LA0762 Neiroloģija un psihiatrija II

Kods LA0762
Nosaukums Neiroloģija un psihiatrija II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par CNS dažādu rajonu funkciju traucējumu cēloņiem, pazīmēm, dinamiku, kā arī novēršanas vai mazināšanas iespējām un terapijas pamatprincipiem; psihisko slimību etioloģiju; slimnieku anamnēzes ievākšanas metodiku; iegūtiem intelektuāliem traucējumiem. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Slimnieka novērošana. Psihiskā stāvokļa izvērtēšanas kritēriji. Uztveres maldi. Halucinācijas. Fizioloģiskais un patoloģiskais afekts. Paātrināta domāšana. Domu skraidīšana. Domu virpulis. Telegrāfa stils. 4 6 2 8
Palēnināta domāšana. Saraustīta domāšana. Kvantitatīvie atmiņas traucējumi. Amnēzija. Demences veidi. Viegli, vidēji smagi, smagi un dziļi garīgās attīstības traucējumi. 4 8 2 10
Sociālās fobijas. Bērnu ar intelektuālām problēmām apmācības iespējas. 4 6 2 8
Bērna intelektuālā izvērtēšana. Nelabvēlīgo sociālās vides faktoru ietekme uz bērna intelektuālo attīstību. 4 8 2 10
Bipolāri afektīvie traucējumi. Šizofrēnijas etioloģija, formas, pamatsimptomi un papildus simptomi. Šizofrēnijas slimnieku prognoze un integrācijas iespējas. Depresijas veidi, norise. 4 6 2 8
Epilepsijas etioloģija, lēkmju iedalījums un raksturojums. Psihes izmaiņas daudzu epilepsijas lēkmju rezultātā. Terapijas pamatprincipi epilepsijas slimniekiem. 4 6 2 8
Ēšanas traucējumi. Hronisks alkoholisms. Alcheimera slimība. Vecuma demence. 4 6 2 8
Anamnēzes datu ievākšana, slimnieku novērošana, palīdzības iespējas, lai uzlabotu dzīves kvalitāti dažāda vecuma cilvēkiem. 4 6 2 8
Galvassāpes. Parkinsonisms. 4 8 2 10
Išēmiskie traucējumi. Hemorāģiskie insulti. Hroniska cerebrāla išēmija. 8 8 4 12
Meningīts. Encefalīts. Purulentās neiroloģiskās infekcijas. Vīrusu etioloģijas neiroloģiskās saslimšanas. 6 8 2 12
Traumu veidi. Posttraumatiskie neiroloģiskie simptomi. Audzēju augšanas veids un to izvietojums centrālajā nervu sistēmā. Iegūtās neiromuskulārās slimības. 6 8 4 10
Kopā: 56 84 28 112
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku dažāda vecuma cilvēkiem, izzināt palīdzības iespējas neiroloģiskiem slimniekiem, lai uzlabotu viņu dzīves kvalitāti. Kā arī iepazīties ar biežāk sastopamajām psihiskām slimībām, to diagnostikas principiem, klīniskām izpausmēm un slimību prognozi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku dažāda vecuma cilvēkiem. 2. Izzināt palīdzības iespējas dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar neiroloģiskām saslimšanām. 3. Iepazīties ar biežāk sastopamo psihisko slimību izpausmes īpatnībām dažāda vecuma cilvēkiem, apgūt aprūpes taktiku dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar psihiskām saslimšanām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Ir zināšanas vispārīgajā psihopatoloģijā, bērnu un pusaudžu intelektuālās attīstības traucējumu diagnostikā, klīniskajā simptomātikā un profilaksē un izpratne par bērnu intelektuālās un uzvedības reakcijas dažādās dzīves situācijās. 2. Ir zināšanas par biežāk sastopamajām psihiskām slimībām, to diagnostikas principiem, klīniskām izpausmēm un prognozi un izpratne par biežāk sastopamo psihisko slimību izpausmes īpatnībām dažāda vecuma cilvēkiem. 3. Ir zināšanas par neiroloģisko slimību klīniku, diagnostikas un palīdzības iespējām, rast izpratni par centrālās nervu sistēmas darbības galvenajiem un biežāk sastopamajiem traucējumiem un to profilaksi, neiroloģisko traucējumu simptomātiku dažāda vecuma cilvēkiem, orientēties neiroloģisko traucējumu simptomātikā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Prasmes: 1. Prot strādāt multidisciplinārā komandā. 2. Prot izvērtēt runu, valodu un komunikāciju un strādāt ar bērniem un pusaudžiem ar psihiskām slimībām. 3. Prot izvērtēt runu, valodu un komunikāciju un strādāt ar pacientiem ar iegūtām neiroloģiskām slimībām. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Kompetence: 1. Spēj izvērtēt dažādas bērnu un pusaudžu vecuma uzvedības īpatnības un darbības reakcijas. 2. Spēj izprast cilvēka CNS funkcionēšanas traucējumus, palīdzības un terapijas iespējas, aprūpes taktiku dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar psihiskām saslimšanām. 3. Spēj orientēties neiroloģisko traucējumu simptomātikā logopēdiskās korekcijas kontekstā, palīdzības sniegšanas iespējās cilvēkiem ar neiroloģiskām saslimšanām, lai uzlabotu dzīves kvalitāti. 4. Spēj integrēt studiju kursā iegūtās zināšanas logopēda profesionālajā darbā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 20%
Pārbaudes darbi - 30%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Cilvēka anatomijā un fizioloģijā, bioloģijā, psiholoģijā. Cilvēka anatomija un fizioloģija Neiroloģija un psihiatrija I Klīniskā psiholoģija
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 28.0 28.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]