Kods | LA0749 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides ķīmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss piedāvā pamatzināšanas un praktisko iemaņu attīstību vispārīgajā un neorganiskajā ķīmijā, kā arī veido lietišķi orientētu izpratni par vides ķīmiskajiem procesiem, īpaši akcentējot piesārņojošo vielu dinamiku Zemes sistēmās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt vispārīgās ķīmijas pamatatziņu apguvi, kā arī attīstīt studentu integratīvu izpratni par vides ķīmiskajiem procesiem un to lietišķajiem aspektiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt vispārīgās un neorganiskās ķīmijas pamatatziņas. 2. Attīstīt prasmes darbam ķīmijas laboratorijā. 3. Veidot izpratni par dabiskas un antropogēnas izcelsmes vielām, to iekļaušanos bioģeoķīmiskajos ciklos, ietekmi uz ekosistēmām un organismiem. 4. Attīstīt sistēmiskas pētnieciskās kompetences piesārņojošo u.c. vides kvalitātei būtisku vielu dinamikas (izkliede, pārvērtības, aprite) jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Prot novērtēt vielu uzbūves un ķīmisko reakciju pamatlikumsakarības.
2. Prot izskaidrot ķīmisko procesu specifiku laboratorijas eksperimentos un dabā, piesārņojošo vielu izplatību, apriti un pārvērtības Zemes sistēmās. - Patstāvīgie un praktiskie darbi, kontroldarbs, eksāmens.
Students spēj analizēt piesārņojošo vielu pārvērtības Zemes sistēmās. Prasmes: 1. Prot veikt praktiskos darbus ķīmijā, ievērojot darba drošības prasības. 2. Prot plānot eksperimentus, veicot ķīmiskos aprēķinus, nomērīt ķīmiskos pamatparametrus. - Patstāvīgie un praktiskie darbi, kontroldarbs, eksāmens. Students prot rēķināt uzdevumus, veikt praktiskajam darbam nepieciešamos aprēķinus. Kompetence: 1. Spēj interpretēt vides ķīmijas procesus, datus, izmantojot sistēmisku un starpdisciplināru pieeju. 2. Spēj piedāvāt relevantas pētījumu/ projektu idejas. - Patstāvīgie un praktiskie darbi, eksāmens. Students demonstrē spēju izmantot sistēmisko un starpdisciplināro domāšanu, izstrādājot vides ķīmijas procesa novērtējumu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs par aprēķina uzdevumiem - 15%
Patstāvīgā darba izstrāde un aizstāvēšana - 35% Kombinēts rakstisks eksāmens kursa noslēgumā - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ķīmijas pamatkursa apguve vispārējās vidējās izglītības līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|