Kods | LA0955 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Robotu vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldis Žaimis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina ar robotikas matemātiskajiem pamatiem un robotu uzbūves pamatelementiem. Sniedz iespējas iepazīties un attīstīt datorvadāmu ierīču programmēšanas prasmes. Praktiskajos darbos studenti izmantos RaspberryPI datorus un programmēšanas valodu Python.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas par robotikas matemātiskajiem pamatiem un robotu uzbūves pamatelementiem, veidot un attīstīt datorvadāmu ierīču programmēšanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar robotikas matemātiskajiem pamatiem; 2. Iepazīstināt un sniegt zināšanas par robotu uzbūves pamatelementiem un to savstarpējo mijiedarbību, t.sk., elektroniskās, elektromehāniskās un programmatūras komponentes; 3. Pilnveidot studentu datorvadāmu ierīču programmēšanas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Zina un izprot robotu vadības sistēmu pamatus;
Zina un izprot programmēšanas valodu Python, lietotāja līmenī.
Zina un izprot mehānikas, elektromehānikas, elektronikas un datortehnikas iekārtu savstarpēju mijiedarbību;
Zina par robota kustības telpā matemātiskajiem modeļiem;
Zina par vairākelementu manipulatora kustības matemātiskajiem modeļiem. - Studentam jāizpilda visi patstāvīgā darba uzdevumi un jāsaņem pozitīvs vērtējums par tiem.
Kursa gala vērtējumu veido iegūto visu patstāvīgo darbu vidējais svērtais vērtējums. Prasmes: Prot mērķtiecīgi izmantot mehānisko, elektromehānisko, elektronikas un datortehnikas iekārtu iespējas; Prot analizēt, vērtēt un izmantot zinātniskos un lietišķos pētījumus, lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus, ieviest jaunas tehnoloģijas un datorprogrammas; Prot sastādīt algoritmus robota pārvietošanai telpā un īstenot tos programmēšanas valodā Python. Prot īstenot vairākelementu manipulatora kustības matemātiskajos modeļus programmēšanas valodā Python. - Studentam jāizpilda visi patstāvīgā darba uzdevumi un jāsaņem pozitīvs vērtējums par tiem. Kursa gala vērtējumu veido iegūto visu patstāvīgo darbu vidējais svērtais vērtējums. Kompetences: Spēj sastādīt datorprogrammas automatizēto sistēmu vadības elementu programmēšanai; Spēj izstrādāt automatizācijas procesa algoritmu un sagatavot tehnisko uzdevumu iekārtu projektēšanai; Spēj noteikt mehatronikas sistēmas darbības precizitāti. - Studentam jāizpilda visi patstāvīgā darba uzdevumi un jāsaņem pozitīvs vērtējums par tiem. Kursa gala vērtējumu veido iegūto visu patstāvīgo darbu vidējais svērtais vērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšanas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|