Kods | LA0734 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vispārīgā bioloģija. Ievads zooloģijā II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rasma Tretjakova, Ēvalds Urtāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Apgūt zooloģijas un dzīvnieku fizioloģijas pamatus, kā arī izprast mācību satura padziļinātas apguves iespējas. Kursā tiek apskatītas visas pasaulē nozīmīgākās dzīvnieku grupas, sākot ar sūkļiem un beidzot ar zīdītājiem. Papildus kursā tiek apskatīti arī heterotrofie vienšūņi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir izskaidrot dzīvniekiem raksturīgās īpašības un atšķirības no citiem dzīvajiem organismiem. Raksturot svarīgākos dzīvnieku ķermeņa uzbūves pamatprincipus, dzīvnieku ķermeņa fizioloģiskās pamatfunkcijas, fizioloģisko funkciju regulācijas mehānismus. Raksturot pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. Studiju kursa uzdevumi: 1. Atpazīst pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. 2. Iepazīstina studējošos profesionālu terminoloģiju dzīvnieku sistemātiskās piederības, ķermeņa uzbūves un fizioloģisko pamatfunkciju raksturošanai. 3. Sniegt zināšanas par gaismas mikroskopu un stereomikroskopu dzīvnieku izpētē. 4. Sniegt zināšanas par neinvazīvas metodes cilvēka fizioloģisko pamatfunkciju izpētē. 5. Izmanto vienkāršas pielietojamības mērierīces dzīvnieku un cilvēka morfometrisko mērījumu veikšanā. 6. Apkopo zinātnisku pētījumu vai novērojumu datus un sagatavo argumentētus rezultātu pārskatus. Kompetence 7. Novērtē dzīvnieku morfofizioloģisko pielāgojumu nozīmi dzīvei noteiktos ekoloģiskajos apstākļos. 8. Integrē morfoloģiskās un funkcionālās zināšanas dzīvnieku sistemātiskās piederības noteikšanai. 9. Novērtē ekoloģiski, ekonomiski un medicīniski nozīmīgākās dzīvnieku grupas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Prot izskaidrot dzīvniekiem raksturīgās īpašības un atšķirības no citiem dzīvajiem organismiem.
2. Spēj raksturo svarīgākos dzīvnieku ķermeņa uzbūves pamatprincipus, dzīvnieku ķermeņa fizioloģiskās pamatfunkcijas, fizioloģisko funkciju regulācijas mehānismus. 3. Spēj raksturot pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. - Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā.
Kontroldarbs mugurkaulnieku zooloģijā.
Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. 4. Prot atpazīst pasaulē un Latvijā nozīmīgākās dzīvnieku grupas. 5. Spēj lietot profesionālu terminoloģiju dzīvnieku sistemātiskās piederības, ķermeņa uzbūves un fizioloģisko pamatfunkciju raksturošanai. 6. Prot izmantot gaismas mikroskopu un stereomikroskopu dzīvnieku izpētē. 7. Prot izmanto neinvazīvas metodes cilvēka fizioloģisko pamatfunkciju izpētē. 8. Spēj izmanto vienkāršas pielietojamības mērierīces dzīvnieku un cilvēka morfometrisko mērījumu veikšanā. 9. Spēj apkopot zinātnisku pētījumu vai novērojumu datus un sagatavo argumentētus rezultātu pārskatus. - Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā. Kontroldarbs mugurkaulnieku zooloģijā. Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. 10. Prot novērtēt dzīvnieku morfofizioloģisko pielāgojumu nozīmi dzīvei noteiktos ekoloģiskajos apstākļos. 11. Prot integrē morfoloģiskās un funkcionālās zināšanas dzīvnieku sistemātiskās piederības noteikšanai. 12. Spēj novērtēt ekoloģiski, ekonomiski un medicīniski nozīmīgākās dzīvnieku grupas. - Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā. Kontroldarbs mugurkaulnieku zooloģijā. Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs bezmugurkaulnieku zooloģijā. - 30%
Kontroldarbs mugurkaulnieku zooloģijā. - 30% Rakstisks eksāmens. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|