Kods | LA0930 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētījumu metodoloģija tehnoloģijās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Jansone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek iegūtas patstāvīgajā pētniecībā nepieciešamās teorētiskās zināšanas par pētnieciskā procesa būtību un organizāciju, maģistra darba izstrādes pamatnoteikumiem un vērtēšanas kritērijiem. Kurss sniedz pamatzināšanas zinātnisko pētījumu metodoloģijā, iepazīstina ar datu vākšanu, apstrādi, analīzi un rezultātu interpretāciju.. Studiju procesā kursa ietvaros mērķtiecīgi tiek vingrinātas un attīstītas studentu patstāvīgā pētnieciskā darba prasmes: problēmas izvēlē un pamatošanā, maģistra darba ievada zinātnisko kategoriju definēšanā, pētījuma empīrisko metožu izvēlē, tiek vingrinātas un nostiprinātas prasmes darbā ar daudzveidīgiem informācijas avotiem, prasmes izstrādāt patstāvīgu pētniecisku projektu, apgūstot nepieciešamos pētniecības instrumentus: pētījuma intelektuālo karti, pētījuma plānošanu, datu apstrādi, analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespēju apgūt informāciju par pētnieciskā darba metodoloģiju un maģistra darba izstrādes procesu. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt studentu patstāvīgā pētnieciskā darba kompetenci: 1. nodrošināt studentu teorētiskās zināšanas pētījumu metodoloģijas teorētisko jautājumu izpratnē; 2. iepazīstināt ar pētījumu specifiku informācijas tehnoloģijas nozarē; 3. apgūt zinātniskā pētījuma izstrādes prasmes; 4. piedāvāt iespējas studentu patstāvīgas pētnieciskas darbības pieredzes attīstīšanai studiju procesā; 5. attīstīt studentu patstāvīgās pētnieciskās darbības prasmes, izstrādājot maģistra darba pētījuma projektu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Pārzina pētniecības metodoloģijas teorētiskos jautājumiem;
- Pārzina pētījuma kategorijas un pētniecības veidus;
- Pārzina pētījuma plānošanu un īstenošanas metodoloģiju;
- Pārzina pētījuma datu iegūšanas un apstrādes metodes;
- Pārzina maģistra darba zinātniskā pārskata noformēšanas kritērijus. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas atbilstoši kritērijiem e-studiju vidē.
Ieskaiti iegūst studenti, kuri:
- produktīvi piedalījušies visās semināra nodarbībās;
- kvalitatīvi izstrādājuši patstāvīgos darbus atbilstoši kursa prasībām;
- iesnieguši un prezentējuši maģistra darba izstrādes intelektuālo domu karti;
- izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko kategoriju sistēmu, t.i. maģistra darba ievada pirmo variantu;
- izstrādājuši un aizstāvējuši maģistra darba plānu;
- izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko pamatojumu, t.i. maģistra darba literatūras pārskata pirmo variantu;
- izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba metodoloģiju pirmo variantu un sagaidāmos rezultātus. Prasmes: - Prot izvēlēties pētījuma problēmu un to pamatot, nosaucot pretrunas; - Prot definēt pētījuma zinātniskās kategorijas: objektu, priekšmetu, mērķi, hipotēzi, uzdevumus, pētījuma bāzi; - Prot plānot un strukturēt pētījumu atbilstoši pētījuma problēmas specifikai; - Prot izvēlēties atbilstošas pētījumu datu ieguves metodes; - Prot analizēt un interpretēt pētījuma datus; - Prot vispārināt pētījumā iegūtās atziņas; - Prot izstrādāt maģistra darbu atbilstoši zinātniskās pētniecības prasībām; - Prot noformēt maģistra darbu atbilstoši augstskolas prasībām; - Prot novērtēt īstenotā pētījuma praktisko pielietojamību. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas atbilstoši kritērijiem e-studiju vidē. Ieskaiti iegūst studenti, kuri: - produktīvi piedalījušies visās semināra nodarbībās; - kvalitatīvi izstrādājuši patstāvīgos darbus atbilstoši kursa prasībām; - iesnieguši un prezentējuši maģistra darba izstrādes intelektuālo domu karti; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko kategoriju sistēmu, t.i. maģistra darba ievada pirmo variantu; - izstrādājuši un aizstāvējuši maģistra darba plānu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko pamatojumu, t.i. maģistra darba literatūras pārskata pirmo variantu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba metodoloģiju pirmo variantu un sagaidāmos rezultātus. Kompetences: - zinātniskā pētījuma plānošanas kompetence; - maģistra darba izstrādes kompetence; - pētniecisko datu apstrādes kompetence. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas atbilstoši kritērijiem e-studiju vidē. Ieskaiti iegūst studenti, kuri: - produktīvi piedalījušies visās semināra nodarbībās; - kvalitatīvi izstrādājuši patstāvīgos darbus atbilstoši kursa prasībām; - iesnieguši un prezentējuši maģistra darba izstrādes intelektuālo domu karti; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko kategoriju sistēmu, t.i. maģistra darba ievada pirmo variantu; - izstrādājuši un aizstāvējuši maģistra darba plānu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko pamatojumu, t.i. maģistra darba literatūras pārskata pirmo variantu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba metodoloģiju pirmo variantu un sagaidāmos rezultātus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sagatavoti un prezentēti praktiskie nodevumi - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | A daļas kursi atbilstoši studiju plānam | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|