Kods | LA0762 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Neiroloģija un psihiatrija II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par CNS dažādu rajonu funkciju traucējumu cēloņiem, pazīmēm, dinamiku, kā arī novēršanas vai mazināšanas iespējām un terapijas pamatprincipiem; psihisko slimību etioloģiju; slimnieku anamnēzes ievākšanas metodiku; iegūtiem intelektuāliem traucējumiem. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku dažāda vecuma cilvēkiem, izzināt palīdzības iespējas neiroloģiskiem slimniekiem, lai uzlabotu viņu dzīves kvalitāti. Kā arī iepazīties ar biežāk sastopamajām psihiskām slimībām, to diagnostikas principiem, klīniskām izpausmēm un slimību prognozi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar neiroloģisko traucējumu simptomātiku dažāda vecuma cilvēkiem. 2. Izzināt palīdzības iespējas dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar neiroloģiskām saslimšanām. 3. Iepazīties ar biežāk sastopamo psihisko slimību izpausmes īpatnībām dažāda vecuma cilvēkiem, apgūt aprūpes taktiku dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar psihiskām saslimšanām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Ir zināšanas vispārīgajā psihopatoloģijā, bērnu un pusaudžu intelektuālās attīstības traucējumu diagnostikā, klīniskajā simptomātikā un profilaksē un izpratne par bērnu intelektuālās un uzvedības reakcijas dažādās dzīves situācijās.
2. Ir zināšanas par biežāk sastopamajām psihiskām slimībām, to diagnostikas principiem, klīniskām izpausmēm un prognozi un izpratne par biežāk sastopamo psihisko slimību izpausmes īpatnībām dažāda vecuma cilvēkiem.
3. Ir zināšanas par neiroloģisko slimību klīniku, diagnostikas un palīdzības iespējām, rast izpratni par centrālās nervu sistēmas darbības galvenajiem un biežāk sastopamajiem traucējumiem un to profilaksi, neiroloģisko traucējumu simptomātiku dažāda vecuma cilvēkiem, orientēties neiroloģisko traucējumu simptomātikā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās.
Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Prasmes: 1. Prot strādāt multidisciplinārā komandā. 2. Prot izvērtēt runu, valodu un komunikāciju un strādāt ar bērniem un pusaudžiem ar psihiskām slimībām. 3. Prot izvērtēt runu, valodu un komunikāciju un strādāt ar pacientiem ar iegūtām neiroloģiskām slimībām. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. Kompetence: 1. Spēj izvērtēt dažādas bērnu un pusaudžu vecuma uzvedības īpatnības un darbības reakcijas. 2. Spēj izprast cilvēka CNS funkcionēšanas traucējumus, palīdzības un terapijas iespējas, aprūpes taktiku dzīves kvalitātes uzlabošanai cilvēkiem ar psihiskām saslimšanām. 3. Spēj orientēties neiroloģisko traucējumu simptomātikā logopēdiskās korekcijas kontekstā, palīdzības sniegšanas iespējās cilvēkiem ar neiroloģiskām saslimšanām, lai uzlabotu dzīves kvalitāti. 4. Spēj integrēt studiju kursā iegūtās zināšanas logopēda profesionālajā darbā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās. Pārbaudes darbi: zināšanu pārbaude studiju kursa apguves laikā. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās - 20%
Pārbaudes darbi - 30% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Cilvēka anatomijā un fizioloģijā, bioloģijā, psiholoģijā. Cilvēka anatomija un fizioloģija Neiroloģija un psihiatrija I Klīniskā psiholoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|