Kods | LA0759 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Mūzikas skolotājs": Digitālo tehnoloģiju izmantošana mūzikas mācību priekšmeta apguvē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Olga Blauzde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss paredzēts topošajiem sākumskolas mūzikas skolotājiem un sniedz praktisku ieskatu digitālo tehnoloģiju izmantošanā mūzikas izglītībā mācību precesa bagātināšanai. Studenti apgūs mobilās lietotnes (Android un iOS operētājsistēmām), kas atbalsta mūzikas satura apguvi, kā arī dziesmu pavadījumu un vienkāršu aranžiju veidošanu. Tiks iepazītas lietotnes, kas palīdz apgūt dažādus mūzikas instrumentus, veicina skolēnu radošumu un mūzikas uztveres attīstību. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Pilnveidot topošo pirmskolas/sākumskolas mūzikas skolotāju digitālās prasmes, zināšanas un kompetences, veidojot izpratni par tehnoloģiju iespējām un to jēgpilnu integrēšanu mūzikas izglītībā, kā arī sekmēt prasmi izvērtēt, pielietot un radīt digitālu mācību saturu atbilstoši skolēnu vecumposmam un mūsdienīgas izglītības prasībām. Uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas un veicināt studentu izpratni par mobilajām lietotnēm (Android un iOS operētājsistēmas), kas atbalsta mūzikas satura apguvi, radošu pašizpausmi, mūzikas instrumentu iepazīšanu, vienkāršu dziesmu aranžiju/pavadījumu veidošanu, kā arī mūzikas notācijas pieraksta veidošanu. 2. Sniegt iespēju apgūt un izstrādāt interaktīvus mācību materiālus, izmantojot tiešsaistes rīkus un platformas, pielāgojot tos pirmskolas/sākumskolas izglītības vajadzībām. 3. Sniegt ieskatu mūsdienīgās izglītības tehnoloģijās, tai skaitā izglītojošās robotikas un virtuālās realitātes (desktopversijās) risinājumos, to pielietojuma iespējās un potenciālā mūzikas pedagoģiskajā praksē. 4. Sekmēt studentu spēju izvērtēt, analizēt un diskutēt par digitālo rīku piemērotību mūzikas stundām, ņemot vērā mācību mērķus, pedagoģiskos principus un skolēnu vecumposmu. 5. Analizēt digitālo tehnoloģiju rīku ieguvumus, priekšrocības, iespējamos trūkumus un riskus mācību procesa īstenošanā. 6. Pilnveidot studentu digitālās un radošās kompetences, apvienojot tehnoloģiju izmantošanu ar pedagoģiski pamatotu pieeju mācību satura veidošanā un īstenošanā. 7. Veicināt studentu kritisko domāšanu, izvērtējot esošo digitālo rīku un tehnoloģiju piedāvājumu, analizējot to lietošanas pieredzi un to ietekmi uz mācību procesu un skolēnu iesaisti. 8. Prezentēt un diskutēt par patstāvīgi izstrādātajiem interaktīvajiem mācību materiāliem un resursiem, demonstrējot to pielietojumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Atpazīst un raksturo digitālās lietotnes, kas veicina mūzikas instrumentu apguvi.
2. Izskaidro tehnoloģiju iespējas skolēnu radošuma un muzikālās uztveres attīstīšanā.
3. Nosauc un salīdzina dažādas platformas interaktīvu mācību materiālu veidošanai.
4. Apraksta izglītojošās robotikas un virtuālās realitātes izmantošanas iespējas mūzikas izglītībā.
5. Analizē digitālo tehnoloģiju priekšrocības, riskus, ierobežojumus un izaicinājumus mācību procesā.
6. Paskaidro pedagoģiskos principus un vecumposma īpatnības, kas jāņem vērā, izvēloties digitālos rīkus mūzikas stundām. - Formatīvas un summatīvas vērtēšanas metodes: Studējošais analizē zinātnisko literatūru, piedāvā argumentētus secinājumus, skaidri izklāsta potenciālos ieguvumus un riskus, kritiski izvērtējot to ietekmi uz mūzikas mācību procesu. Prasmes: 7.Izmanto digitālās lietotnes mūzikas instrumentu apguves un radošuma veicināšanas nolūkos. 8. Izstrādā interaktīvus uzdevumus un mācību materiālus, pielietojot atbilstošas digitālās platformas. 9. Pielāgo veidotos materiālus pirmskolas un sākumskolas skolēnu vajadzībām. 10. Demonstrē prasmi lietot izglītojošās robotikas un virtuālās realitātes rīkus desktop vidē. 11. Veic digitālo tehnoloģiju izvērtējumu, ņemot vērā mācību mērķus, skolēnu vajadzības un pedagoģisko kontekstu. - Formatīvas un summatīvas vērtēšanas metodes: Studējošais analizē zinātnisko literatūru, piedāvā argumentētus secinājumus, skaidri izklāsta potenciālos ieguvumus un riskus, kritiski izvērtējot to ietekmi uz mūzikas mācību procesu. Kompetences: 12. Plāno un īsteno mācību procesu, integrējot digitālās tehnoloģijas atbilstoši mācību saturam un skolēnu vecumposmam. 13. Veido radošu, skolēnu iesaisti veicinošu mācību vidi, izmantojot mūsdienīgus tehnoloģiju risinājumus. 14. Pieņem pedagoģiski pamatotus lēmumus par digitālo rīku izmantošanu, balstoties uz kritisku analīzi un izvērtējumu. 15. Reflektē par izveidoto mācību materiālu atbilstību un efektivitāti, sniedzot pamatojumu savām izvēlēm. 16. Attīsta savu digitālo kompetenci kā topošs mūzikas skolotājs, demonstrējot gatavību izmantot tehnoloģijas izglītības praksē. - Formatīvas un summatīvas vērtēšanas metodes: Studējošais analizē zinātnisko literatūru, piedāvā argumentētus secinājumus, skaidri izklāsta potenciālos ieguvumus un riskus, kritiski izvērtējot to ietekmi uz mūzikas mācību procesu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Dalība seminarā un diskusijā: Mūsdienīgu tehnoloģiju izmantošana mūzikas izglītībā: kā tehnoloģijas maina pieeju mācīšanai un kā tās var veicināt skolēnu radošumu un mācīšanās procesus. - 10%
2. Bērnu dziesmu aranžijas/pavadījuma prezentācija, kas tika izstrādāta ar mobilo lietotni. - 30% 3. Interaktīva mācību satura izstrāde ar vienu no apgūtām digitālā satura veidošanas platformām. - 30% 4. Gala eksāmens. - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|