Kods | LA0965 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Doktorantūras kolokvijs I | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
1. kolokvijs: individuālā pētījuma objekts un priekšmets, novitāte, plāns, pētījuma hipotēze/ jautājumi, teorētiskās pieejas, to konceptuālais ietvars. Faktiskā prezentācijai un diskusijai sagatavotā tēma vai aplūkojamie jautājumi tiek noteikti, doktorantam sadarbojoties ar promocijas darba vadītāju.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: nodrošināt doktoranta un akadēmiskā personāla diskusijas par konkrēto pētījuma tematu, kā arī sekmēt doktorantu savstarpējo sadarbību. Kursa uzdevumi: 1) veicināt prasmi interpretēt un prezentēt pētījumā iegūtos rezultātus; 2) rosināt diskutēt par sava un citu doktorantu pētījuma rezultātiem; 3) sekmēt prasmi argumentēti izteikt un aizstāvēt savu viedokli. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1) demonstrē padziļinātas zināšanas un izpratni par aktuālo teorētisko un empīrisko pētījumu metodoloģiju valodniecībā, literatūrzinātnē, tulkojumzinātnē vai starpnozaru kontekstā;
2) pārzina konkrētas pētījumu jomas aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas;
3) pārvalda attiecīgās jomas zinātniskās pētniecības skolas, izvērtē un salīdzina nozīmīgāko pētnieku ieguldījumu;
4) prot pamatot sava pētījuma unikalitāti un pienesumu zinātniskās skolas un domas attīstībā;
5) prot izvēlēties un pielietot konkrētam pētījumam atbilstošas metodes;
6) kritiski izvērtē savu un kolēģu sniegumu, analizē, sintezē, interpretē un prezentē pētījumā iegūtos rezultātus;
7) patstāvīgi izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski analizē, sintezē un izvērtē;
8) savā ekspertjomā spēj komunicēt ar kolēģiem, zinātnieku sabiedrību un sabiedrību kopumā. - Metodes:
1) piedalīšanās kolokvijā ar ziņojumu un prezentāciju,
2) aktīva iesaistīšanās zinātniskajā diskusijā.
Kritēriji:
1) atbildes precizitāte,
2) demnstrēto zināšanu dziļums,
3) prasme lietot teorētiskās zināšanas praksē,
4) domāšanas oriģinalitāte,
5) prezentācijas kvalitāte. |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās kolokvijā ar ziņojumu un prezentāciju - 100%
|
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Argumentācijas prasme; zinātniskās komunikācijas prasme. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|