Kods | LA0739 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dabaszinātņu mācību metodika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristiana Cetrovska, Ilze Grospiņa, Valdis Priedols | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu dabaszinātņu izglītības attīstībā, tās teorētiskajos un normatīvajos pamatos, kā arī mācību procesa didaktiskajās pieejās. Studenti apgūs prasmes plānot un vadīt mācību procesu, formulēt mācību mērķus un rezultātus, kā arī izvēlēties atbilstošas mācību un vērtēšanas metodes. Kurss veicina spēju kritiski analizēt un pilnveidot savu profesionālo darbību, balstoties uz skolēnu vajadzībām un mācību rezultātiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju studentiem apgūt dabaszinātņu skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamās zināšanas un gūt izpratni par dabaszinātņu mācību procesa organizēšanu, modelēt un analizēt mācību procesu; 2. Apgūt dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības valsts standartā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Demonstrē izpratni par dabaszinātņu izglītības vēsturisko attīstību un tās raksturīgajām pazīmēm citu zinātņu vidū.
2. Raksturo didaktikas kategorijas, mācību procesa pamatprincipus un mācību teorijas dabaszinātņu izglītībā.
3. Pārzina dabaszinātņu mācību saturu noteicošos normatīvos dokumentus.
4. Atpazīst skolēnu mācīšanās pamatprincipus dabaszinātnēs un pārzina didaktiskās
pieejas.
5. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus.
6. Raksturo mācību līdzekļu veidus un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei. - 1. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide. Prasmes: 7. Saskata mācību teoriju īstenošanu un mūsdienīga mācību procesa principus analizētajās mācību stundās un tos ievēro, modelējot stundu fragmentus. 8. Izvirza mācību mērķus un formulē mācīšanās rezultātus. 9. Analizē, plāno un vada mācību aktivitātes, modelējot stundas vai to fragmentus. 10. Izvēlas atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzveidīgās prāta spējas. 11. Izmanto daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. 12. Izvērtē pedagoga profesionālās prasmes mācību procesa īstenošanā. - 2. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze. 3. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība. Kompetence: 13. Plāno un analizē mācību procesu saistībā ar mācību mērķiem un plānoto sasniedzamo rezultātu, ievērojot skolēnu diferencēšanu mācību procesā. 14. Pamato formatīvās un summatīvās vērtēšanas vietu un lomu saistībā ar mācību mērķi un rezultātu. 15. Pieņem atbildīgus un faktos balstītus lēmumus par savas profesionālās kompetences pilnveidi. - Noslēguma pārbaudījums: Rakstiskais eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. starppārbaudījums. Mācību metožu un satura vienotība – stundas analīze un stundas fragmenta izveide. - 20%
2. starppārbaudījums. Stundas plāna izveide, aprobācija un analīze. - 20% 3. starppārbaudījums. Mācību priekšmeta standarta un programmas un stundas sasniedzamo rezultātu atbilstība. - 20% Noslēguma pārbaudījums: Rakstiskais eksāmens. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|