Kods | LA0953 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads dziļajā mašīnmācīšanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Jansone, Ēvalds Urtāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dziļās māšinmācības dotās iespējas tiek salīdzinātas ar industriālo un digitālo revolūciju visās dzīvēs jomās, sākot no pabraucošajam mašīnām līdz vērtspapīru tirgošanai. Lielākā daļa komerciālo risinājumu balstās uz publiski pieejamiem, jau uztrenētiem modeļiem vai jau gataviem servisiem, bet ir nepieciešami zinātnieki, kuri spēj radīt paši jaunus modeļus, un tie ir ļoti augsti novērtēti gan akadēmiskajās, gan komerciālajās aprindās. Lai jaunie zinātnieki spētu radīt jaunus modeļus, ir nepieciešams būt spējīgiem gan datorzinātņu disciplīnās, gan matemātikas disciplīnās.. Šī kursa ietvaros jaunie zinātnieki ar praktiskiem piemēriem, soli pa solim, apgūs visu nepieciešamo teoriju un rīkus, lai varētu uzsākt darbu pie saviem pētījumiem. Kursā uzsvars tiek likts uz fundamentālu zinātni, kuru var pielietot daudz dažādos lietišķos pētījumos. Kursa ietvaros visi matemātiskie modeļi tiks implementēti PyTorch satvarā vai līdzvērtīgā matemātiskā satvarā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot jaunos zinātniekus dziļajā māšīnmācībā savu pētījumu uzsākšanai, kā arī dot zināšanas un praksi, lai dziļo mašīnmācibu studenti varētu pielietot praktisku uzdevumu risināšanā sākot no regresijas, klasifikācijas un laika rindu uzdevumiem, un beidzot ar stimulēto māšinmācīšanos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas dziļās māšīnmācības teorijā un praktiskās pielietojumā. 2. Sniegt zināšanas programmējamu dziļo mašīnmācīšanās satvaru lietojumā, lai implementētu un apmācītu modeļus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Spēj pielietot dziļo mašīnmācīšanos praktisku problēmu risināšanā.
2. Spēj implementēt modeļus PyTorch vai citus matemātiskus satvarus par pamatu, izmantojot zinātniskas publikācijas.
3. Spēj radīt jaunus modeļus un metodes dziļajā mašīnmācīšanā. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas atbilstoši kritērijiem e-studiju vidē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studējošiem jāveic visi patstāvīgā darba uzdevumi un mājasdarbi. - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšanas pamati Matemātikas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|