Kods | LA0820 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dzejas rakstīšanas pamati II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivars Šteinbergs, Zanda Gūtmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss piedāvā iespēju iepazīt dzejas radīšanas procesa specifiku, veicot radošo darbu, šādā veidā radot padziļinātu dzejas izpratni ne tikai no analizējošā, interpretējošā aspekta. Šā kursa apmeklētājs apgūst arī amata iemaņas, kuras ir nepieciešamas, lai radītu dzejas un atdzejas ekstu. Kurss piedāvā iespēju saņemt profesionālu koleģiālu padomu un attīstīt prasmes radošā jomā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir: • radīt izpratni par dzejas radīšanas un atdzejas veidošanas būtību; • atraisīt kursa klausītāja radošo potenciālu dzejas radīšanas un interpretācijas jomā; • nostiprināt dzejas un atdzejas rakstīšanas būtības izpratni praksē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina dzejas un atdzejas veidošanas pamatlikumības, pārzina un lieto dzejas teorijas terminoloģiju;
2. Raksturo dzejas tradīciju un māksliniecisko inovāciju mijiedarbību laikmeta dominējošo tendenču kontekstā. - Kursa apmeklētāji veiks radošo darbu, katram semināram gatavojot dzejoļa melnrakstu, kas rakstīts, balstoties noteiktos nosacījumos, kuri sabalsojas ar semināra/lekcijas tēmu. PRASMES: 3. Prot patstāvīgi veikt dzejas interpretāciju, izprotot, kā tie radušies konkrēta laikmeta un kultūras mijiedarbībā; 4. Prot izvērtēt dzejas poētiku. - Kursa apmeklētāji veiks radošo darbu, katram semināram gatavojot dzejoļa melnrakstu, kas rakstīts, balstoties noteiktos nosacījumos, kuri sabalsojas ar semināra/lekcijas tēmu. KOMPETENCE: 5. Spēj izmantot teorētiskās zināšanas jaunrades darbā; 6. Spēj patstāvīgi padziļināt kompetenci un prasmes, attīstīt radošās dzejas rakstīšanas prasmes, attīstīt pamatiemaņas. - Kursa apmeklētāji veiks radošo darbu, katram semināram gatavojot dzejoļa melnrakstu, kas rakstīts, balstoties noteiktos nosacījumos, kuri sabalsojas ar semināra/lekcijas tēmu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs semināros - 50%
Patstāvīgo darbu izpilde - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|