Kods | LA0969 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā ontoloģija: informācija un globālie procesi | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece, Sigita Ignatjeva | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā padziļināti tiek pētītas komunikatīvo ainu būtiskākās izpausmes ekonomikā, politikā, sociālajā dzīvē, zinātnē, mākslā, izglītībā, kultūrā, paplašinot un pilnveidojot pieredzi komunikatīvās kultūras diskursā. Doktoranti tiek rosināti patstāvīgi lietot apgūtās zināšanas, prasmes un pieredzi darbā ar literāriem un informatīviem tekstiem.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināti pētīt komunikatīvo ainu būtiskākās izpausmes, lai paplašinātu un pilnveidotu doktorantu pieredzi komunikatīvās kultūras diskursā un attīstītu prasmi darbā ar dažāda rakstura tekstiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Padziļināt zināšanas un veidot detalizētu priekšstatu sociālajā ontoloģijā sasaistē ar informāciju un globālajiem procesiem. 2. Pilnveidot doktorantu pieredzi starpdisciplināro pētījumu jomā, strādājot literatūrzinātnes, valodniecības, kultūrantropoloģijas, socioloģijas u. c. disciplīnu pārklāšanās zonās. 3. Pilnveidot doktorantu izpratni par konkrētām kultūras un sociopolitisko procesu parādībām. 4. Attīstīt doktorantu prasmi iegūt un apstrādāt informāciju un analizēt tekstus. 5. Nodrošināt iespējas doktorantu interpersonālās kompetences attīstībai, rosinot patstāvīgi lietot zināšanas praksē, dalīties atziņās diskusiju gaitā un veicot pētniecisku darbību. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Pārzina mūsdienu pasaules būtiskāko kultūrinformatīvo vektoru attīstību.
2. Izprot ar kultūrinformatīvo komunikāciju saistītus jēdzienus
3. Orientējas jautājumos par personīgo faktoru ietekmi uz informatīvās sabiedrības kultūras attīstību.
4. Spēj apgūtās zināšanas lietot darbā ar literāriem un informatīviem tekstiem.
5. Spēj apstrādāt informāciju no jaunākajiem zinātniskajiem avotiem latviešu valodā un svešvalodā.
6. Spēj lietot aktuālo zinātnisko instrumentāriju domu formulēšanā un tekstu analīzē.
7. Demonstrē kritisko domāšanu, spējot precīzi formulēt un argumentēt viedokli mutvārdos un rakstveidā.
8. Patstāvīgi padziļina profesionālo kompetenci. - Metodes:
1. Mutvārdu referāts ar prezentāciju “Informatīvās un postindustriālās sabiedrību koncepcijas” .
2. Piedalīšanās "apaļajā galdā", kas veltīts aktuālo kultūras transformāciju procesu problēmām mūsdienu ģeopolitikas apstākļos.
3. Piemēru tabulas par tēmu “Dzīves virtualizācijas kā informatīvās sabiedrības kultūras īpatnības”.
Kritēriji:
studiju kursa apguve tiek vērtēta saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, vadoties pēc šādiem kritērijiem:
1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte,
2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Mutvārdu referāts ar prezentāciju “Informatīvās un postindustriālās sabiedrību koncepcijas” . - 40%
2. Piedalīšanās "apaļajā galdā", kas veltīts aktuālo kultūras transformāciju procesu problēmām mūsdienu ģeopolitikas apstākļos. - 30% 3. Piemēru tabulas par tēmu “Dzīves virtualizācijas kā informatīvās sabiedrības kultūras īpatnības”. - 30% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Maģistra līmenī iegūta konceptuāla izpratne par pētniecības procesu. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|