LA0758 Fizikas mācību metodika IV

Kods LA0758
Nosaukums Fizikas mācību metodika IV
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Fizika
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Valdis Priedols
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Izglītības iestādes fizikas kabinets un laboratorija. Tehnika: mēraparāti, mērierīces, instrumenti. Aparatūras uzglabāšana, droša lietošana un labošana. Datorprogrammas fizikas kabinetā. Zina par dažādiem e-izglītības rīkiem, piemēram, forumi, wiki, testi, blogi u.c. Apgūtas prasmes sava mācību e-kursa izveidē. Gūts priekšstats par e-fizikas materiālu izmantošanas iespējām skolas praksē. Kompleksie fizikas uzdevumi, kas apvieno parādību eksperimentālo un matemātiskā modeļa izpēti un rezultātu praktisko izmantošanu. Studenti apgūs prasmes, kas nepieciešams darbā ar darbā ar talantīgajiem skolēniem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Fizikas kabineta un laboratorijas iekārtojums. Iekšējās kartības un drošības noteikumi fizikas kabinetā un to ievērošana. 8 12 4 14
Bojājumu novēršana 4 6 2 10
E-izglītības rīki, vides 8 12 4 14
Fizikālo eksperimentu datu ieguves un apstrādes galvenie paņēmieni: Iegūto rezultātu analīze. Eksperimenta rezultātu apraksta sastādīšana. Rakstiska un mutiska ziņojuma sastādīšana un sniegšana. 8 12 4 14
Tiešie un netiešie mērījumi, datu grafiskā attēlošana un analītiskā apraksta meklējumi. Grafiski attēloto datu apstrāde, mūsdienu informācijas tehnoloģiju izmantošana dažādās parādību izpētes stadijās. 4 6 2 10
Kompleksie fizikas uzdevumi, kas apvieno parādību eksperimentālo un matemātiskā modeļa izpēti un rezultātu praktisko izmantošanu. 8 12 4 14
Eksperimentālie problēmuzdevumi 4 8 2 12
Modernā fizika. 20. un 21. gadsimta zinātnes atklājumi par atomu uzbūvi un dažādu parādību skaidrošana, izmantojot atomu modeļus. Iepazīstas ar Einšteina ideju par masas–enerģijas ekvivalenci, attīsta dziļāku izpratni par kodolreakcijās iegūstamo enerģiju un spriež par kodolenerģijas bīstamību radioaktivitātes kontekstā, analizēt enerģētikas jautājumus. Iepazītas ar fundamentālās fizikas mūsdienu izaicinājumiem, lai izprastu fizikas lomu mūsdienu fundamentālās zinātnes attīstībā. 8 12 4 14
Darbs ar talantīgiem skolēniem. Zinātniski pētnieciskie darbi fizikā. Skolotāju pieredzes analīze zinātniski pētniecisko darbu izstrādes vadīšanā. Mācību priekšmeta olimpiādes - skolā, novadā, valstī. Dalība projektos. 12 24 6 34
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Apgūt eksperimentālo datu ieguves un apstrādes paņēmienus. Apgūt novērotās parādības apraksta izveides paņēmienus. Radīt priekšstatu par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējām skolas fizikā, kā arī attīstīt e-izglītības materiālu veidošanas un izmantošanas mācību procesā prasmes
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina fizikas kabineta lietošanas un iekārtojuma īpatnības atbilstoši aktuālajiem MK noteikumiem. 2. Izvēlas aprīkojumu un pamato to izvēli sekmīga fizikas mācību procesa norisei. - Patstāvīgi veicamie uzdevumi semestra laikā: 1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem. 2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm. 3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību. 4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem. 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens
Prasmes: 3. Prot izmantot paredzētās datorprogrammas fizikas apgūšanai. 4. Prot salabot vienkāršas ierīces un mēraparātus. 5. Prot izveidot testus attiecīgā vidē 6. Prot izklāstīt mācību vielu attiecīgā vidē 7. Spēj izveidot mācību testus - Patstāvīgi veicamie uzdevumi semestra laikā: 1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem. 2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm. 3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību. 4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem. 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens
Kompetence: 8. Plāno un īsteno praktiskos darbus, laboratorijas darbus un projekta darbus. - Patstāvīgi veicamie uzdevumi semestra laikā: 1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem. 2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm. 3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību. 4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem. 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Starppārbaudījums: 1. Veikt fizikas kabineta auditu ar mērķi noskaidrot iekārtojuma un izmantošanas atbilstību atbilstoši MK noteikumiem. - 20%
Starppārbaudījums: 2. Izveidot testus no dažādiem jautājuma veidiem kādā no e-vidēm. - 20%
Starppārbaudījums: 3. Veikt bojāto ierīču apskati un iespēju robežās salabot, izvērtējot procesa lietderību. - 10%
Starppārbaudījums: 4. Portfolio - mācību materiāli kopas izveide, praktiskajiem darbiem, laboratorijas darbiem un projekta darbiem. - 30%
Noslēguma pārbaudījums: 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Fizikas mācību metodika III
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]