Kods | LA0742 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bioloģijas mācību metodika I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa, Linda Pavītola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss ietver dabaszinātņu jomas vidusskolas bioloģijas mācību priekšmeta saturu, saistot to ar efektīvu mācību metožu, formu, un tehnoloģiju izmantošanu mūsdienīgā mācību procesā. Tiek akcentēti atsevišķi mūsdienīga mācību procesa aspekti- lasītprasme, vizualizācijas, izglītības tehnoloģiju, mācību uzdevumu un vingrinājumu izmantošana bioloģijas stundās, āra nodarbību organizēšana. Kursā studenti izstrādā un aizstāv teorētiskos un praktiskos darbus, attīstot prasmi mūsdienīgu mācību procesu īstenot skolas praksē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt zināšanas par dabaszinātņu jomas vidusskolas bioloģijas mācību priekšmeta saturu, saistot to ar efektīvu mācību metožu un formu, tehnoloģijām izmantošanā mūsdienīgā mācību procesā, attīstot kompetenci iegūto atziņu izmantošanai skolas praksē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par bioloģijas didaktiku. 2. Pilnveidot prasmi efektīvi organizēt mācību procesu, izmantojot daudzveidīgas mācību metodes un lietojot mūsdienīgas tehnoloģijas. 3. Attīstīt pētnieciskās prasmes bioloģijas mācību satura apguvei. 4. Apgūt āra nodarbību organizēšanas prasmes. 5. Apgūt metodes, kā sadarboties ar skolēniem ārpusstundu nodarbībās, iesaistot viņus radošā un pētnieciskā darbā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot bioloģijas mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus.
2. Izprot bioloģijas mācību saturu vidusskolā atbilstīgi trim izglītības līmeņiem: vispārīgais, optimālais un augstākais.
3. Zina mācību sniegumu vērtēšanas veidu izmantošanu, atbilstīgi mērķim. - Studenta semestra vērtējumu veido:
1. Starppārbaudījumi: 7 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros:
2. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. Prasmes: 4. Spēj organizēt bioloģijas mācību stundas atbilstīgi mūsdienīgam mācību procesam. 5. Izprot pētnieciskās prasmes bioloģijas mācību satura apguvei, saistot tās ar reālās dzīves vajadzībām. 6. Izprot digitālos rīkus un izmanto izglītības tehnoloģijas. - Studenta semestra vērtējumu veido: 1. Starppārbaudījumi: 7 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros: 2. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. Kompetence: 7. Prot demonstrēt bioloģijas skolotājam nepieciešamo kompetenci, pārvaldot bioloģijas mācību priekšmeta apguvi vidusskolā. - Studenta semestra vērtējumu veido: 1. Starppārbaudījumi: 7 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros: 2. Studiju kursa noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi: 7 teorētisko un praktisko darbu sekmīga veikšana, to aizstāvēšana un uzstāšanās semināros - 50%
Studiju kursa noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu mācību metodika. Dabaszinību mācību metodika I, II. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|