Kods | LA0746 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Biotehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa apguves laikā studenti iepazīstas ar biotehnoloģijas priekšmetu, biotehnoloģiskām sistēmām, produktu, preparātu ražošanas un bioresursu pārveides tehnoloģijām; analizē biotehnoloģisko procesu sociālos, ekonomiskos un ekoloģiskos aspektus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt pamatzināšanas par biotehnoloģiskajiem procesiem, to izmantošanu un novērtēšanu dažādās jomās- ķīmisko, farmaceitisko, pārtikas un citu produktu ražošanā, vides aizsardzībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar biotehnoloģijas priekšmetu un pamatjēdzieniem, biotehnoloģijas un mikrobioloģijas saistību. 2. Veidot izpratni par bioresursiem un vides biotehnoloģijām. 3. Attīstīt prasmes analizēt un vērtēt biotehnoloģijas metodes, sistēmas un produktus, akcentējot ilgtspējīgas alternatīvas ķīmiskās ražošanas tehnoloģijām. 4. Pilnveidot prasmes integrēt zināšanas par biotehnoloģisko un dabā balstīto tehnoloģisko procesu risinājumiem priekšrocībām mācību priekšmetu saturā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Prot izskaidrot biotehnoloģisko procesu etapus un izmantošanas iespējas dažādās nozarēs.
2. Izprot fermentu un mikroorganismu lomu biotehnoloģiskajos procesos.
3. Pārzina biotehnoloģijas metožu pielietojumu vides aizsardzībā. - Patstāvīgais darbs, seminārs, eksāmens. Prasmes: 4. Prot novērtēt biotehnoloģijas priekšrocības un trūkumus no vides, ekonomikas un sociālajiem aspektiem. 5. Prot zināšanas biotehnoloģijās izmantot mācību procesā. - Patstāvīgais darbs, praktiskie darbi, eksāmens. Kompetence: 6. Spēj piedāvāt inovatīvas idejas biotehnoloģiju izmantošanai vides aizsardzības jomā. 7. Spēj novērtēt un izmantot dabā balstītu procesu elementus. - Patstāvīgais darbs, seminārs, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu izstrāde, dalība seminārā - 15%
Patstāvīgā darba izstrāde un aizstāvēšana - 35% Noslēguma eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bioloģijas un ķīmijas pamatkurss vispārējās vidējās izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|