Kods | LA0821 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociolingvistikas aktualitātes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Lauze | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Latviešu valodas situācijas dinamika. Valodas politika ES kontekstā. Migrācijas ietekme uz valodas vidi Latvijā.. Latviešu valodas lietojums diasporā. Valodu lietojums izglītības sistēmā. Mediju nozīme sociolingvistiskajos procesos.. Latviešu valoda internetā. Lingvistiskais preskriptīvisms Latvijas sabiedrībā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir radīt izpratni par aktuāliem jautājumiem sociolingvistikas izpētē. Kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar sociolingvistikas aktualitātēm. 2. Rosināt patstāvīgas studijas un diskusijas par aktuāliem jautājumiem sociolingvistikas izpētē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot un ilustrē ar piemēriem savu izpratni par sociolingvistikas aktualitātēm.
2. Zina normatīvos dokumentus, kas saistīti ar valodas un izglītības politikas jautājumiem Latvijā. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par:
- nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem);
- patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti);
- gala pārbaudījumu:ieskaite. Prasmes: 3. Prot analizēt sociolingvistikas jautājumus, izmantojot latviešu un citu valodu piemērus. 4. Apzinās lingvistiskās attieksmes nozīmi valodas noturībā. 5. Prot analizēt valodas lietojumu medijos. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: ieskaite. Kompetences: 6. Ar izpratni analizē valodas situāciju Latvijā. 7. Izprot valodas un sabiedrības mijiedarbību indivīda un valsts līmenī. 8. Pilnveidota komunikatīvā, sociokultūras un profesionālā kompetence rakstniecības studijās. - Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: - nodarbību regulāru apmeklējumu un aktīvu darbu semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem); - patstāvīgo darbu izpildi (starppārbaudījumu rezultāti); - gala pārbaudījumu: ieskaite. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nodarbību regulārs apmeklējums un aktīvs darbs semināros (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 40% Ieskaite - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bez priekšzināšanām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|