Kods | LA0968 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Humanitāro zinātņu starpdisciplinārie aspekti | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece, Linda Lauze, Agnese Dubova | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veido doktoranta izpratni par starpdisciplinārās pieejas nozīmīgumu un izmantojamību mūsdienu humanitārajās zinātnēs, sniedz vēsturisku ieskatu starpdisciplināro saikņu attīstībā poststrukturālisma teoriju ietvarā, pilnveido izpratni par metodoloģisko daudzveidību un dažādu metodoloģiju lietojumu valodniecības, literatūrzinātnes un tulkojumzinātnes nozarēs, rosinot doktorantu pilnveidot savu erudīciju un kompetenci starpdisciplinārās pieejas izmantojumam savā pētnieciskajā darbībā.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veidot doktoranta izpratni par starpdisciplinārās pieejas nozīmīgumu un izmantojamību mūsdienu humanitārajās zinātnēs, sniegt vēsturisku ieskatu starpdisciplināro saikņu attīstībā poststrukturālisma teoriju ietvarā, pilnveidot izpratni par metodoloģisko daudzveidību un dažādu metodoloģiju lietojumu valodniecības, literatūrzinātnes un tulkojumzinātnes nozarēs un rosinot doktorantu pilnveidot savu erudīciju un kompetenci starpdisciplinārās pieejas izmantojumam savā pētnieciskajā darbībā. Studiju kursa uzdevumi: 1) iepazīstināt ar starpdisciplinārās pieejas attīstības tendencēm 20. gadsimta otrajā pusē poststrukturālisma teoriju ietvarā; 2) paplašināt priekšstatus par valodniecības, tulkojumzinātnes un literatūrzinātnes saikni ar mūsdienu kultūrā atspoguļotajiem sabiedriskajiem procesiem un ideoloģijām, nozīmīgākajām nostādnēm un metodoloģijām; 3) pilnveidot prasmes noteikt, analizēt un lietot daudzveidīgas tendences un metodoloģijas humanitāro zinātņu jomās saistībā ar sava zinātniskā darba tematu; 4) padziļināt un attīstīt doktoranta tehniskās, radošās un zinātniski pētnieciskās iemaņas patstāvīgajam darbam digitālo humanitāro zinātņu jomā, sniegt vispusīgas zināšanas digitālajās humanitārajās zinātnēs, veidojot specifiskas prasmes un attīstot kompetences strādāt starpdisciplinārajā vidē un apstrādāt multimodālo informāciju; 5) pilnveidot mutvārdu un rakstveida komunikāciju zinātnes valodā, zinātniskās diskusijas un argumentēšanas prasmi dažādu humanitāro zinātņu saskarsmes un pārklāšanās jomās. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1) izprot starpdisciplinārās pieejas nozīmi un specifiku mūsdienu humanitāro zinātņu jomu saskarē;
2) demonstrē izpratni par starpdisciplinārās pieejas attīstības tendencēm;
3) pārvalda un izprot zinātnes valodas lietojumu un tā regulējumu zinātniskajā diskursā, zinātniska teksta makrostruktūru un mikrostruktūru;
4) spēj patstāvīgi izvērtēt starpdisciplinārās pieejas produktivitāti savā pētnieciskajā darbībā;
5) spēj izvēlēties atbilstošu metodoloģiju un metodes oriģināla pētījuma veikšanai;
6) spēj efektīvi sadarboties starpdisciplinārās pētniecības grupās, kritiski novērtējot savus un citu pētījumus;
7) spēj publiskot zinātniskā pētījumu rezultātus;
8) spēj izmantot plašu zināšanu pārvaldības tehnoloģiju klāstu, identificēt un strukturēt esatura un zināšanu pārvaldības elementus. - Metodes:
atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par regulāru nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti).
Kritēriji:
studiju kursa apguve tiek vērtēta saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, vadoties pēc šādiem kritērijiem:
1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte.
2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva piedalīšanās semināros un pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem - 40%
Patstāvīgo darbu izpilde un starppārbaudījumu rezultāti - 60% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Maģistra līmenī iegūta konceptuāla izpratne par pētniecības procesu. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|