Kods | LA0743 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bioloģijas mācību metodika II, studiju darbs III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa, Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss iepazīstina ar atsevišķu vides zinību satura integrācijas tēmu izstrādi, veidojot prasmes, attieksmi un domāšanu, lai nodrošinātu sabiedrības ilgtspējīgu attīstību, apgūstot dabas, sociālās vides un cilvēka dzīvesdarbības mijsakarības. Akcentēti starpdisciplinārās pieejas un kompetenci attīstošās mācīšanās aspekti. . Kursā ir iekļauts studiju darbs (80 st.), kurā students plāno un izveido mācību materiālus vienam bioloģijas tematam optimālajā un augstākajā līmenī.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir apgūt mūsdienīgas bioloģijas mācību metodikas pamatus, veidot metodisku zināšanu sistēmu un attīstīt profesionālo kompetenci bioloģijas mācību procesa organizēšanai vispārējās vidējās izglītības pakāpē optimālajā un augstākajā līmenī, izmantojot starppriekšmetisko pieeju. Uzdevumi: 1. Nodrošināt bioloģijas skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo zināšanu apguvi par vides izglītības mērķiem un uzdevumiem, saturu, prasībām un par tās īstenošanu kā starppriekšmetu tēmu, kas iekļaujama bioloģijas saturā. 2. Pilnveidot prasmi atbilstoši mērķim izvēlēties metodiskos paņēmienus, izprotot skolēnu domāšanas un mācīšanās pamatprincipus. 3. Nostiprināt efektīva mācību procesa organizēšanas prasmes, izmantojot daudzveidīgas mācību metodes, vadot praktiskos un laboratorijas darbus, lietojot mūsdienīgas tehnoloģijas. 4. Pilnveidot pētnieciskās prasmes,atbalstot skolēnu zinātniski pētniecisko darbu plānošanu un izstrādājot studiju darbu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina bioloģijas mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus, lai integrētu vides izglītību skolas mācību saturā.
2. Izprot skolēnu mācīšanās pamatprincipus.
3. Prot atbilstīgi mērķim izmantot mācību sniegumu vērtēšanas veidus.
4. Prot izvērtēt starpdisciplinārās pieejas izmantošanas iespējas mācību darbā. - 1. Starppārbaudījumi: 5 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros.
2. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. Prasmes: 5. Spēj organizēt bioloģijas mācību stundas atbilstīgi mūsdienīgam mācību procesam. 6. Izprot pētnieciskās prasmes bioloģijas mācību satura apguvei, saistot tās ar reālās dzīves vajadzībām. 7. Prot izmantot digitālos rīkus un izglītības tehnoloģijas. - 1. Starppārbaudījumi: 5 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros. 2. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. Kompetence: 8. Demonstrē bioloģijas skolotājam nepieciešamās kompetences, pārvaldot bioloģijas mācību priekšmeta apguvi vidusskolā. - 1. Starppārbaudījumi: 5 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros. 2. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi: 5 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros - 70%
Rakstisks eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu mācību metodika Dabaszinību mācību metodika I, II Bioloģijas mācību metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|