioralisma teorija (Self = I + me) (Mead), u.c. teorijas. Pedagoģiskās stratēģijas 6 14 0 0
3. Socializācijas aģenti (ģimene, reliģija, šķiru, rases, etniskās un kultūras atšķirības, saziņas līdzekļi, izglītība, veselības aprūpe, “spēka elite” jeb politiskā sistēma, u.c.), to ietekme uz personības attīstību un socializācijas procesu agrīnajā vecumā, bērnībā un jaunībā, pieauguša cilvēka dzīvē, novecošanas periodā. Izglītība, attieksmes un socializācija 6 16 0 0
4.Vērtību veidošanās un socializācija (mūsdienu izglītības galvenās vērtības). Socializācija un morālā attīstība// socializācija un intelekta/inteliģences attīstība. Personības attīstības pretrunas, izaicinājumi, iespējas, pedagoģiski risinājumi. 6 16 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Kursa mērķis ir veidot izpratni par personības socializācijas būtību un tās nozīmi cilvēka sociālajā attīstībā pedagoģiskā kontekstā, piedāvājot doktorantiem iespēju pilnveidot pētniecisko un akadēmisko kompetenci patstāvīgas un inovatīvas pētnieciskās darbības veikšanai un akadēmiski profesionālās domāšanas attīstībai. Studiju kursa uzdevumi: Pilnveidot analītiskās prasmes izvērtēt personības attīstības un socializācijas nozīmi; Izvērtēt teorētiskās atziņas par sociālās vides regulējošo funkciju un personības attīstības nosacījumiem dažādos vecumposmos un dažādās sociālās situācijās; Dažādu pedagoģisko stratēģiju izpēte socializācijas procesos, socializācijas aģentu apzināšanās un to ietekmes atpazīšana personīgajā dzīvē un sabiedrībā dažādos kontekstos; Argumentēti analizēt teorētiskās nostādnes, stiprinot prasmes šo nostādņu pielietošanai profesionālajā darbībā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Pārzina teorētiski par dažādām pedagoģiskām stratēģijām personības socializācijas kontekstā 2. Pārzina izglītības, sociālās vides un cilvēka personības attīstības savstarpējo mijietekmi 3. Pārzina un izprot socializāciju mūsdienu izglītības paradigmas kontekstā - Piedalīšanās semināros un praktisko darbu izstrāde un prezentācija Starppārbaudījumi: 1. Diskusija. Diskusijā ar grupas biedriem apspriest izpētītos jēdzienus un pārrunāt šo jēdzienu pielietojumu personības attīstības veicināšanā. 2. Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija. Izvēlēties vienu konkrētu socializācijas aģentu, izstrādāt personības socializācijas modeli, orientējoties uz konkrēta vecumposma kognitīvās un emocionālās attīstības īpatnībām. Seminārā prezentēt modeļa teorētisko pamatojumu, aktualizējot pretrunas un likumsakarības. Noslēguma pārbaudījums: Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem.
Prasmes 1. Prot atpazīt dažādus socializācijas aģentus bioloģiskā, kultūras un pedagoģiskā kontekstā, saskatot to ietekmi uz personības veidošanos 2. Prot analizēt, sintezēt un izvērtēt pedagoģisko stratēģiju atbilstību konkrētu sociālu problēmu risināšanai. 3. Izprot pedagoģiskās attiecības un to ietekmi uz socializācijas procesiem 4. Prot rast pedagoģiskus risinājumus dažādās problēmsituācijās, saskatot kopsakarības 5. Prot argumentēti analizēt teorētiskās nostādnes, stiprinot prasmes šo nostādņu pielietošanai profesionālajā darbībā. - Piedalīšanās semināros un praktisko darbu izstrāde un prezentācija Starppārbaudījumi: 1. Diskusija. Diskusijā ar grupas biedriem apspriest izpētītos jēdzienus un pārrunāt šo jēdzienu pielietojumu personības attīstības veicināšanā. 2. Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija. Izvēlēties vienu konkrētu socializācijas aģentu, izstrādāt personības socializācijas modeli, orientējoties uz konkrēta vecumposma kognitīvās un emocionālās attīstības īpatnībām. Seminārā prezentēt modeļa teorētisko pamatojumu, aktualizējot pretrunas un likumsakarības. Noslēguma pārbaudījums: Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem.
Kompetences 1. Prot apgūto teoriju sasaistīt ar praksi un personīgo pieredzi, prot pielietot zināšanas profesionālā un pedagoģiskā kontekstā 2. Prot veikt pētniecisku darbību, ģenerējot dziļāku izpratni par socializācijas nozīmi personības socializācijā 3. Komunicēt un izvirzīt inovatīvas pētījuma idejas, tās kritiski izvērtējot starpdisciplinārā kontekstā. 4. Prot risināt pedagoģiskā praksē un pētniecībā aktuālas problēmas, paplašinot un sniedzot jaunu izpratni esošajām zināšanām, piedāvājot pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. - Piedalīšanās semināros un praktisko darbu izstrāde un prezentācija Starppārbaudījumi: 1. Diskusija. Diskusijā ar grupas biedriem apspriest izpētītos jēdzienus un pārrunāt šo jēdzienu pielietojumu personības attīstības veicināšanā. 2. Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija. Izvēlēties vienu konkrētu socializācijas aģentu, izstrādāt personības socializācijas modeli, orientējoties uz konkrēta vecumposma kognitīvās un emocionālās attīstības īpatnībām. Seminārā prezentēt modeļa teorētisko pamatojumu, aktualizējot pretrunas un likumsakarības. Noslēguma pārbaudījums: Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Diskusija ar grupas biedriem - 25%
Teorētiskā modeļa prezentācija un diskusija - 25%
Pētījums. Diskusija par iegūtajiem rezultātiem - 50%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]