Kods | LA0846 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Rakstveida un mutvārdu saziņa franču val. II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Veisbuka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiks pilnveidotas mutvārdu un rakstveida komunikācijas prasmes franču valodā atbilstoši. B1.2 valodas apguves līmenim. Studenti apgūs spēju sazināties mutvārdos un rakstveidā par. tēmām, kas saistītas ar indivīda mijiedarbību ar darba, pilsētas, dabas, mākslas vidi. Studenti. paplašinās savu redzesloku veicot referatīvu pētījumu par dažādiem kultūras aspektiem Francijā un frankofonajās valstīs, mācīsies formulēt hipotēzes, apšaubīt citu viedokli, dalīties ar savu dzīves pieredzi, tādējādi mācoties argumentēt savu viedokli franču valodā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt mutvārdu un rakstveida saziņas prasmes franču valodā atbilstoši Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs noteiktajam valodu apguves B1 līmenim. Studiju kursa uzdevumi ir: - apgūt vārdu krājumu, kas saistīts ar kursa programmā iekļautajām tēmām, lasot īsus dialogus, lietišķa rakstura tekstus, klausoties audio un videoierakstus, kā arī atdarinot lasīto savu tekstu veidošanā, - attīstīt mutvārdu izteiksmi franču valodā, lekcijās veidojot dialogus, monologus un piedaloties diskusijās, - attīstīt rakstveida izteiksmi, regulāri veicot rakstveida uzdevumus, kas saistīti ar apgūstamo leksikas un gramatikas tēmu, - attīstīt prezentācijas spējas franču valodā, seminārnodarbībās prezentējot iepriekš patstāvīgi sagatavoto tematu, - attīstīt prasmi formulēt savu viedokli, izteikt cēloņus un sekas, - attīstīt prasmi atstāstīt savas un citu personīgās dzīves pagātnes notikumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
- zina dažādas tekstveides formas un satura nosacījumus,
- zina valodas izteiksmes līdzekļus, kas nepieciešami saziņas mērķa sasniegšanai, emociju, vajadzību, viedokļa paušanai,
- zina dažādus saziņas paradumus dažādās kultūrās,
- orientējas Francijas un frankofono valstu ģeogrāfijā, - Sekmīgi veikti teorētisko zināšanu pārbaudes darbi, kuros studenti identificē un apraksta dažādu teksta veidu struktūru un satura prasības. Vērtēšana balstās uz izpratni par formu, funkciju un valodas lietojumu.
Sekmīgi izpildīti uzdevumi, kuros studenti demonstrē zināšanas par valodas izteiksmes līdzekļiem, kas nepieciešami emociju, vajadzību un viedokļa paušanai. Tiek vērtēts pēc pareizas lietošanas izteikuma kontekstā.
Sekmīgi veikti kultūras izpratnes uzdevumi, atpazīstot un salīdzinot saziņas paradumus dažādās kultūrās un orientējoties Francijas un frankofono valstu ģeogrāfijā. Tiek vērtēts pēc spējas sasaistīt kultūras zināšanas ar valodas lietojumu. PRASMES: - prot transkribēt audio ierakstu franču valodā, - prot atrast informāciju par sevi interesējošiem tematiem franču valodā, - prot noformēt vizuāli, veidot videomateriālus Canva, Genially un citās platformās, - prot izteikt hipotētiskus pieņēmumus kā arī izteikt priekšlikumus, sniegt rekomendācijas franču valodā, - prot interpretēt tekstus, kuros atspoguļoti statistikas dati franču valodā, - Sekmīgi transkribēti audioieraksti, demonstrējot izpratni par dzirdēto un pareizu valodas lietojumu. Tiek vērtēts pēc precizitātes un atbilstības oriģinālajam tekstam. Sekmīgi patstāvīgi tiek atrasta informācija par sev interesējošām tēmām. Tiek vērtēts pēc atrasto avotu atbilstības un to izmantošanas kvalitātes. Sekmīgi izstrādāti vizuālie materiāli un veidoti videomateriāli Canva vai Genially u.c. platformās. Tiek vērtēts pēc dizaina, valodas lietojuma un satura atbilstības. Sekmīgi formulētas hipotēzes, priekšlikumi un rekomendācijas, izmantojot atbilstošas gramatiskās konstrukcijas. Tiek vērtēts pēc valodas korekta lietojuma un izteikuma loģikas. Sekmīgi veikta statistikas tekstu analīze un interpretācija. Tiek vērtēts pēc spējas izprast un skaidri izteikt datus franču valodā. KOMPETENCES: - apliecina gatavību darboties starpkultūru un multilingvālā vidē, - spēj strādāt individuāli un sadarboties grupā, sadalot darba uzdevumus kopīga mērķa sasniegšanai. - Sekmīgi veikti uzdevumi, atspoguļojot spēju darboties dažādos kultūras un valodas kontekstos. Vērtē pēc spējas pielietot valodu cieņpilnai un mērķtiecīgai saziņai starpkultūru un multilingvālā vidē. Sekmīgi veikti uzdevumi gan individuāli, gan sadarbojoties grupā. Vērtēšana balstās uz līdzdalības kvalitāti, atbildības uzņemšanos un rezultāta sasniegšanu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 50%
Gala pārbaudījums (eksāmens) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Franču valoda B1.1 līmenis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|