Kods | LA0975 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā valodniecība | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece, Linda Lauze | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss attīsta zināšanās balstītu izpratni par valodas lietojuma un valodas apguves teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem, nodrošinot izpratni par sociolingvistisko pētījumu teorijām un virzieniem, pilnveidojot zināšanas par lingvistisko pragmatiku kā starpdisciplināru valodniecības apakšnozari, attīstot izpratni par lingvistisko teoriju ietekmi uz valodu apguves modeļiem un praksi, padziļinot zināšanas valodas standartizācijas un literārās valodas funkcionēšanas aspektā un veidojot izpratni par valodas lietojumu zinātniskajā diskursā.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt zināšanās balstītu izpratni par valodas lietojuma un valodas apguves teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem. Studiju kursa uzdevumi: 1) nodrošināt izpratni par sociolingvistisko pētījumu teorijām un virzieniem; 2) pilnveidot zināšanas par lingvistisko pragmatiku kā starpdisciplināru valodniecības apakšnozari; 3) attīstīt izpratni par lingvistisko teoriju ietekmi uz valodu apguves modeļiem un praksi; 4) padziļināt zināšanas valodas standartizācijas un literārās valodas funkcionēšanas aspektā; 5) veidot izpratni par valodas(-u) lietojumu zinātniskajā diskursā. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1) izprot un spēj definēt moduļa pamatjēdzienus: sociolingvistika, pragmatika, kompetence, valodas apguves modelis, literārā norma, terminogrāfija, leksikogrāfija, zinātniskais diskurss u. c.;
2) izprot un spēj raksturot aplūkoto teoriju pamatbūtību; zina teoriju autorus un viņu publicētos darbus;
3) spēj izteikt kompetentu viedokli par konkrētiem jautājumiem modulī aplūkotajās zinātnes jomās;
4) spēj demonstrēt lietpratīgu attieksmi, veicot praktiskas ievirzes pētnieciskus uzdevumus;
5) spēj kritiski vērtēt zinātniskajā literatūrā paustās atziņas;
6) orientējas modulī aplūkoto zinātnes jomu problemātikā un spēj sekot līdzi aktualitātēm, patstāvīgi padziļinot savu profesionālo un pētniecisko kompetenci. - Metodes:
1. Semināru ziņojumu un prezentāciju sagatavošana.
2. Kartotēkas izstrāde par izteikumu pragmatisko nozīmi.
3. Eseja par valodas apguvi – teorijas, refleksijas, pašpieredze.
4. Ziņojums par vārdnīcu kā par kultūrvēsturisku vai lingvodidaktisku, vai digitālu resursu.
Kritēriji:
atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par visu četru patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti). |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināru ziņojumu un prezentāciju sagatavošana - 25%
Kartotēkas izstrāde par izteikumu pragmatisko nozīmi - 25% Eseja par valodas apguvi – teorijas, refleksijas, pašpieredze - 25% Ziņojums par vārdnīcu kā par kultūrvēsturisku vai lingvodidaktisku, vai digitālu resursu - 25% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgās valodniecības kurss bakalaura un/vai maģistra studiju līmenī. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|