Kods | LA0863 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociolingvistika | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Lauze | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Sociolingvistikas pamatjēdzieni, metodes. Latviešu valodas situācija Latvijā. Bilingvisma jēdziens. Valodas sociolingvistiskās funkcijas. Lingvistiskās attieksmes raksturojums.. Komunikatīvās kompetences jautājumi. Sociālo grupu atšķirības valodas lietojumā. Valoda un dzimums. Valoda un vecums. Uzrunas formu sociolingvistisks raksturojums.. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par valodas un sabiedrības mijiedarbību, par valodas paveidu lietojumu savstarpējā sakarā ar sociālo piederību, dzimti, vecumu un kultūras pieredzi, lai rosinātu meklēt atbildes uz jautājumu, kāpēc noteikts indivīds noteiktā situācijā izvēlas noteiktu valodu un attīstītu profesionālo kompetenci Eiropas valodu un kultūras studijās. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iegūt zināšanas par nozīmīgākajiem sociolingvistikas pamatjēdzieniem; 2. Veidot prasmi analizēt Latvijas sociolingvistisko situāciju, iedzīvotāju valodu prasmi un lingvistisko attieksmi, saistīt teorētiskās zināšanas ar skolotāja profesionālo darbību; 3. Attīstīt pētniecības iemaņas, plānojot un organizējot nelielus pētījumus, kas saistīti ar noteiktas mikrovides publiskās lingvistiskās telpas izpēti. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot un ilustrē ar piemēriem savu izpratni par sociolingvistikas pamatjēdzieniem.
2. Zina normatīvos dokumentus, kas saistīti ar valodas politikas jautājumiem Latvijā. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par:
- nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem);
- patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti);
- gala pārbaudījumu: eksāmens. Prasmes: 3. Prot mērķtiecīgi izmantot sociolingvistikas metodes valodas pētījumos. 4. Apzinās lingvistiskās attieksmes nozīmi valodas noturībā. 5. Prot analizēt sociālo grupu atšķirības valodas lietojumā. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens. Kompetences: 6. Ar izpratni analizē valodas situāciju Latvijā. 7. Izprot valodas un sabiedrības mijiedarbību indivīda un valsts līmenī. 8. Pilnveidota komunikatīvā, sociokultūras un profesionālā kompetence Eiropas valodu un kultūras studijās. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību regulārs apmeklējums un aktīvs darbs semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 10%
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 60% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|