LA0827 Ievads kultūras studijās II

Kods LA0827
Nosaukums Ievads kultūras studijās II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inta Genese-Plaude
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek aplūkoti mūsdienu kultūras procesi caur kultūras studiju atslēgas konceptu un pētniecisko virzienu prizmu: ideoloģijas un kultūras attieksmes, augstās un zemās kultūras, globalizācijas aspekti, identitātes kategorijas, postmodernisma, digitālo mediju, hibriditātes fenomeni..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Kultūra un globalizācija. 1. lekcija: Globālās ekonomikas un kultūras plūsmas. Kultūras hibriditāte. 1. seminārs: Hibriditātes veidi mūsdienu kultūras procesos. 6 8 2 12
2. temats. Modernisms, modernitāte un kultūra. 2. lekcija: Modernisms un populārā kultūra 2. seminārs: Vērtību dinamika un statika mūsdienu kultūrā 4 8 2 8
3. temats.Postmodernisms un robežu izzušana. 3. lekcija: Brikolāža, intertekstualitāte, ikdienas dzīves estetizēšana. 3. seminārs: Mediji postmodernisma laikmetā 4 8 2 10
4. temats. Kultūras identitātes kategorijas un problemātika mūsdienu kultūrā. 4. lekcija: Etnicitātes koncepts, etnicitāte un vara; nacionālā identitāte. 4. seminārs: Globālizācija, glokalizācija un nacionālā, un hibrīdā identitāte. 6 10 2 10
5. temats. Dzimte kultūras studijās. 5. lekcija: Feminisms un mūsdienu kultūra. 5. seminārs: Populārā kultūra un feminisms. 4 6 4 10
6. temats. Šķiras kultūras studijās. 6. lekcija: Šķiras un populārā kultūra. 6. seminārs: Patēriņš kā šķiru atšķirība 4 4 2 10
7. Digitālie mediji, mākslīgais intelekts (MI) un kultūra. 7. lekcija: Digitālā revolūcija. MI un pārmaiņas mūsdienu kultūrā. 7. seminārs: Digitālie mediji, MI, popkultūra un vara. 4 8 2 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir aplūkot un analizēt mūsdienu kultūras būtības un procesu izpratni formējošās tēmas, identificēt un analizēt mūsdienu daudzkultūru sabiedrībā vērojamās kultūras parādības/prakses. Studiju kursa uzdevumi ir aplūkot un analizēt mūsdienu kultūras būtības un procesu izpratni formējošās tēmas, identificēt un analizēt mūsdienu daudzkultūru sabiedrībā vērojamās kultūras parādības/prakses.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina un saprot mūsdienu kultūras attīstības loģiku un modeļus. 2. Pārzinā mūsdienu kultūras parādību pamatīpašības un prot pareizi lietot terminoloģiju. - Vērtējums par patstāvīgi apgūto jautājumu komunikāciju semināros,1 kontroldarbu, 1 eseju.
Kompetences: 1. Spēj iekļauties diskusijās un grupu darbā, analizējot teorētisko literatūru un mūsdienu kultūras piemērus. 2. Patstāvīgi padziļina savu profesionālo kompetenci, apgūstot aktuālās tendences kultūras pētniecībā un (patstāvīgo darbu izpilde). 3. Kombinējot iegūtās zināšanas un apgūtās kultūras procesu integratīvās analīzes prasmes, kritiski izvērtē mūsdienu kultūras un sabiedrības fenomenus un tendences. - Vērtējums par patstāvīgi apgūto jautājumu komunikāciju semināros,1 kontroldarbu, 1 eseju.
Prasmes: 1. Analizēt mūsdienu kultūras procesus ar integratīvu kultūras studiju pieeju. 2. Izvērtēt dažādu kultūras procesu un fenomenu mijiedarbi un rezultātu. 3. Prezentēt patstāvīgi veikta pētnieciskā darba rezultātus, izmantojot modernās tehnoloģijas. - Vērtējums par patstāvīgi apgūto jautājumu komunikāciju semināros,1 kontroldarbu, 1 eseju.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīvs darbs semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumu komunikāciju) - 40%
Starptesta-kontroldarba izpilde - 20%
1 esejas uzrakstīšana un aizstāvēšana auditorijā - 20%
Gala pārbaudījums – eksāmena tests - 20%
 
Priekšzināšanas Studiju kurss "Ievdas kultūras studijās I"
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]