LA0923 Lietotāja uzvedības aspekti

Kods LA0923
Nosaukums Lietotāja uzvedības aspekti
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Radka Valerieva Nacheva
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Šis kurss sniedz nepieciešamās zināšanas lietotājcentrisku lietotņu izstrādē, t.sk., izstrādē ar bieži izmantotiem prototipēšanas rīkiem, lietojamības vērtēšanā un testēšanā..
Zināšans un prasmes tiek pielietotas, izstrādājot programmatūras prototipu. Tiek sniegtas zināšanas un prasmes lietotāju izpētē, interviju veikšanā, lietojamības testēšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads lietotājcentriskā dizainā un lietotāja un datora mijiedarbības pamatprincipos 2 2 0 0
Komunikācija ar lietotāju - informācijas arhitetūra, vizuālas norādes, kļūdu apstrāde 2 2 0 0
Pieejamības dizains 2 2 0 0
Vizuālas lietotāja saskarnes dizains - izkārtojums un tā režģi, responsīvs dizains, ievadformu dizains 2 6 0 0
Saskarnes karkasu veidošana un prototipēšana 2 6 0 0
Dizaina paraugi un maldparaugi 2 2 0 0
Lietotāja palīdzības dizains 2 6 0 0
Lietotāja un datora mijiedarbības piemēru prezentācija 2 6 0 0
Izpildlaika optimizācija 2 6 0 0
Lietojamības testēšana un mijiedarbības novērtējuma metrikas 2 6 0 0
Lietojamības analītika un tendences 2 6 0 0
Gala projekta prezentācija 2 10 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par lietotāja un datora mijiedarbības pamatprincipiem un to pielietojumu saskarņu veidošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt teorētiskās zināšanas un iespēju tās pielietot, veidojot augstas precizitātes interaktīvu prototipu; 2. Iepazīstināt ar lietotājcentriska dizaina pamatprincipiem; 3. Iepazīstināt ar lietotāja un datora mijiedarbības principiem; 4. Attīstīt saskarņu trūkumu identificēšanas un definēšanas prasmes; 5. Attīstīt prasmes veidot augstas precizitātes interaktīvu prototipu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Zina lietotājcentriskas pieejas pamatprincipus un to pielietojumu lietotāja un datora mijiedarbības dizainā un lietotāju saskarnes dizainā; Zina lietotāja un datora mijiedarbības principus; Zina dažādus prototipēšanas veidus. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas saskaņā ar kritērijiem e-studiju vidē.
Prasmes: Prot projektēt lietotāja saskarnes; Prot projektēt iebūvētu lietotāja palīdzību; Prot projektēt un izveidot saskarnes karkasu; Prot projektēt un izveidot augstas precizitātes interaktīvu programmatūras prototipu; Prot izvērtēt un analizēt lietotāja saskarnes lietojamību. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas saskaņā ar kritērijiem e-studiju vidē.
Kompetence: Zina un spēj veidot komunikāciju ar gala lietotāju. - Teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes vērtētas saskaņā ar kritērijiem e-studiju vidē.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izstrādāta prototipa nodevums - 35%
Prototipa apraksta nodevums - 25%
Prototipa novērtējuma nodevums - 25%
Izstrādāti un iesniegti praktisko darbu uzdevumi - 15%
 
Priekšzināšanas Programminženierijas pamati
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]