Kods | LA0758 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizikas mācību metodika IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Priedols | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Izglītības iestādes fizikas kabinets un laboratorija. Tehnika: mēraparāti, mērierīces, instrumenti. Aparatūras uzglabāšana, droša lietošana un labošana. Datorprogrammas fizikas kabinetā. Zina par dažādiem e-izglītības rīkiem, piemēram, forumi, wiki, testi, blogi u.c. Apgūtas prasmes sava mācību e-kursa izveidē. Gūts priekšstats par e-fizikas materiālu izmantošanas iespējām skolas praksē. Kompleksie fizikas uzdevumi, kas apvieno parādību eksperimentālo un matemātiskā modeļa izpēti un rezultātu praktisko izmantošanu. Studenti apgūs prasmes, kas nepieciešams darbā ar darbā ar talantīgajiem skolēniem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt eksperimentālo datu ieguves un apstrādes paņēmienus. Apgūt novērotās parādības apraksta izveides paņēmienus. Radīt priekšstatu par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējām skolas fizikā, kā arī attīstīt e-izglītības materiālu veidošanas un izmantošanas mācību procesā prasmes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina fizikas kabineta lietošanas un iekārtojuma īpatnības atbilstoši aktuālajiem MK noteikumiem.
2. Izvēlas aprīkojumu un pamato to izvēli sekmīga fizikas mācību procesa norisei. - Patstāvīgi veicamie uzdevumi semestra laikā:
1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem.
2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm.
3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību.
4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem.
5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens Prasmes: 3. Prot izmantot paredzētās datorprogrammas fizikas apgūšanai. 4. Prot salabot vienkāršas ierīces un mēraparātus. 5. Prot izveidot testus attiecīgā vidē 6. Prot izklāstīt mācību vielu attiecīgā vidē 7. Spēj izveidot mācību testus - Patstāvīgi veicamie uzdevumi semestra laikā: 1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem. 2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm. 3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību. 4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem. 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens Kompetence: 8. Plāno un īsteno praktiskos darbus, laboratorijas darbus un projekta darbus. - Patstāvīgi veicamie uzdevumi semestra laikā: 1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem. 2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm. 3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību. 4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem. 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums:
1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem. - 20%
Starppārbaudījums: 2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm. - 20% Starppārbaudījums: 3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību. - 10% Starppārbaudījums: 4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem. - 30% Noslēguma pārbaudījums: 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizikas mācību metodika III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|