Kods | LA0824 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kritiskā domāšana un argumentācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zanda Gūtmane, Inta Genese-Plaude, Sandra Okuņeva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros tiek iegūts priekšstats par kritisko domāšanu, rakstīšanu un argumentāciju kā specifisku vērtējoši analītisku, uz būtības noskaidrošanu virzītu domāšanas veidu, lai pilnveidotu interpretācijas un tekstveides iemaņas.. Kursa ietvaros studenti iegūst izpratni par argumentēta teksta veidojumu un literatūrkritiku kā kritiskās domāšanas praksi, pilnveido argumentēta teksta izstrādes iemaņas un izkopj kritiskās rakstīšanas prasmes par dažādām kultūras parādībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veidot izpratni par kritiskās domāšanas un rakstīšanas pamatprincipiem, attīstīt prasmes izstrādāt argumentāciju un pilnveidot iemaņas literatūras un kultūras parādību interpretācijā un kritikas teksta radīšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Radīt izpratni par kritiskās domāšanas principu sistēmas (ierosināšana, apjēgšana, refleksija) pielietošanu kritiskās domāšanas attīstīšanā. 2. Studēt teorētisko literatūru par argumentēta teksta veidošanu. 3. Iepazīt un analizēt argumentēta teksta piemērus. 4. Radīt argumentēta teksta piemērus. 5. Pētīt un analizēt spriedumus kultūras (preses literatūras u.c.) kultūras kritikas tekstos. 6. Radīt izpratni par literatūrkritiku kā kritiskās domāšanas praksi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina un saprot kritiskās domāšanas pamatprincipus un galvenos teorētiskos avotus.
2. Pārzina galvenās literatūrkritikas tekstu formas (literatūras kritikas žanrus, recenzijas teksta attīstību un uzbūvi) un pareizi lieto teorētisko terminoloģiju. 3. Raksturo kritiskās domāšanas un rakstīšanas principus dažādos tekstos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr. 141, Nr. 512, Nr. 240 , vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par:
1) regulāru patstāvīgo darbu izpildi, nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem);
2) gala pārbaudījumu – ieskaiti. PRASMES: 4. Spēj analizēt un vērtēt literatūrkritikas tekstus, izprotot atšķirības starp to žanriem un argumentācijas stratēģijām. 5. Prot rakstīt tekstus, balstoties uz zinātniskās un kultūrkritiskās argumentācijas principiem. 6. Spēj veidot literatūrkritisku tekstu atbilstoši kritiskās domāšanas un argumentācijas pamatlikumiem, izvērtēt un analizēt kopējo literatūrkritisko procesu no kritiskās domāšanas perspektīvas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr. 141, Nr. 512, Nr. 240 , vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: 1) regulāru patstāvīgo darbu izpildi, nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); 2) gala pārbaudījumu – ieskaiti. KOMPETENCE: 7. Spēj piedalīties diskusijās un grupu darbā, analizējot piedāvātos un producētos tekstus un zinātnisko literatūru. 8. Patstāvīgi attīsta savu profesionālo kompetenci, apgūstot aktuālās tendences kritiskajā domāšanā, argumentācijā un rakstīšanā. Spēt prezentēt patstāvīgā pētnieciskā un radošā darba rezultātus, izmantojot mūsdienu tehnoloģijas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr. 141, Nr. 512, Nr. 240 , vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: 1) regulāru patstāvīgo darbu izpildi, nodarbību apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); 2) gala pārbaudījumu – ieskaiti. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulāra patstāvīgo darbu izpilde, nodarbību apmeklējums un aktīvs darbs semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 70%
Ieskaite - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|