Kods | LA0946 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Spāņu valodas pamati: komunikācija I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agata Babina | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiks apgūtas pamata saziņas prasmes spāņu valodā. Kurss dot iespēju apgūt pamata vārdu krājumu, kas nepieciešams, lai varētu sazināties spāņu valodā un runāt par jebkādu sadzīves tēmu.. Gramatikas un citos spāņu valodas kursos apgūto zināšanu pielietošana savstarpējā saziņā . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Apgūt mutvārdu un rakstveida saziņas prasmes spāņu valodā atbilstoši Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs noteiktajam valodu apguves A1 līmenim. Studiju kursa uzdevumi: - apgūt vārdu krājumu, kas saistīts ar kursa programmā iekļautajām tēmām, lasot īsus dialogus, lietišķa rakstura tekstus; klausoties audio un videoierakstus, kā arī atdarinot lasīto savu tekstu veidošanā; - attīstīt mutvārdu izteiksmi spāņu valodā lekcijās veidojot dialogus, monologus un piedaloties diskusijās; - attīstīt rakstveida izteiksmi regulāri veicot rakstveida uzdevumus, kas saistīti ar apgūstamo leksikas un gramatikas tēmu; - attīstīt prezentācijas spējas spāņu valodā, seminārnodarbībās prezentējot mājās sagatavoto tēmu; - attīstīt prasmi formulēt savu viedokli, izteikt cēloņus un sekas; - attīstīt prasmi atstāstīt savas un citu personīgās dzīves pagātnes notikumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- zina un prot pielietot ikdienas saziņā kursā apgūto vārdu krājumu gan mutvārdos, gan rakstveidā;
- pamatinformāciju par Spāniju un spāņu valodu, tās izplatību pasaulē, dažas spilgtas personības dažādās spāniski runājošās valstīs;
- zina dažādus valodas apguves stilus un metodes, kas veicina mācīšanos. - Praktiskie darbi lekcijās: dialogi, uzdevumu rakstīšana, vārdu krājuma apguve caur dažādām tiešsaistes aplikācijām un lietojumā lekciju laikā. Prasmes: - izsaka savas intereses, pamata vajadzības spāņu valodā; - atbild uz jautājumiem par savu personību, nodarbošanos, hobijiem, to, kas patīk un kas nē, kā arī uzdot jautājumus, lai noskaidrotu sarunu biedra identitāti, nodarbošanos, intereses, hobijus, dzīves pieredzi, sajūtas; - raksta īsu sacerējumus par sevi un savu ikdienas realitāti tagadnē, kā arī saliktā un vienkāršā pagātnē - pārraksta tekstus no vienas personas citā personā un no tagadnes laika pagātnes laikā; - veidot īsus dialogus ar saviem studiju biedriem par vienkāršām ar ikdienas rutīnu saistītām tēmām; - lieto tagadnes laiku mutvārdos un rakstveidā; - prot pastāstīt citiem par savu mājvietu un pilsētu, par to, kas garšo un kas negaršo, ko parasti ēd, par saviem ikdienas paradumiem un rutīnu, prot atbildēt uz jautājumiem par to; - prot izteikt pulksteņa laiku, datumu, kā arī runāt par gadalaikiem; - prot pajautāt ceļu uz dažādām vietām, iestādēm pilsētā kā arī izstāstīt, kā nokļūt mājās. - Īsu 5-10 slaidu prezentāciju gatavošana un prezentēšana klasē, dialogi veidošana klasē. Kompetences: - izprot atšķirību starp latviešu un spāņu kultūras paradumiem attiecībā uz sveicieniem, atvadām, vietniekvārdiem un vietniekvārdu lietojumu; -izprot atšķirības starp latviešu un spāņu kultūras ikdienas ritmu un ēšanas paradumiem; - spēj atšķirt dažādas vārdu klases rakstītā tekstā, pārzina sintakses pamatprincipus; - prot veidot nelielus rakstiskus tekstus ar vienkāršiem izvērstiem teikumiem tagadnē un nākotnē; - prot strādāt patstāvīgi un iesaistīties grupu darbā. - Tekstu lasīšana, video skatīšanās, audio klausīšanās un uzdevumu izpilde par to. Klasē lasīto/ dzirdēto tekstu reproducēšana. Darbs pāros un grupās, konkrētu tēmu apspriešana, viedokļu apkopošana un prezentēšana klasē. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulāru lekciju, praktisko nodarbību un semināru apmeklējumu un aktīvu darbu tajos (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 30% Gala pārbaudījumu (eksāmens mutvārdos) - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bez priekšzināšanām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|