Kods | LA0976 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Literatūras un kultūras starpdisciplinārie aspekti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zanda Gūtmane, Anda Kuduma, Benedikts Kalnačs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss piedāvā padziļinātu izpratni par literatūras un kultūras mijiedarbību mūsdienu akadēmiskajā diskursā, pievēršoties starpdisciplinārai pieejai kā metodoloģiskam un teorētiskam ietvaram. Analizējot literatūru kā dinamisku kultūras praksi, kurā savijas diskursi no filozofijas, mākslas, vēstures, socioloģijas, antropoloģijas un mediju teorijas, kurss attīsta doktorantiem spēju reflektēt par tekstu un kultūras mijiedarbību plašākā kontekstā. Tiek aplūkotas gan teorētiskās pieejas, gan konkrēti gadījumi, kur literatūra kalpo kā tilts starp dažādām kultūras izpausmēm un nozaru robežām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: Attīstīt starpdisciplināru domāšanu literatūras un kultūras studijās, attīstīt prasmi analizēt literatūru kā kultūras daļu, kas mijiedarbojas ar citām nozaru praksēm, iegūt kompetenci patstāvīgai, kritiskai pētniecībai starpdisciplinārā kontekstā. Uzdevumi: Analizēt literatūru kā kultūras daļu, kas mijiedarbojas ar citām nozaru praksēm. Apgūt teorētiskos modeļus, kas ļauj pētniecībā integrēt dažādas disciplīnas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pēc kursa apguves doktoranti spēs:
Pārzināt un orientēties mūsdienu literatūras un kultūras teorijas diskursos.
Kritiski analizēt literatūru starpdisciplinārā kultūras kontekstā.
Lietot teorētiskos modeļus pētniecībā, kas apvieno vairākas disciplīnas.
Izstrādāt zinātnisku pētījumu, kas integrē literatūras analīzi ar citu kultūras jomu pieejām. - Studiju rezultātu vērtēšanas metodes un zināšanu, prasmju un kompetences novērtējums:
Semināri: tekstu un citu kultūras izpausmju analīze.
Diskusijas par teorētiskajiem rakstiem.
Gadījumu izpēte un prezentācijas.
Zinātniska eseja vai pētniecības projekta izstrāde. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros un diskusijās - 40%
Prezentācija par starpdisciplināru tēmu - 30% Kursa noslēguma eseja / pētniecības raksts - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par literatūras un kultūras paradigmām, literatūras pētniecisko pieeju pārzināšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|