Kods | LA0755 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizikas mācību metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Priedols | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti veidos izpratni par fizikas skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo zināšanu apguvi fizikas mācību metodikā. Tiks attīstītas prasmes lietot efektīvākās mācību metodes konkrētu rezultātu sasniegšanai fizikas apguvē pamatizglītības pakāpē, pievēršot vērību pētnieciskajai pieejai un caurviju prasmēm. Studenti pilnveidos kompetenci mūsdienīgas fizikas mācību metodikas un resursu lietošanai mācību procesā pamatizglītības pakāpē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Nodrošināt iespēju studējošajiem apgūt mūsdienīgas fizikas mācību metodikas pamatus, veidot metodisku zināšanu sistēmu un attīstīt profesionālo kompetenci fizikas mācību procesa organizēšanai pamatizglītības pakāpē. 1. Nodrošināt fizikas skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo zināšanu apguvi fizikas mācību metodikā, pievēršot galveno vērību fundamentālo fizikas jēdzienu un procesu izziņas metodiskajiem principiem; 2. Attīstīt prasmes lietot efektīvākās mācību metodes konkrētu rezultātu sasniegšanai fizikas apguvē pamatizglītības pakāpē, pievēršot vērību pētnieciskajai pieejai un caurviju prasmēm; 3. Attīstīt kompetenci mūsdienīgas fizikas mācību metodikas un resursu lietošanai mācību procesā pamatizglītības pakāpē; 4. Veicināt izpratni par nepārtrauktu profesionālās pilnveides nepieciešamību un iespējām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina fizikas mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus pamatizglītības pakāpē.
2. Atpazīst skolēnu mācīšanās pamatprincipu lietojumu fizikas satura apguvē.
3. Raksturo mācību līdzekļu veidus un to izvēli sekmīga fizikas mācību procesa norisei.
4. Zina starpdisciplinārās pieejas izmantošanas iespējas mācību darbā. - Studiju kursa gala vērtējums veido, starppārbaudījumu (patstāvīgo darbu) un eksāmena vērtējums.
Starppārbaudījumi:
1. Mācību stundas fragmenta izstrāde skolēnu izziņas darbības vadīšanai jaunu zināšanu konstruēšanai par kādu fizikas tēmu.
2. Fizikas mācību stundas plāna izstrāde, izvēloties problēmrisināšanas un/vai pētniecisko pieeju.
3. Demonstrējuma apraksts un prezentācija.
4. Temata plāns.
5. Temata nobeiguma darbs.
Noslēguma pārbaudījums:
Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens Prasmes: 5. Analizē, plāno un modelē fizikas mācību stundas vai to fragmentus, balstoties uz mūsdienīga mācību procesa organizēšanas pamatprincipiem. 6. Izvirza fizikas mācību satura mērķus un formulē atbilstošus sasniedzamos rezultātus. 7. Izvēlas un izmanto atbilstošus fizikas mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas. 8. Izmanto daudzveidīgas skolēna sasniegumu vērtēšanas metodes un paņēmienus, atbilstoši vērtēšanas veidam fizikas mācību procesā. 9. Analizē, izvērtē un reflektē par savu un citu kolēģu profesionālo darbību fizikas mācību procesa organizēšanā un vadīšanā. - Studiju kursa gala vērtējums veido, starppārbaudījumu (patstāvīgo darbu) un eksāmena vērtējums. Starppārbaudījumi: 1. Mācību stundas fragmenta izstrāde skolēnu izziņas darbības vadīšanai jaunu zināšanu konstruēšanai par kādu fizikas tēmu. 2. Fizikas mācību stundas plāna izstrāde, izvēloties problēmrisināšanas un/vai pētniecisko pieeju. 3. Demonstrējuma apraksts un prezentācija. 4. Temata plāns. 5. Temata nobeiguma darbs. Noslēguma pārbaudījums: Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens Kompetence: 10. Plāno un īsteno efektīvu fizikas mācību procesu, atbilstoši mācību mērķiem un plānotiem sasniedzamajiem rezultātiem pamatizglītības pakāpē. - Studiju kursa gala vērtējums veido, starppārbaudījumu (patstāvīgo darbu) un eksāmena vērtējums. Starppārbaudījumi: 1. Mācību stundas fragmenta izstrāde skolēnu izziņas darbības vadīšanai jaunu zināšanu konstruēšanai par kādu fizikas tēmu. 2. Fizikas mācību stundas plāna izstrāde, izvēloties problēmrisināšanas un/vai pētniecisko pieeju. 3. Demonstrējuma apraksts un prezentācija. 4. Temata plāns. 5. Temata nobeiguma darbs. Noslēguma pārbaudījums: Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums:
1. Mācību stundas fragmenta izstrāde skolēnu izziņas darbības vadīšanai jaunu zināšanu konstruēšanai par kādu fizikas tēmu - 15%
Starppārbaudījums: 2. Fizikas mācību stundas plāna izstrāde, izvēloties problēmrisināšanas un/vai pētniecisko pieeju - 15% Starppārbaudījums: 3. Demonstrējuma apraksts un prezentācija - 15% Starppārbaudījums: 4. Temata plāns - 15% Starppārbaudījums: 5. Temata nobeiguma darbs - 10% Noslēguma pārbaudījums: 6. Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatskolas un vidusskolas zināšanas fizikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|