Kods | LA0756 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizikas mācību metodika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Priedols | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti veidos izpratni par fizikas skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo zināšanu apguvi fizikas mācību metodikā optimālajā mācību satura apguves līmenī. Tiks attīstītas prasmes lietot efektīvākās mācību metodes konkrētu rezultātu sasniegšanai fizikas apguvē vidējās izglītības pakāpē, pievēršot vērību pētnieciskajai pieejai un caurviju prasmēm. Studenti pilnveidos kompetenci mūsdienīgas fizikas mācību metodikas un resursu lietošanai mācību procesā vidējās izglītības pakāpē optimālajā līmenī.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Nodrošināt iespēju studējošajiem apgūt mūsdienīgas fizikas mācību metodikas pamatus, veidot metodisku zināšanu sistēmu un attīstīt profesionālo kompetenci fizikas mācību procesa organizēšanai vispārējās vidējās izglītības pakāpē optimālajā mācību satura apguves līmenī. Kursā tiek apskatīta „Mehānikas” un „Elektromagnētisma” mācību metodika, liekot uzsvaru uz mācību procesa plānošanu, satura apguves metodēm, mācību sasniegumu vērtēšanu, pētniecisko, problēmrisināšanas, domāšanas un sadarbības prasmju attīstīšanu un pilnveidi fizikas mācību procesā. 1. Nodrošināt fizikas skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo zināšanu apguvi fizikas mācību metodikā, pievēršot galveno vērību fundamentālo fizikas jēdzienu un procesu izziņas organizēšanas metodiskajiem principiem un paņēmieniem; 2. Attīstīt prasmes lietot efektīvākās mācību metodes konkrētu rezultātu sasniegšanai fizikas apguvē vispārējās vidējās izglītības pakāpē, pievēršot vērību pētnieciskajai pieejai un caurviju prasmēm; 3. Attīstīt kompetenci mūsdienīgas fizikas mācību metodikas un resursu lietošanai mācību procesā vispārējās vidējās izglītības pakāpē optimālajā līmenī; 4. Veicināt izpratni par nepārtrauktu profesionālās pilnveides nepieciešamību un iespējām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina fizikas mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus vispārējās vidējās izglītības pakāpē.
2. Atpazīst skolēnu mācīšanās pamatprincipu lietojumu fizikas mācību procesa organizēšanā un satura apguvē.
3. Raksturo mācību līdzekļu un resursu veidus un to izvēli sekmīga fizikas mācību procesa norisei.
4. Zina starpdisciplinārās pieejas izmantošanas iespējas mācību darbā. - Studiju kursa gala vērtējums veido, starppārbaudījumu (patstāvīgo darbu) un eksāmena vērtējums.
Starppārbaudījumi:
1. Demonstrējumi fizikā: piemēru apraksts uzskatāmības principa un cēloņu - seku sakarību izpratnes un analīzes analīzes prasmju attīstībai.
2. Uzdevumu kopas izstrāde atbilstoši SOLO un Blūma taksonomijai.
3. Mācību stundas fragmenta izstrāde, mērķtiecīgi lietojot IT fizikā.
4. Portfolio - mācību materiālu kopas izveide, viena temata īstenošanā fizikā optimālajā un augstākajā līmenī.
Noslēguma pārbaudījums:
5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens Prasmes: 5. Analizē, plāno un modelē fizikas mācību stundas vai to fragmentus, balstoties uz mūsdienīga mācību procesa organizēšanas pamatprincipiem. 6. Izvirza fizikas mācību mērķus un formulē atbilstošus sasniedzamos rezultātus. 7. Izvēlas un izmanto mērķim atbilstošus fizikas mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas. 8. Izmanto daudzveidīgas skolēna sasniegumu vērtēšanas metodes un paņēmienus, atbilstoši vērtēšanas veidam fizikas mācību procesā. 9. Analizē, izvērtē un reflektē par savu un citu kolēģu profesionālo darbību fizikas mācību procesa organizēšanā un vadīšanā. - Studiju kursa gala vērtējums veido, starppārbaudījumu (patstāvīgo darbu) un eksāmena vērtējums. Starppārbaudījumi: 1. Demonstrējumi fizikā: piemēru apraksts uzskatāmības principa un cēloņu - seku sakarību izpratnes un analīzes analīzes prasmju attīstībai. 2. Uzdevumu kopas izstrāde atbilstoši SOLO un Blūma taksonomijai. 3. Mācību stundas fragmenta izstrāde, mērķtiecīgi lietojot IT fizikā. 4. Portfolio - mācību materiālu kopas izveide, viena temata īstenošanā fizikā optimālajā un augstākajā līmenī. Noslēguma pārbaudījums: 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens Kompetence: 10. Plāno un īsteno efektīvu fizikas mācību procesu, atbilstoši mācību mērķiem un plānotiem sasniedzamajiem rezultātiem vispārējās vidējās izglītības pakāpē. - Studiju kursa gala vērtējums veido, starppārbaudījumu (patstāvīgo darbu) un eksāmena vērtējums. Starppārbaudījumi: 1. Demonstrējumi fizikā: piemēru apraksts uzskatāmības principa un cēloņu - seku sakarību izpratnes un analīzes analīzes prasmju attīstībai. 2. Uzdevumu kopas izstrāde atbilstoši SOLO un Blūma taksonomijai. 3. Mācību stundas fragmenta izstrāde, mērķtiecīgi lietojot IT fizikā. 4. Portfolio - mācību materiālu kopas izveide, viena temata īstenošanā fizikā optimālajā un augstākajā līmenī. Noslēguma pārbaudījums: 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums:
1. Demonstrējumi fizikā: piemēru apraksts uzskatāmības principa un cēloņu - seku sakarību izpratnes un analīzes analīzes prasmju attīstībai - 10%
Starppārbaudījums: 2. Uzdevumu kopas izstrāde atbilstoši SOLO un Blūma taksonomijai - 10% Starppārbaudījums: 3. Mācību stundas fragmenta izstrāde, mērķtiecīgi lietojot IT fizikā - 10% Starppārbaudījums: 4. Portfolio - mācību materiālu kopas izveide, viena temata īstenošanā fizikā optimālajā un augstākajā līmenī. - 40% Noslēguma pārbaudījums: 5. Noslēguma pārbaudījuma veids – mutiskais eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizikas mācību metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|