Kods | LA0905 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | 20.gs spāņu literatūra oriģinālvalodā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agata Babina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina studentus ar XX.gs. Spānijas un Latīņamerikas literatūras galvenajiem virzieniem un pamattendencēm, kā arī XX un XXI gs. uzplaukstošo mikroprozas žanru un tā pazīmēm un attiecīgo virzienu literāro izcilākajiem autoriem. Kursa ietvaros studenti ne tikai iegūst zināšanas, bet arī paši attīsta radošās rakstniecības prasmes spāņu valodā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem pārskatu par galvenajiem autoriem un literārajiem strāvojumiem spāniski runājošajās valstīs kopš 20. gadsimta otrās puses. Studiju kursa uzdevumi: 1. izprast stilistisko un tematisko literāro tendenču attīstību mūsdienu spāņu valodas literatūrā; 2. iepazīties ar mūsdienu spāņu valodas literatūras galvenajām literārajām personībām un darbiem; 3. veidot saikni starp literatūras jomu un tā laika pasaules vēsturiskajiem, kultūras un sociālpolitiskajiem notikumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Studenti iepazīstas ar spāņu valodas literatūras galvenajiem literārajiem virzieniem un personībām (1920-2000).
2. Studenti lasa un analizē nozīmīgu autoru literāros darbus (vai to fragmentus), kas pārstāv dažādas kultūras vides un uzskatus. - Pārbaudes darbs: lasīto tekstu analīzes izklāsts rakstveidā un mutvārdos. Aktīva dalība lekcijās un semināros.
Eksāmens. Prasmes: 3. Studenti atpazīst galvenos spāņu un spāņu izcelsmes Latīņamerikāņu autorus un viņu literāro daiļradi. 4. Studenti spēj identificēt un spēj analizēt tēmas un retoriskos paņēmienus literārajos tekstos. 5. Studenti spēj identificēt galvenās stilistiskās un tematiskās tendences mūsdienu spāņu valodas literatūrā. 6. Studenti bagātina vārdu krājumu spāņu valodā. 7. Studenti uzlabo literāro tekstu lasīšanas izpratni. - Pārbaudas darbs: prezentē izlasītās grāmatas no satura, stilistikas un valodas viedokļa. Eksāmens. Kompetences: 8. Studenti veido tematiskas un stilistiskas asociācijas starp dažādu laikmetu un literatūras tradīciju literārajiem darbiem. 9. Studenti izprot sociālpolitisko, ekonomisko un kultūras elementu ietekmi mūsdienu spāņu valodā rakstošo autoru literārajā daiļradē. 10. Studenti atpazīst un spēj raksturot galveno autoru un viņu darbu nozīmību spāniski runājošajā sfērā, kā arī plašākā Rietumu literārajā kanonā. - Prezentācija: studenti veido prezentācijas par dažādiem literārajiem stiliem, to pārstāvētajiem autoriem kā arī analizē kādu no piedāvāto lugu ekranizējumiem. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: lasīto tekstu analīzes izklāsts rakstveidā un mutvārdos - 20%
Pārbaudes darbs: prezentē izlasītās grāmatas no satura, stilistikas un valodas viedokļa - 25% Prezentācija: studenti veido prezentācijas par dažādiem literārajiem stiliem, to pārstāvētajiem autoriem kā arī analizē kādu no piedāvāto lugu ekranizējumiem - 25% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Spāņu valodas zināšana B2 līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|