LA0930 Pētījumu metodoloģija tehnoloģijās

Kods LA0930
Nosaukums Pētījumu metodoloģija tehnoloģijās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Elektronika un telekomunikācijas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Anita Jansone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek iegūtas patstāvīgajā pētniecībā nepieciešamās teorētiskās zināšanas par pētnieciskā procesa būtību un organizāciju, maģistra darba izstrādes pamatnoteikumiem un vērtēšanas kritērijiem. Kurss sniedz pamatzināšanas zinātnisko pētījumu metodoloģijā, iepazīstina ar datu vākšanu, apstrādi, analīzi un rezultātu interpretāciju..
Studiju procesā kursa ietvaros mērķtiecīgi tiek vingrinātas un attīstītas studentu patstāvīgā pētnieciskā darba prasmes: problēmas izvēlē un pamatošanā, maģistra darba ievada zinātnisko kategoriju definēšanā, pētījuma empīrisko metožu izvēlē, tiek vingrinātas un nostiprinātas prasmes darbā ar daudzveidīgiem informācijas avotiem, prasmes izstrādāt patstāvīgu pētniecisku projektu, apgūstot nepieciešamos pētniecības instrumentus: pētījuma intelektuālo karti, pētījuma plānošanu, datu apstrādi, analīzi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pētniecības metodoloģija 1. Zinātniskā pētniecība un zinātnes funkcijas Pētījumu metodoloģija: pētniecības process Metodoloģijas jēdziens. Pētniecība profesionālās kvalifikācijas ieguves procesā 2. Pētniecības procesa raksturojums: pētījums, stadijas Inovācijas pētniecībā Pētniecības metodoloģijas līmeņi Pētniecības ētikas aspekti Akadēmiskā godīguma koncepcija 6 12 0 0
Pētījumu raksturojums 1. Pētniecības stratēģijas Pētniecības pamatprincipi stratēģiju izvēlē Pētījumu klasifikācija: lietišķie un fundamentālie pētījumi, eksperimentālie un neeksperimentālie, kvantitatīvie un kvalitatīvie pētījumi Pētījumu veidi pēc pētnieciskā jautājuma un darbības: gadījuma, pārskata, korelācijas, novērtējuma, darbības, longitudinālais, eksperimentālais 2. Kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības paradigmu salīdzinājums 6 16 0 0
Pētījuma plānošanas un izstrādes metodoloģija 1. Zinātniskā pētījuma posmi Zinātniskā pētījuma ieceres veidošanās Pētījuma problēma, pretrunas: aktualitāte un nozīmība Intelekta kartes izstrāde: atslēgas vārdu definēšana Terminoloģijas nozīme Pētījuma objekta un priekšmeta definēšana 2. Pētniecības avoti, to raksturojums Informācijas atšķirība datubāzēs un internetā Atbilstīgas literatūras izvēles nosacījumi 3. Zinātniskās izziņas specifika Literatūras analīzes uzdevumi Pētījuma teorētiskās koncepcijas izstrāde Literatūras konspektēšanas paņēmieni 4. Pētījuma izstrādes posmu raksturojums Maģistra darba hipotēze un pētījuma jautājumi Pētījuma mērķis un uzdevumi 6 16 0 0
Datu iegūšanas un apstrādes metodes 1. Pētījuma metožu raksturojums Pētījuma kvalitātes faktori: ticamība, validitāte, lietojamība praksē 2. Kvalitatīvās pētniecības datu vākšanas metodes 3. Datu interpretācija kvalitatīvajā pētniecībā 4. Datu interpretācija un pārskata rakstīšana 5. Maģistra darba atbilstība novērtēšanas kritērijiem 6 16 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespēju apgūt informāciju par pētnieciskā darba metodoloģiju un maģistra darba izstrādes procesu. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt studentu patstāvīgā pētnieciskā darba kompetenci: 1. nodrošināt studentu teorētiskās zināšanas pētījumu metodoloģijas teorētisko jautājumu izpratnē; 2. iepazīstināt ar pētījumu specifiku informācijas tehnoloģijas nozarē; 3. apgūt zinātniskā pētījuma izstrādes prasmes; 4. piedāvāt iespējas studentu patstāvīgas pētnieciskas darbības pieredzes attīstīšanai studiju procesā; 5. attīstīt studentu patstāvīgās pētnieciskās darbības prasmes, izstrādājot maģistra darba pētījuma projektu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Pārzina pētniecības metodoloģijas teorētiskos jautājumiem; - Pārzina pētījuma kategorijas un pētniecības veidus; - Pārzina pētījuma plānošanu un īstenošanas metodoloģiju; - Pārzina pētījuma datu iegūšanas un apstrādes metodes; - Pārzina maģistra darba zinātniskā pārskata noformēšanas kritērijus. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas atbilstoši kritērijiem e-studiju vidē. Ieskaiti iegūst studenti, kuri: - produktīvi piedalījušies visās semināra nodarbībās; - kvalitatīvi izstrādājuši patstāvīgos darbus atbilstoši kursa prasībām; - iesnieguši un prezentējuši maģistra darba izstrādes intelektuālo domu karti; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko kategoriju sistēmu, t.i. maģistra darba ievada pirmo variantu; - izstrādājuši un aizstāvējuši maģistra darba plānu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko pamatojumu, t.i. maģistra darba literatūras pārskata pirmo variantu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba metodoloģiju pirmo variantu un sagaidāmos rezultātus.
Prasmes: - Prot izvēlēties pētījuma problēmu un to pamatot, nosaucot pretrunas; - Prot definēt pētījuma zinātniskās kategorijas: objektu, priekšmetu, mērķi, hipotēzi, uzdevumus, pētījuma bāzi; - Prot plānot un strukturēt pētījumu atbilstoši pētījuma problēmas specifikai; - Prot izvēlēties atbilstošas pētījumu datu ieguves metodes; - Prot analizēt un interpretēt pētījuma datus; - Prot vispārināt pētījumā iegūtās atziņas; - Prot izstrādāt maģistra darbu atbilstoši zinātniskās pētniecības prasībām; - Prot noformēt maģistra darbu atbilstoši augstskolas prasībām; - Prot novērtēt īstenotā pētījuma praktisko pielietojamību. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas atbilstoši kritērijiem e-studiju vidē. Ieskaiti iegūst studenti, kuri: - produktīvi piedalījušies visās semināra nodarbībās; - kvalitatīvi izstrādājuši patstāvīgos darbus atbilstoši kursa prasībām; - iesnieguši un prezentējuši maģistra darba izstrādes intelektuālo domu karti; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko kategoriju sistēmu, t.i. maģistra darba ievada pirmo variantu; - izstrādājuši un aizstāvējuši maģistra darba plānu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko pamatojumu, t.i. maģistra darba literatūras pārskata pirmo variantu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba metodoloģiju pirmo variantu un sagaidāmos rezultātus.
Kompetences: - zinātniskā pētījuma plānošanas kompetence; - maģistra darba izstrādes kompetence; - pētniecisko datu apstrādes kompetence. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas atbilstoši kritērijiem e-studiju vidē. Ieskaiti iegūst studenti, kuri: - produktīvi piedalījušies visās semināra nodarbībās; - kvalitatīvi izstrādājuši patstāvīgos darbus atbilstoši kursa prasībām; - iesnieguši un prezentējuši maģistra darba izstrādes intelektuālo domu karti; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko kategoriju sistēmu, t.i. maģistra darba ievada pirmo variantu; - izstrādājuši un aizstāvējuši maģistra darba plānu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba zinātnisko pamatojumu, t.i. maģistra darba literatūras pārskata pirmo variantu; - izstrādājuši un prezentējuši sava iespējamā maģistra darba metodoloģiju pirmo variantu un sagaidāmos rezultātus.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Sagatavoti un prezentēti praktiskie nodevumi - 100%
 
Priekšzināšanas A daļas kursi atbilstoši studiju plānam
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]