Kods | LA0916 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pasaules literatūra un kultūra II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Benedikts Kalnačs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek izzināta pasaules (prioritāri, Rietumu, Eiropas) kultūras un literatūras attīstība un paradigmu maiņa, kultūras un literatūras kopsakarības un mijiedarbe, sākot no antīkā laikmeta līdz mūsdienām. Kursā tiek pētītas un analizētas dažādu periodu nozīmīgākās literārās parādības mūsdienu literatūras un kultūras kontekstā.. Kursa 1. daļa veltīta kopējo kultūras procesu, mitoloģijas un literatūras periodu un konkrēta laikmeta izcilāko sasniegumu analīzei.. Kursa 2. daļa veltīta kultūras procesu analīzei dramaturģijas un teātra attīstības kontekstā, uzsverot dramaturģijas veidu un žanru specifiku, dramaturģijas darbu saikni ar sava laikmeta skatuves praksi un to atbilstību konkrētā perioda sabiedrības vērtību sistēmai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot un nostipināt pamatzināšanas par pasaules (prioritāri – Rietumu, Eiropas) kultūras un literatūras attīstības gaitu un likumsakarībām. Studiju kursa uzdevumi ir iepazīstināt ar drāmas attīstības nozīmīgākajām idejiskajām, ideoloģiskajām un estētiskajām tendencēm. Kursa rezultātā iegūtas kompetences, kas ļauj orientēties dramaturģijas attīstības nozīmīgākajās tendencēs un vēsturisko periodu specifikā. Iegūtās prasmes ļauj studentiem pārzināt drāmas attīstības periodus, nozīmīgākos autorus un viņu darbus, kritiski izvērtēt dažādos zinātniskajos avotos ietverto daiļdarbu interpretāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Prot patstāvīgi veikt literāru un dramaturģisku tekstu interpretāciju, izprotot, ka tie radušies
konkrēta laikmeta un kultūras mijiedarbībā.
2. Prot izvērtēt literāro un dramaturģisko darbu recepciju dažādos mākslas veidos un nacionālajās
kultūrās.
3. Prezentē patstāvīgi veikta pētnieciskā darba rezultātus, izmantojot modernās tehnoloģijas. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: regulāru nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros.
Pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem, patstāvīgo darbu izpilde, gala pārbaudījums – eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem - 50%
Patstāvīgo darbu izpilde - 20% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamas vispārējas priekšzināšanas pasaules literatūras un kultūras vēsturē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|